Strona 1 z 1
osad koloru cappuccino na korku od oleju
: ndz lis 08, 2009 18:37
autor: marcin-koz
Witam.
Dzisiaj sprawdzając poziom oleju a także odkręcając korek znalazłem pod korkiem mazisty osad koloru cappuccino. Jeżdżę na mobilu 10W 40 półsyntetyku.
Codziennie pokonuje dystans około 12 km do pracy (w tą i z powrotem). Oleju było mało musiałem dzisiaj dolać około 250ml. Miesiąc temu sprawdzałem poziom i było ok mazi na korku też nie było. Jakie są tego przyczyny? Zastanawia mnie dlaczego pali mi olej? Może to być przyczyna iż miesiąc temu zalałem N98-oktanową. Czy też watro zmienić olej?
: ndz lis 08, 2009 18:42
autor: Allwall
to objawy niedogrzanego silnika wg mnie, termostat działa dobrze? auto utrzymuje 90 stopni?
: ndz lis 08, 2009 18:49
autor: wojtas46
Mogła też pójść uszczelka pod głowicą , sprawdż czy przybywa ci płynu chlodniczego
: ndz lis 08, 2009 18:49
autor: tochu
Jak jest zimno i robisz krótkie trasy to wtedy własnie sie takie coś robi, nic groźnego. Gorzej, jakby było tego duzo, to wtedy woda idzie ci do oleju.
: ndz lis 08, 2009 18:50
autor: marcin-koz
lekko ponad 90 stopni może 95
[ Dodano: 08 Lis 2009 17:56 ]
Wszystkie płyny są w normie nic nie obywa nic nie przybywa. Tylko olej pali.
Re: osad koloru cappuccino na korku od oleju
: ndz lis 08, 2009 19:03
autor: Haki
marcin-koz pisze:Witam.
Dzisiaj sprawdzając poziom oleju a także odkręcając korek znalazłem pod korkiem mazisty osad koloru cappuccino. Jeżdżę na mobilu 10W 40 półsyntetyku.
Codziennie pokonuje dystans około 12 km do pracy (w tą i z powrotem). Oleju było mało musiałem dzisiaj dolać około 250ml. Miesiąc temu sprawdzałem poziom i było ok mazi na korku też nie było. Jakie są tego przyczyny? Zastanawia mnie dlaczego pali mi olej? Może to być przyczyna iż miesiąc temu zalałem N98-oktanową. Czy też watro zmienić olej?
Na pewno zalanie paliwa o większej liczbie oktanów nie zaszkodziło Twojemu silnikowi - wręcz przeciwnie.
Nie napisałeś jaki masz silnik ,ale po tym co piszesz to jakiś benzyniak.
Rzeczywiście - trochę za dużo tego oleju Ci poleciało w tak krótkim czasie.
Proponuję - podjechać na warsztacik - 1 sprawa - sprawdzenie uszczelek , pokrywy zaworów,głowicy,miski olejowej - sprawdzenie czy wszystko suche
Druga sprawa - sprawdzenie kompresji na cylinderkach , może gdzieś pierścionek się kończy i pali oleju trochę..
I ostatnia sprawa - korek masz takiego kolorku , bo tak jak napisali koledzy - robisz krótkie trasy i silnik nawet porządnie nie złapie temperatury - przegoń go trochę i zobacz jakie rezultaty.
: ndz lis 08, 2009 19:23
autor: marcin-koz
Dzięki za pomoc.