Problem z ładowaniem.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kamilkce83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: śr gru 19, 2007 01:00
Lokalizacja: Katowice

Problem z ładowaniem.

Post autor: kamilkce83 » czw lis 05, 2009 18:50

Witam. Wczoraj miałem mały problem z moim mk3 1.8 ADZ. Przy porannym odpaleniu kontrolka od akumulatora nie zgasła tylko się żarzyła. Po przegazowaniu zgasła. Przy powtórnym zapaleniu znów to samo kontrolka lekko przygasła i się dalej żarzyła (znowu pomogło przegazowanie). Wracając z pracy znowu to samo. Odpalam, przegazowanie i zgasła. Jednak dalej jadąc znów zaczęłą się żarzyć. Przegazowanie nic nie dawało - paliła się lekko cały czas. Podjechałem do znajomego, aby sprawdzić czy jest ładowanie. Miernik na klemy i nic. Ładowania nie ma - kontrolka już cały czas się żarzy. Diagnoza jedna - najprawdopodobniej padł alternator (może szczotki, może diody). Sprawdzałem pasek i jest dobrze naciągnięty, nie slizga się. Zostawiłem auto w garażu. Dziś odpalam w celu sprawdzenia. Wszystko jest ok. Kontrolka od razy gaśnie (nie żarzy się) i jest ładowanie. Mój alternator to Valeo 90A. Jaka może być przyczyna braku ładowania i jak najłatwiej ją sprawdzić. Czy może jakiś przewód spadł albo jest zaśniedziały. Proszę o pomoc.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » czw lis 05, 2009 22:29

Sprawdź może najpierw szczotki?



Awatar użytkownika
*Tomal*
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: wt cze 23, 2009 14:50
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: *Tomal* » czw lis 05, 2009 22:34

Odpalałeś ostatnio inne auto na kablach i twój silnik przy tym pracował?.Jak tak to mogłeś diody uszkodzić.


MÓJ MK4
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=254368&postdays=0&postorder=asc&start=0
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d85bb5389b8e7213.html][img]http://images50.fotosik.pl/285/d85bb5389b8e7213m.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » czw lis 05, 2009 22:44

najpierw sprawdz szczotki to raczej nie dioda


Obrazek

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » czw lis 05, 2009 23:22

*Tomal* pisze:Odpalałeś ostatnio inne auto na kablach i twój silnik przy tym pracował?.Jak tak to mogłeś diody uszkodzić.
NIe zdarzyło mi sie, a odpalałem dziesiatki razy.



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: spawacz » czw lis 05, 2009 23:58

jaby dioda padla to alternator zamiast ladowal pobieral by prad robiac zwarcie, ja mysle ze cos masz z tym nieszczesnym wzbudzeniem,


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

kamilkce83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: śr gru 19, 2007 01:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: kamilkce83 » pt lis 06, 2009 19:44

Nie odpalałem ostatnio innego samochodu z kabli. Dziś rano objawy następujące. Odpala bez problemu, wszystko ok. Zostało sprawdzono ładowanie miernikiem - prawidłowo. Po ok 2 godz postoju odpalam - kontrolka lekko się żarzy. Lekkie "przegazowanie" i wszystko ok. Tak to wygłada jaby się alternator zawieszał. Ale nie wiem czego może to być wina. Czy może tak być, że szczotki się zawieszają albo diody. Co wyeliminować? Rozrusznik mam Valeo. Czy szczotki są tam wlutowane czy może przykręcane?



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: spawacz » pt lis 06, 2009 20:40

tam w regulatorze masz 2 szczotki 1 + od wzbudznia a druga to tez + tyle ze rownowazacy ladownie on streowany jest z regulatora, ja bym pospradzal wielkosc szczotek i czy komutator jeszcze jest zdatny do urzycia.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

kamilkce83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: śr gru 19, 2007 01:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: kamilkce83 » pn lis 09, 2009 18:20

Dalej są problemy z ładowaniem - raz jest a raz nie ma. Mierzyłem natężenie prądu za pomocą miernika. Gdy jest ładowanie wynosi 14,4V. Gdy nie ma 12V. Myślę, że przyczyną są szczotki. Zamówiłem regulator napięcia i szczotki (całość). W środę wymienię. Mam nadzieję, że wszystko będzie ok.



Awatar użytkownika
choody25
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: ndz paź 11, 2009 21:23
Lokalizacja: Kraków

Post autor: choody25 » pn lis 09, 2009 20:07

witam mam problem z abs w mk3 kontrolka świeci cały czas, abs nie działa, nie wiem czy tu ma pisac na ten temat..... poratujcie.....



Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2048
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

Post autor: KoguT » pn lis 09, 2009 21:03

kamilkce83, podobny problem mialem w astrze rodziców... poszedł mostek na alternatorze

choody25, nie ten temat :grrr:



Awatar użytkownika
tympy mechanik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1001
Rejestracja: śr mar 18, 2009 20:02
Lokalizacja: ERA
Kontakt:

Post autor: tympy mechanik » pn lis 09, 2009 23:34

spawacz pisze:choody25
aby to z diagnozować trzeba auto podpiąć pod komputer i sprawdzić jakie są błedy absu bo moze byc ich kilka ale pewnie padł ci któryś z czujników predkości koła :bigok: ale koniecznie komputer i bedzie po sprawie

[ Dodano: 09 Lis 2009 22:35 ]
a co do problemu z tematu to wymiana regulatora powinna załatwić sprawe



kamilkce83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: śr gru 19, 2007 01:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: kamilkce83 » śr lis 11, 2009 17:20

dzis wymieniłem regulator. Efekt jest taki ze siadla najprawdopodobnie pompa paliwa. regulator firmy hart. Po wymianie wszytsko niby bylo ok.Ale w czasie jzady przygasały zegary, pasek piszczał przez chwile i ładowanie niby ok. I tak w kólko. Po przejechaniu ok 3 km siadla najprawdopodobnie pompa. Czy są od pompy jakies bezpieczniki oprócz tych przy desce?



Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » śr lis 11, 2009 19:34

jest tylko jeden bezpieccznik pod deska nr 18


Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 310 gości