Strona 1 z 3
Elektryczne szyby
: pt lis 06, 2009 20:46
autor: Bartosz85
Jak sprawdzić czy podnosniki elektrycznych szyb działają?? Wystarczy podpiąć akumlator do przewodów wystających z silniczków?? Jeżeli podepne + - to bedzie działało w jedna strone a jezeli podepne na odwrót - + to bedzie działało w drugą strone?? Z sinliczka wychodzą 2 kabelki, przełączniki mają 6 pinów. Narysuje mi ktoś rysunek połączenia akumlator (+, -) --> przełącznik (6 pinów) --> silniczek (2 kabelki)?? Bede bardzo wdzięczny. Widziałem juz gdzies na tym forum taki temat ze schematem ale teraz nie moge go znalesc. Z gory dzieki za odp.
: pt lis 06, 2009 21:19
autor: Mavrick
Jezeli posiadasz wiazke drzwiowa to podpinasz ja pod silnik. Plus podajesz na czerwono-zolty (gryby kabel) i na bialo-czarny (masa wiadomo brazowy) i teraz naciskajac guzior powinno ruszyc:).
: pt lis 06, 2009 22:15
autor: Bartosz85
Wszystko co posiadam to podnosniki i przyciski. Kable poprowadze sam tylko nie wiem jak to wszystko podłączyć.
: pt lis 06, 2009 22:56
autor: Lipek81
Rozumiem, ze chodzi o podnośniki z Polo? Jeżeli wystają tylko dwa kable, to zrób tak, jak piszesz.
: pt lis 06, 2009 23:10
autor: Bartosz85
Tak chodzi o podnosniki do polo 6n. Czyli jeden problem rozwiązany. Kto wie jak je podłączyć?? Na 100% widziałem już na tym forum schemat tego połączenia ale nie moge znaleść. Jeśli ktoś przerabiał temat prosze o pomocniczy opis lub schemacik.
: pt lis 06, 2009 23:12
autor: Lipek81
No ale tam podłącza się dwa przewody, czy więcej? Jak dwa, to instalacja taka sama, jak w golfie mkII.
: pt lis 06, 2009 23:30
autor: Bartosz85
Tak jak pisałem wczesniej: podnośniki maja 2 przewody a przełączniki 6 pinów. Potrzebuje schemat jak podlaczyc akumulator do przelacznikow i dalej przelaczniki do podnośników ponieważ nie mam fabrycznej instalacji i chce ją położyć sam. Jesli ktos wie jak połaczyć:
+ - (akumulator)
| | | | | | (6 pinów przełącznika)
| | (2 kable w podnośniku)
to prosze o pomoc. Ewentualnie jeszcze miedzy aku. a przełącznik mozna wstawić bezpiecznik i przekażnik.
Przełączniki takie:
http://allegro.pl/item773584541_przelac ... ibiza.html
: sob lis 07, 2009 00:29
autor: Mavrick
Hmm wydaje mi sie ze to bedzie tak:
Lewe piny Srodkowe Prawe piny
Otwieranie Zasilanie Zamykanie
Masa szyby Masa z aku Masa szyby
Plus szyby Plus z aku Plus szyby
I teraz jak nacisniesz no to odpowiednie styki sa zwierane ze soba i dziala:P
Najlepiej wez miernik i zmierz gdzie pojawia sie przejscie kiedy nacisniesz dany przycisk.
: sob lis 07, 2009 12:23
autor: bongo
Mavrick, dokładnie tak,środkowe piny do silniczka,górne i dolne to zasilanie,jeśli działa na odwrót to wystarczy zamienić bieguny.
: sob lis 07, 2009 12:35
autor: Bartosz85
z tego ca ja zrozumiałem to srodkowe to (masa i plus z aku). W mojej glowie po tych
jesli sie myle to mnie poprawcie.
Na tym forum znalazłem tez takie połączenie (teraz nie moge znaleść tego tematu :/):
sam juz nie wiem które jest ok i czy to bedzie działać
: sob lis 07, 2009 13:04
autor: bongo
Bartosz85 pisze:z tego ca ja zrozumiałem to srodkowe to (masa i plus z aku).
Srodkowe to silniczek,reszta to zasilanie
: czw lis 12, 2009 00:42
autor: Bartosz85
Ok wiem juz prawie wszystko. +12 wezme ze stacyjki (po przekreceniu kluczyka, chyba czarny kabelek) założe na nim bezpiecznik, co do przełączników wezme miernik i zobacze co sie z czym zwiera przy naciskaniu. Wie ktos moze jeszcze jak w to wszystko wpiac przekaźnik?? Co sie stanie jak nie założe przekaźnika?? Jak szyba zamknie sie do końca i szybko nie puszcze przełącznika, albo coś ją zablokuje to spali sie bezpiecznik czy cos gorszego??
: czw lis 12, 2009 09:19
autor: Lipek81
Bartosz85 pisze:Co sie stanie jak nie założe przekaźnika?? Jak szyba zamknie sie do końca i szybko nie puszcze przełącznika, albo coś ją zablokuje to spali sie bezpiecznik czy cos gorszego??
- spali się bezpiecznik, jak się zablokuje, ale po jakimś czasie dopiero.
[ Dodano: Czw Lis 12, 2009 08:20 ]
A przekaźnik służy do odciążenia styków stacyjki - bez niego szybciej padnie kostka stacyjki.
: czw lis 12, 2009 09:23
autor: mate64
Bartosz85, przekaźnik służy do tego żeby szyby pracowały tylko jak masz włączoną stacyjkę. Warto pomyśleć w twoim przypadku o bezpiecznikach polimerowych. ORI w starszych VW sie sprawdzały. Dodatkowo polimery w pewnym stopniu wyeliminują niebezpieczeństwo poważnego przycięcia kończyny szybą.
