Strona 1 z 2

Skad nagar na turbinie w TDI?

: pn lis 09, 2009 18:55
autor: oscar_83
Witam,

Posiadam Golf IV 1.9 TDI. Tankuje na Lotosie. Jakies 3 miesiace temu regenerowalem turbine w serwisie. Po jakies mieisiacu jezdzenia zauwazylem ze dochodzi do przeladowania turbiny (wylaczala sie). Gdy zaczelo dziac sie to coraz czesciej oddalem samochod do serwisu. Gdy go odebralem otrzymalem inforamcje ze od prawdopodonie zlego paliwa zrobil sie nagar na turbinie i trzeba bylo ja ponownie czyscic.

Moje pytanie:
Czy jest mozliwe ze po miesiacu jezdzenia na kiepskim paliwie moglo powstac tyle nagaru ze turbina przestala krecic?
Czy jest jakies inne wytlumaczenia takiego nagaru?
Czy moze to byc wina zle zmontowanej turbiny?

pozdrawiam

Re: Skad nagar na turbinie w TDI?

: pn lis 09, 2009 19:00
autor: Haki
oscar_83 pisze:Witam,

Posiadam Golf IV 1.9 TDI. Tankuje na Lotosie. Jakies 3 miesiace temu regenerowalem turbine w serwisie. Po jakies mieisiacu jezdzenia zauwazylem ze dochodzi do przeladowania turbiny (wylaczala sie). Gdy zaczelo dziac sie to coraz czesciej oddalem samochod do serwisu. Gdy go odebralem otrzymalem inforamcje ze od prawdopodonie zlego paliwa zrobil sie nagar na turbinie i trzeba bylo ja ponownie czyscic.

Moje pytanie:
Czy jest mozliwe ze po miesiacu jezdzenia na kiepskim paliwie moglo powstac tyle nagaru ze turbina przestala krecic?
Czy jest jakies inne wytlumaczenia takiego nagaru?
Czy moze to byc wina zle zmontowanej turbiny?

pozdrawiam
1 pytanie - czy stosujesz się do zasad śmigania TDI :chytry: bo jak uprawiasz tzw PSJ to wybacz... choć z 2 strony po tak krótkim czasie mało prawdopodobne by turbina była zwalona...
Podejrzewam ,że ktoś nie do końca wywiązał się z roboty jaką miał wykonać i stąd problemy... Napisz jeszcze jaki to silniczek siedzi w Twoim autku.
Opcję paliwa wykluczam... bo są ludzie , którzy leją tylko czerwień i zero problemów ...

: pn lis 09, 2009 19:05
autor: oscar_83
Nie jezdze raczej PSJ. W trasie utrzymuje 2kobr/min, przy wyprzedzaiu to 3.5kobr/min do 4kobr/min wiec turbo raczej przedmuchane czasami jest. Po 2 miesiacach jazdy to by trzeba jezdzic jak zakonnica chyba zeby nagar na turbinie zrobic.

Jakie dane silnika jeszcze bys potrzebowal? to jest 1.9 TDI 90 konny.
A jak mozna zle zregenrowac turbine zeby takie cos sie dzialo?

Jestem gotowy ukatrupic mechanika jak to jego sprawka

pozdro

: pn lis 09, 2009 19:15
autor: Haki
oscar_83 pisze:Nie jezdze raczej PSJ. W trasie utrzymuje 2kobr/min, przy wyprzedzaiu to 3.5kobr/min do 4kobr/min wiec turbo raczej przedmuchane czasami jest. Po 2 miesiacach jazdy to by trzeba jezdzic jak zakonnica chyba zeby nagar na turbinie zrobic.

Jakie dane silnika jeszcze bys potrzebowal? to jest 1.9 TDI 90 konny.
A jak mozna zle zregenrowac turbine zeby takie cos sie dzialo?

Jestem gotowy ukatrupic mechanika jak to jego sprawka

pozdro
To AGR bo one mają 90PS ?? w takim razie - sprawdź otwierając maskę i popatrz na kielich- jaki masz symbol.
jeśli to AGR to tam nie ma Turbiny VNT tylko zwyczajna , której nie trzeba ruszać , bo właściwie jest niezniszczalna... Coś mi się wydaje ,że mechanik zrobił Cię kolego w :ass: i zgarnął za to $ ...

: pn lis 09, 2009 19:20
autor: italiano_83
Haki pisze:To AGR bo one mają 90PS ??
Jeszcze jest ALH z vnt i też ma 90 PS ...
oscar_83
Sprawdź na wlepię w bagażniku co to za silnik ...
Już kiedyś czytałem taki temat na forum, że koledze się kierownice zacinały przez nagar po dwóch czy trzech miesiącach... Ale przyczyny nie ustalono...

: pn lis 09, 2009 19:21
autor: oscar_83
Turbina jest. W dodatu jest to turbina ze zmienna geometria. Kiedy kupilem samochod turbina stala i samochod zle przyspiedszal. Po regeneracji bylo OK przez jakies miesiac kiedy to zaczela sie coraz czesniec wylaczac z powodu przeladowania.
Caly czas zastanawiam sie czego to moze byc wina.
Mechanik twierdzi ze od paliwa. Ale cos mi sie wydaje ze musial bym zatankowac jakiegos mazutu zeby juz po miesiacu jezdzenia nagar zatrzymal mi znowu turbine.

: pn lis 09, 2009 19:22
autor: damcio151
wywal katalizator

: pn lis 09, 2009 19:30
autor: oscar_83
Katalizator wymienic?

: pn lis 09, 2009 19:36
autor: damcio151
wyrzucić go ... opróżnić, wstawić pustą puszkę, lub rurę

: pn lis 09, 2009 19:39
autor: Haki
oscar_83 pisze:Katalizator wymienic?
Wywal kata - jest watek o tym i jak napisał kol Damcio - niech rurę wspawają.... a kata sprzedaj :) za całkiem niezły $

Tu masz wątek http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=264774

Co do ustaleń pana mechanika -- to powiem Ci od siebie .. zmień go :hmm:

: pn lis 09, 2009 19:40
autor: oscar_83
A w czym mi to pomoże?

: pn lis 09, 2009 19:42
autor: Haki
oscar_83 pisze:A w czym mi to pomoże?
Poczytaj wątek jaki dodałem --- dowiesz się co daje taki zabieg w TDI :bajer:

: pn lis 09, 2009 21:58
autor: PinkFloyd
oscar_83 pisze:A w czym mi to pomoże?
Wycinasz kata po rozgrzaniu przekraczasz czasami predkosc 3 tys obr, na trasie starasz sie jeździc w graniciach 3 tys obr, nie jezdzisz na biegach nizej niz 1600-1700 obr i bedzie ok . Pzy vnt trzeba dawac w palni zeby kierownice miały szanse sie poruszac. Kazdy diesel wytwarza sadze, jak nie przekraczasz 3 tys obr kierownice słabo sie ruszaja nagar na nich sie osadza i sie zacinaja. Po zimie nagminne o niektórych, jak jest odwilż od razu daje w palnik i nie ma problemu :grin: mimo ze auto troszke wiecej kopci po programie. Tylko zona zażeka ze co to za auto ze tak ciagle daje w palnik :jezor: ale za to nigdy nie miałem problemu z kierownicami

: pn lis 09, 2009 22:06
autor: Zico63b
Ja z mechaniki słabiutko, więc tak krótko: czy Golf 1Z ma kierownice ruchome? wiem tylko że dwa typy są wkładane - KKK i Garett
Jeśli jest "sztanga" - to chyba ruchome?