Strona 1 z 1

Problem z ....?

: sob lis 07, 2009 17:37
autor: Greenthumb
Witam przed chwilą w czasie trasy przy przejsciu na 1 bieg i zwolnieniu samochodu zaczeła sie palić lampka akumulatora i zaczęła "mrygać" lampka oleju i samochód po chwili zgasł. Jak go odpaliłem ponownie było to samo. Żeby ruszył trzeba był mu dać dużo gazu i wtedy jechal ale przy zwolnieniu cały czas gasł. Dzisiaj wymieniłem akumulator na nowy BOSHA 56ah bo tamten już odmówił posłuszeństwa (5 lat). Olej także wymieniałem niedawno. Akumulator jest dobrze zamontowany i był sprawdzany na warsztacie. Proszę o pomoc. Co z tym zrobić?

Golf II 1.6 Beznyzna Rok: 1989

: sob lis 07, 2009 19:01
autor: Zico63b
Starannie przejrzeć wszystkie połączenia na trasie alternator - rozrusznik - akumulator - skrzynka bezpieczników; tak samo masy, klemy. Dodatkowo, sprawdzić ładowanie z alternatora.
Objawy sugerują zasilanie wyłącznie z alternatora i to, że instalacja nie może sobie uzupełniać z akumulatora braku prądu przy niskich obrotach.

: sob lis 07, 2009 19:17
autor: Greenthumb
Dzięki za odpowiedz jutro przejrze wszystkie połaczenia jak nie będe czegoś wiedział to będe pytał dalej.

[ Dodano: 08 Lis 2009 11:53 ]
Dzisiaj sprawdziłem wszystkie połaczenia myśle że jest wszystko ok. Ale zauważełem że przestała się swiecić kontrolka akumulatora przy włączeniu zapłonu. Co tym razem mogło się stać?

alternator

: pn lis 09, 2009 10:02
autor: niko02
U mnie było tak... jechałem z wakacji i po koleji... padło mi radio, temp. wodyspadła na zero, poziom paliwa padł na zero, potem zaczęła mi migać kontrolka od ładowania i w końcu na skrzyżowaniu padł przy wolnych obrotach. Zapalił ale na następnym skrzyżowaniu znowu padł. w domu okazało się, że poszedł regulator prądu i do puki aku było naładowane, to jechał.

: pn lis 09, 2009 13:54
autor: Greenthumb
Już wszystko się wyjaśniło i nie było to nic związnaego z alternatorem ani akumulatorem. Zbieg okoliczności że auto zepsuło się akurat tego dnia co wymieniłem akumulator. Dysza paliwowo powietrzna biegu jałowego była zatkana. Przeczyściłem obie dysze biegu jałowego i powietrza i wszystko śmiga. Wymieniłem także filtr paliwa może to przez niego dysza się zapchala.

: pn lis 09, 2009 13:55
autor: Zico63b
Odepnij cienki kabel z alternatora, włącz zapłon ale nie uruchamiaj silnika i dołącz ten kabelek do blachy. Można to zrobić bez obaw, nic się nie popsuje, nie na sekundkę ale spokojnie.
Gdy kontrolka zaświeci - zająć się trzeba alternatorem (np. regulator, uzwojenia czy płytka diod). Gdy nie zaświeci - to samochód: przerwa na kabelku, zły kontakt wtyczki w liczniku czy przepalona lampka (to dioda LED).

:grin: :grin:
A co z diodą?


:dol: :dol: To fajnie! :okej: :dol: :dol:

: pn lis 09, 2009 14:04
autor: Greenthumb
Wszystko jest w jak najlepszym porządku nawet kontrolki się swiecą tak jak powinny. Sam nie wiem czemu wczoraj przestała się świecić kontrolka akumulatora. Po napisaniu na forum że kontr. aku. przestała się świecić za kilka godzin już było normalnie.

: pn lis 09, 2009 14:16
autor: rosper85
kontrolka mogła się palić i jedna i druga... bo po prostu auto nie miało "wolnych obrotów" i w chwili przygasania przestawał ładować i ciśnienie też spadało.... jeśli silnik chwilę się telepał na 300-400 obr a potem gasł...... ale skoro jest oki to spoko..... sprawdź dla pewności alternator skoro była taka sytuacja, że po włączonym zapłonie się kontrolka nie świeciła.... u mnie kiedyś tak było i okazało się, że urwał się przewód wzbudzenia alternatora... wtedy nie paliła się kontrolka i nie ładowało aku... znalazłem.. podłączyłem i do tej pory jest oki:)

: wt lis 10, 2009 22:03
autor: Greenthumb
Dzięki za wszystkie rady myślę że już można zamknąć temat.