Strona 1 z 1
Wyciek płynu chłodniczego
: pt lis 06, 2009 16:15
autor: tomato20
Witam. Jak w temacie. Otóż zeszłej zimy podczas trasy zgubiłem dużo płynu chłodniczego. Zapaliła się kontrolka, temperatura w normie, poczekałem chwilę i zgasiłem. Płyn dolałem ale dalej ciekło (ok 2l/20km). Mechenior stwierdził, że to pęknięta gumowa rura idąca za blokiem. Zrobił to i było ok. Ale od tamtego czasu płyn powoli ubywa....Ostatnio zauważyłem że na bloku z przodu jest wyciek płynu i jestem na 99% pewien że to w tym miejscu:
co może być tego przyczyną? czy to coś poważnego i kosztownego czy wystarczy zmienić tylko jakąś uszczelkę? z góry dzięki za pomoc
: pt lis 06, 2009 18:35
autor: stonefree
A ten plastikowy króciciec nie jest pęknięty?
: pt lis 06, 2009 20:51
autor: wojtekma
moim zdaniem powinienes wykrecic ten krociec i dokladnie sprawdzic to laczenie tzn sprawdzic krociec i obszar tej obejmy byc moze cos sie przetarlo lub poprostu sparcialo ale przed tym ja osobiscie bardzo dokladnie sprawdzilbym caly obieg plynu chlodniczego i sprobowal jednoznacznie stwierdzic gdzie jest wyciek.
: pt lis 06, 2009 20:57
autor: Sztomel
sprawdzić szczelność tego plastikowego króćca i przede wszystkim gumowy oring uszczelniający pod nim, przed zabiegiem spuść resztkę płynu chłodzącego (jeśli jeszcze coś zostało).
: pt lis 06, 2009 21:29
autor: tomato20
wojtekma pisze:ja osobiscie bardzo dokladnie sprawdzilbym caly obieg plynu chlodniczego i sprobowal jednoznacznie stwierdzic gdzie jest wyciek
to cieknie po bloku obok tego krućca...(zdjęcie nr 2)
Sztomel pisze:sprawdzić szczelność tego plastikowego króćca i przede wszystkim gumowy oring uszczelniający pod nim, przed zabiegiem spuść resztkę płynu chłodzącego (jeśli jeszcze coś zostało).
jutro postaram się sprawdzić szczelność i odkręcę ten króciec. Tylko nie wiem gdzie jest spust płynu ???
: pt lis 06, 2009 21:48
autor: wolny83
tomato20 pisze:wojtekma pisze:ja osobiscie bardzo dokladnie sprawdzilbym caly obieg plynu chlodniczego i sprobowal jednoznacznie stwierdzic gdzie jest wyciek
to cieknie po bloku obok tego krućca...(zdjęcie nr 2)
Sztomel pisze:sprawdzić szczelność tego plastikowego króćca i przede wszystkim gumowy oring uszczelniający pod nim, przed zabiegiem spuść resztkę płynu chłodzącego (jeśli jeszcze coś zostało).
jutro postaram się sprawdzić szczelność i odkręcę ten króciec. Tylko nie wiem gdzie jest spust płynu ???
jak bys zdiagnozował ze cieknie ci przez krociec popatrz w jakim stanie jest uszczelka,dodatkow sa jeszcze pasty uszczelniajace to tez ci powinno pomuc
: pt lis 06, 2009 21:57
autor: Qto
tomato20 pisze:Tylko nie wiem gdzie jest spust płynu ???
Obrazek z instrukcji
Fotka z mojego autka, niestety robiona w nocy marnym telefonem;/
Na dole chłodnicy po lewej stronie (strona kierowcy). Da radę przecisnąć rękę obok aku i pomiędzy wężami...
: pt lis 06, 2009 23:48
autor: tomato20
dzięki wszystkim za pomoc. spust płynu zlokalizowałem - fota pomogła. jak jutro dam rade to wszystko posprawdzam i dam znać czy to było to. pozd
[ Dodano: 07 Lis 2009 11:49 ]
ciężko było ale jakoś się udało: spuściłem płyn, ściągnąłem rurę gumową i odkręciłem ten plastykowy kruciec. oto co widać:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/380 ... 1b0a7.html
na tej fotce to co zaznaczyłem wygląda jakby wyłamane i teraz nie wiem jak dotego podejsc......
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/34e ... ee308.html
dolna śruba poszła dość lekko, cały rant jest pordzewiały, uszczelniacz wygląda dość zdrowo.......
jest jeszcze jedna opcja: może wyciekać z przewodu za pompą wtryskową bo teraz ciężko określic bo wszystko jest uwalone ale jeśli to z tego przewodu to ja już odpuszcze bo pewnie bez odkręcenia pompy sie nie obejdzie.
i zastanawiamsie teraz czy po prostu nie wyczyścić tego i na silikon skręcić????????????
a jeszcze dziś musze miec sprawny samochód............
: wt lis 10, 2009 15:35
autor: Sztomel
tak powinna wyglądać wewnątrz obudowa termostatu dla silników TDI, zaznaczone na poniższej fotce w linku plastikowe zaczepy służą do mocowania i zabezpieczenia termostatu gdyż w TDI termostat trzeba włożyć w obudowę a następnie przekręcić go w niej (identycznie jest przy demontażu) :
http://lh3.ggpht.com/_Gf3UBa2bj20/STQI1 ... 4%87ce.JPG
te zaczepy służą do tego by termostat znajdował się w pozycji pionowej w bloku silnika ale patrząc na inne foty, Twoja obudowa
tomato20wygląda raczej na sprawną - w jednych obudowach te zaczepy są długie a w innych krótkie, tak jak w tym linku :
http://images.google.com/imgres?imgurl= ... tart%3D846
jeśli po włożeniu termostatu w obudowę nie kręci się on w kółko tylko zablokuje w pozycji pionowej to obudowa jest OK i nie trzeba jej wymieniać.