Strona 1 z 2

wspomaganie sie wyłącza..

: ndz lis 08, 2009 19:17
autor: mono_
witam

mam taki problem. jak kupilem golfa to kierownica jednym palcem smigala. 3 miesiace pozniej ciezej bylo i juz teraz czasem jak krece wogole wspomagania nie ma. czasem jest a czasem nie.
Sciagalem ostatnio pompe do zalozenia nowego rozrzadu. Pasek byl jeszcze ok.
niewiem, moze plyn wymienic?

: ndz lis 08, 2009 19:55
autor: Jajcek
Padnięta pompa, niedrożne przewody od wspomagania lub padła maglownica - takie moje podejżenia

: ndz lis 08, 2009 19:58
autor: mono_
jak sprawdzic i wyeliminowac niektore przypadki?

: ndz lis 08, 2009 20:21
autor: jendrol
Możesz zmienic płyn we wspomaganiu-na pewno to nie zaszkodzi :chytry:
Jeśli wspomaganie padało stopniowo,to zapewne pompa padła(najczęściej pompy padają)...niektórzy mechanicy mają manometry którymi moga sprawdzic,czy pompa daje odpowiednie ciśnienie.
Można kupic nowe i regenerowane na alledrogo :grin:
Jeśli chodzi o sprawdzenie maglownicy,to więcej z tym roboty,u mnie padła uszczelka na tłoczysku,rozebrałem maglownice i ją wymieniłem-a to robota niełatwa.... :goof:

: pn lis 09, 2009 15:29
autor: mono_
a moze to zapowietrzony uklad? jak odpowietrzyc?


No i jak wymienie plyn to jaki tam wlac? ile kosztuje oraz czy jakbym pozniej pompe wymienial to plyn znow wymiec musze bo zleci?

: pn lis 09, 2009 16:06
autor: Kamil877
więc tak wczesniej jak kręciłeś kierownica był jakis dzwiek ? tak jakby o cos szorowało ? wydaje mi sie ze niestety ale pompa idzie do wymiany.. chyba ze wlejesz nowy płyn do wspomagania i pomoże ale jeżeli bedzie wlewać płyn to najlepiej zby to byl koloru takiego jakiego koloru jest nakretka na zbiorniczku wspomagania jak np zielony to zielony płyn

: pn lis 09, 2009 17:06
autor: mono_
no taK, JAK DALEM PELNY SKRET W LEWO LUB PRAWO TO PISZCZALO MI COS.
mam zielony, myslisz ze moze pomoc? gdzie sie go spuszcza?

: pn lis 09, 2009 18:00
autor: Daniel1104
Ja proponuje pare razy pełen skręt w prawo i pełen w lewo tak sie odpowietrza może pomuc

: pn lis 09, 2009 18:07
autor: mono_
na postoju, przy wl silniku?

: pn lis 09, 2009 18:10
autor: Daniel1104
przy włączonym silniku aby pompa wspomagania chodziła

: pn lis 09, 2009 18:11
autor: mono_
pewnie jeszcze kurek pasowalo by odkrecic co?

: pn lis 09, 2009 18:17
autor: Daniel1104
INSTRUKCJA ODPOWIETRZENIA UKŁADU WSPOMAGANIA KIEROWNICY
• Należy podnieść temperaturę płynu hydraulicznego do temperatury 60 C podczas pracy silnika.
• Obracaj kierownicą w lewo i prawo. Czynność tę należy powtórzyć, co najmniej 5 lub 6 razy. Unikaj przytrzymywania kierownicy do oporu na końcu suwu przekładni.
• Sprawdź poziom płynu.
• Sprawdź kolor płynu. Jeżeli jest brązowy, jasno czerwony, lub się pieni oznacza to, że w układzie nadal znajduje się powietrze. Wyłącz silnik, odczekaj, co najmniej 30 minut, a następnie podążaj zgodnie w procedurami zawartymi w punktach 1 i 2.
• Jeżeli w układzie pomimo odpowietrzania dalej znajduje się powietrze, to pompa wspomagania będzie charakteryzowała się głośną pracą, również na kierownicy odczujesz wibracje podczas prowadzenia pojazdu. W takich sytuacjach należy sprawdzić cały układ oraz usunąć powietrze, które być może znajduje się w przewodzie łączącym zbiornik olejowy z pompą. W tym celu należy powtórzyć czynności według instrukcji odpowietrzenia układu wspomagania.
UWAGA: Należy sprawdzić czy wszystkie połączenia i węże hydrauliczne w układzie wspomagania są szczelnie zamontowane. W układzie występuję wysokie ciśnienie ,które może spowodować zasysanie powietrza do wewnątrz układu ,a co za tym idzie skutkować to może głośna pracą pompy wspomagania a w skrajnych przypadkach może dojść do uszkodzenia pompy wspomagania.
ZALECENIA
• WYMIANA PRZEWODÓW HYDRAULICZNYCH
Jeżeli pojazd jest kilkuletni, zaleca się dokonania wymiany przewodów hydraulicznych łączących przekładnie kierowniczą z pompą wspomagania. Stare i uszkodzone przewody mogą stanowić zagrożenie w postaci odrywających się z nich resztek starego oplotu lub gumy, które to z kolei mogą powodować wadliwe działanie całego układu.
• UWAGA
Jeżeli układ wspomagania kierownicy zostanie zatrzymany na 10-15 sekund na końcu skoku (suwu) przekładni kierowniczej to niektóre części mogą zostać uszkodzone z powodu wysokiej temperatury, lub wysokiego ciśnienia panującego w układzie. Dotyczy to zarówno przekładni kierowniczej jak i pompy wspomagania.
• WAŻNE
Po przejechaniu 500 km należy wymienić płyn w układzie wspomagania w celu wypłukania pozostałych zanieczyszczeń.

: pn lis 09, 2009 18:52
autor: mono_
rozgrzac do 60 stopni? to bym chyba musial przejechac z 30 km co?

: wt lis 10, 2009 18:47
autor: Kamil877
Słuchaj mono tez mialem taki problem ale wymienilem na plyn koloru zelonego plyn jakis niemiecki ale najwazniejsze ze pomoglo :)