Witam
Od roku posiadam vw golfa z 1996r z silnikiem 1,6/75KM AEE
W czerwcu wymieniałem termostat razem z krućcem w którym jest zamontowany. Miałem w tym miejscu duży wyciek, więc wysmarowałem wszystko silikonem odpornym na wysoką temperature. Tutaj sobie poradziłem ale gdzieś mam jeszcze niewielki wyciek (do tej pory nie mogę go zlokalizować) Później dowiedziałem się, że termostat wcale nie musi być zepsuty. Najczęściej wyłamuje się lub wyrabia podpórka o którą opiera się metalowy trzpień termostatu. Ogólnie było wszystko wporządku. Samochód ładnie i szybko się nagrzewał. Do pracy mam 10km i nawet zimą silnik na tym dystansie osiągał odpowiednią temperature. Teraz silnik jeździ nie dogrzany. Na trasie potrafił zgubić 10 a po włączeniu ogrzewania do połowy nawet 20st. C Zostawiłem sobie stary termostat i w ostatni weekend zamontowałem go spowrotem. Silnik na trasie do pracy nagrzewa się prawidłowo ale po włączeniu ogrzewania temperatura spada o 10st.C
Zaobserwowałem jeszcze jedną ciekawą rzecz. Wąż od termostatu prowadzi do dolnej cześci chłodnicy i nagrzewa sie szybciej od górnego który wraca do silnika. Tak było gdy miałem nowy termostat. Po zamontoaniu starego termostatu przewód powrotny jest wyraźnie cieplejszy od tego dolnego, co mnie zaczeło niepokoić. Nie wiem gdzie szukać tego przyczyny.
Cały czas jeżdżę na wodzie, bo dopóki nie zlokalizuję źródła wycieku, szkoda jest mi wlewać do niego płyn chłodniczy.
Może bardziej doświadczeni użytkownicy będą mieli jakieś pomysły? Liczę na waszą pomoc.
Pozdrawiam
problem z chłodzeniem w mk3
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Forum Master
- Posty: 1533
- Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
oj chlopie, to gorny waz jest zawsze cieplejszy niz dolny bo gora pcha a dolem powraca do slinika, wiec gorny ma byc zawsze cieplejszy niz dolny, jezeli jest na odwrot to oznacza ze termaostat nie otwiera obiegu , a to ze temp chlodziwa spada na mocnym grzaniu to jest normalne o 10st mozes pasc u mnie tak jest i to jest normalne i mk3 1,4 tez mialem tak samo jak obecnie
Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213
Ok. Tylko troche ta teoria mi nie pasuje, bo termostat ma zamykać obieg zewnętrzny jeżeli silnik jest zimny. Dopiero później jak zacznie łapać temperature otwiera się termostat i puszcza wode na chłodnice. Dlatego uważam że dolny wąż powinien nagrzewać się pierwszy. Co do spadającej temperatury, wcześniej nic takiego nie miałem. Jak silnik się nagrzał to już trzymał temperature. Ale dzieki za rade
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 75 gości