Strona 1 z 1

Problem z zapaleniem jak zimny!!!

: pn lis 21, 2005 15:03
autor: diablo23
Witam! Mam problem z zapaleniem autka jak jest zimno! Gdy go zapalę to gaśnie tak jak by nie załączało się ssanie! Jak juz załapie to jak dodam mu raptownie gazu gaśnie! Stopniowe dodawanie nie wywołuje takiego efektu i po pewnym czasie chodzi tyle ,że silnik jest zimny a ssanie tak jak by sie wyłączyło!!! Zauważyłem natomiast ,że w momencie odpalania zimnego silnika cofa sie ten siłowniczek który jest odpowiedzialny za ssanie i nie dotyka śruby! I jeszcze pytanko czy ten siłowniczek powinien sie chowac cały czy też nie i czy da sie wyregulować ta śrube?? Pomocy!!! Mam silnik 1.6 RF! A i jeszcze prosba jak ktos wie jaki jest gaźnik w 1.6RF Jakie oznaczenie!

: pn lis 21, 2005 19:01
autor: bobsterr
diablo23 pisze:Zauważyłem natomiast ,że w momencie odpalania zimnego silnika cofa sie ten siłowniczek który jest odpowiedzialny za ssanie i nie dotyka śruby!
Ten siłowniczek nie jest odpowiedzialny za ssanie, jest to urządzenie tzw. siłownik trzpołożeniowy odpowiada on głownie za wolne obroty silnika. Jeśli się cofa tzn że działa poprawnie. Aparat ssania jest po prawej stronie gaźnika takie urządzonko z obiegiem wody przykręcane obejmą na trzy śrubki. Aby sprawdzić czy działa proponuję zdjąć osłonę filtru powietrza i zobaczyć czy płytka ssania jest przymknięta. To taka kwadratowa płytka po prawej stronie. Jeśli jest to znaczy, że ssanie jest załączone. W miarę jak samochód się rozgrzewa przepływająca przez to urządzenie woda ogrzewa bimetal, który powoduje odłączanie ssania.

: pn lis 21, 2005 20:25
autor: diablo23
Ten siłowniczek nie jest odpowiedzialny za ssanie, jest to urządzenie tzw. siłownik trzpołożeniowy odpowiada on głownie za wolne obroty silnika. Jeśli się cofa tzn że działa poprawnie
Od nie dawna mam golfika i jestem troszku ciemny :wink: :wink: Dlatego myślałem że to jest ssanie. Ale dzieki,żę wyprowadziłeś mnie z błędu. Dzięki za rade jutro to sprawdze bo po ciemku to d... a nie robota. A jeszcze pytanko wiesz może czy tą srubke można jakoś wykręcić bo nie zabardzo wiem jak sie za to zabrać :otepienie:

: pn lis 21, 2005 20:46
autor: zielu
to odpalanie to od gaźnika jest... tzn musisz podksoczyc do mechanika by Ci wyreuglował... u mnie w golfie RF miałem idetyczny problem. u mechanika zapąłciłem jakoś 30zł i było wszystko OK

: pn lis 21, 2005 21:03
autor: pkirylcz
Zachowania sa identyczne jakbys odpial czujnik temperatury, tylko teraz patrze to nie wiem dokladnie jaki to jest silnik, ale przy wtryskiwaczach to jak odepnie sie czujnik to zle reaguja.

: pn lis 21, 2005 22:16
autor: Paweł Marek
diablo23 pisze: A jeszcze pytanko wiesz może czy tą srubke można jakoś wykręcić bo nie zabardzo wiem jak sie za to zabrać
śróbka na zimnym ma nie dochodzić do bolca siłownika 3-położeniowego. Reguluje sie nia wolne na ciepłym, łącznie ze śróbą od CO

: pn lis 21, 2005 22:26
autor: diablo23
łącznie ze śróbą od CO
A co to jest to CO bo ja laik jestem :niewiem: :niewiem: :niewiem:

: pn lis 21, 2005 22:34
autor: _FORNAL_
ja bym zobaczyl czujnik temp.

: pn lis 21, 2005 23:22
autor: Paweł Marek
_FORNAL_ pisze:ja bym zobaczyl czujnik temp
rozumiem że kolega ma gaźnik 2e2, czujnik ktory niby.
diablo23 pisze:o to jest to CO
CO - tlenek węgla. Chodzi o ustawienie składu mieszanki w gaźniku.
Dokręcając śróbkę w prawo czyli do bolca siłownika podnosisz wolne obroty, regulując skład mieszanki wkrętem od góry gaźnika również zmieniasz te obroty, bo jak mieszanka bogatsza to obroty rosną do pewnego momentu. Dlatego obie regulacje powinno sie robić równocześnie. W ogóle to dość pokichany gaźnik i jak jesteś laikiem to czytaj o tym gaźniku bo jest wiele o nim, albo musisz jechać do kogoś kto się zna. I od razu piszę że jeśli te podstawowe regulacje nie wystarczą żeby rozwiązać twój problem, to możesz mieć kłopoty ze znalezieniem mechanika który sobie z tym radzi. Ja nie znalazłem. Jeździłem Jettą z gaźnikiem 2e2 10 lat i z konieczności sam go rozgryzłem, ale trochę to trwało. I tylko dzięki kupionym na szrocie 2 uszkodzonym takim gaźnikom mogłem długo jeździć, bo co rusz jakaś membrana padała i trzeba było podmieniać albo dorabiać.

: pt lis 25, 2005 20:59
autor: diablo23
rozumiem że kolega ma gaźnik 2e2,
Witam.
Nie mam gaźnik 2E! Wymieniłem czujnik temperatury i dalej to samo czyli nie załącza ssania! Może ma ktoś z was schemat do gaźnika 2E! Jeżeli tak to podeślijcie na meila
diablo--23@wp.pl