Strona 1 z 1

[1.8T] Problem z odpaleniem auta

: czw lis 05, 2009 10:32
autor: amperior
Witam, zaznaczam że w aucie jest gaz sekwencyjny (choć nigdy z nim problemu nie było)
Mam taki problem z moim Golferkiem, że jak odpalam z rana (ostatnio niskie temperatury) to wygląda to tak, kręcę załapuje i spadają obroty i gaśnie. I tak dziś z rana przez 10 min. Próbowałem pokręcić kilka razy zanim załączę zapłon (by dopompować paliwa). W końcu po 10 min kręcenia odpalił łaskawie i jeszcze miał chwilę problem z przygazowaniem ale tylko chwilę bo później wróciło do normy. Auto wczoraj przed zaparkowaniem pracowało na benzynie. Podobną sytuację miałem przedwczoraj wieczorem. Autko zaparkowałem i po 3h próbowałem odpalić i odpalił za 5tym razem. Wczoraj z rana byłem u mechanika. Zgasiłem auto (po przejechaniu ok 20km) i po 1min próbowałem odpalić (gorący silnik) i kicha, ok 10 prób by w końcu załapał. Co ciekawe Wczoraj i przedwczoraj pierwsze odpalenie auta było ok i spokojnie dojeżdżałem do celu. Aha i zaobserwowałem jeszcze, że jest jakiś problem z obrotami bo jak daję na luz to trzyma ok 1300 obr/min i bardzo powoli opada ale to też nie zawsze tak jest.

I teraz pytanie w czym może być problem? Autko zawsze wystudzam przed wyłączeniem, filtr paliwa był wymieniany 3 tyg temu, mniej więcej 2 tyg temu miałem zatankowane na full na shellu 95ke. Później dolewałem na Orlenie 95 do pełna ale to dosłownie 5-6L bo potrzebowałem faktury na 100zł. Świece to być nie mogą bo auto gorące również nie chciało palić. Czy jest problem z paliwem czy może z kompem (vag nie pokazała żadnych błędów) a może z serownikiem od gazu? Akumulator jest bez zarzutu. A może pomna paliwa? Ale wtedy podczas jazdy bym tego nie odczuł? Podczas jazdy auto przyśpiesza i jedzie normalnie zarówno na gazie jak i na benzynie. A może przepustnica?

Proszę o pomoc bo na autach to znam się bardzo mało więc liczę na wasze doświadczenie.

Pozdrawiam Marek

: czw lis 05, 2009 13:41
autor: Qto
Po pierwsze jaka motorownia tam siedzi?
Po drugie. Byłeś na VAGu?? Komp by tu sporo pomógł

: czw lis 05, 2009 14:10
autor: amperior
Qto pisze:Po pierwsze jaka motorownia tam siedzi?
Po drugie. Byłeś na VAGu?? Komp by tu sporo pomógł
Tak jak napisałem: (vag nie pokazała żadnych błędów)
Model literowy pytasz tak? Nie pamiętam tych literek ale opis ogólny chyba powinien wystarczyć (chyba że się mylę) więc powtórzę: 1.8 Turbo

Jeśli jest to bardzo istotne w ocenie problemu to sprawdzę jaki jest opis literowy silnika

[ Dodano: 05 Lis 2009 21:57 ]
Zrobiłem dziś test: odpaliłem na gazie i było ok. Na benzynce nie było. Co to może być?

: sob lis 07, 2009 14:27
autor: kszoski
kiedy wymieniane były przewody i świece jezeli w układe elek. nic nie ma to trzeba szukac w mechanicznych swiece jak są zimne mogą miec problem z daniem odpowiedniej iskry a gdy sa nagrzane to juz nie potrzebuje silnik odpowiednio dużej iskry by zapalic mieszanke

: sob lis 07, 2009 17:44
autor: amperior
na cieplym tez mialem problem wiec nie wiem czy to przyczyna
chociaz jak ato rozgrzane jest to ogolnie jest ok

dzis zauwazylem ze jak na gazie pali ok tylko na benzynie sa szopki
i druga sprawa to ze w czasie jazdy jak daje na luz to mam obroty ok 1300obr/min i dopiero jak sie zatrzymam to spadaja do normalnych ~900obr/min

dla mnie to wyglada na zle dawkowanie paliwa na ssaniu ale jak to sprwdzic i co za to odpowiada?