Strona 1 z 1

Problem z podłączeniem centralki do sterowania centalnym

: czw lis 05, 2009 07:45
autor: slonik98
witam. Mam pewien problem. Otóż nie umiem poradzić sobie z centralką do sterowania pneumatycznym centralnym zamkiem. Otóż zamykanie już w sumie rozpracowałem, ale nie umiem ustawic sygnału na 25 sec. (kab. zielony). Więc podpiąłem to następująco: brązowe kable do kierunkowskazów: jedyna rzecz, która działa teraz bez zarzutu, wiadomo głowny prąd podpięty i teraz tak: Zółty kabel do plusa a żółto czarny do minusa. Pomaranczowy z biało czarnym połączyłem ze sobą, biały do kabla szarego wychodzącego z drzwi i pomarańczowo czarny do kabla zielonego wychodzącego z drzwi. Zamek jedynie mi sie zamyka nic pozatym. Co podpiąłem źle ? i gdzie wpiąć ten zielony który przedłuży sygnał do 25s. Z góry dziękuje za pomoc. Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

: czw lis 05, 2009 08:02
autor: Paweł Marek
Użyj schematu sterowanie plusem a nie sterowanie zamkiem pneumatycznym i wszystko będzie ok.
Zielony do szarego od zamka centralnego, przy czym nie piszesz czy masz szyby i dach elektryczne, bo jeśli nie to jest ci sygnał 25 s niepotrzebny.
Jeśli impuls 25 s na zielonym jest zawsze przy zamykaniu a nie pod osobnym przyciskiem pilota, to nie musisz juz podpinać kabla sterującego zamykaniem centrala z tych 6 kabli z dodatkowego schematu, bo impuls 25 s z zielonego załatwi wszystko czyli i zamknięcie centrala i szyb i dachu.

: czw lis 05, 2009 17:42
autor: slonik98
Narazie elektryczny mam tylko szyber, który zamyka sie jak przytrzymam zame w dół. Ale na dniach dojdą elektryczne szyby i pytanko czy bede musiał coś zmieniać? troche czytałem i wynika, że jak bede mieć siłowniki z jakiejś tam firmy to maja one tą funkcje komfortu jakby same w sobie. Narazie ide sprawdzić konfiguracje tak jak mi poradziłeś. Dzięki wielki za pomoc

[ Dodano: 05 Lis 2009 18:06 ]
Własnie wracam z garażu i sprawa niby wyjaśniona tzn. auto sie zamyka i otwiera tak jak powinno, jednak nie moge uruchomic tego komfortu domykania. Podpiąłem tak: biały do szarego i biało-czarny do zielonego teraz otwiera i zamyka się tak jak powinno, jednak próbowałem podmienić ten kabel zielony na którym wystepuje sygnał masowy 25s. i nie działa ani w jedną ani w drugą strone. Co zrobiłem źle ? schemat numer dwa.

[ Dodano: 05 Lis 2009 18:07 ]
aha dodam, że ustawiłem sygnał na 0.5sec. Wczesniej ustawiłem na 4,5 i szyber zamykał mi sie bardziej bo syg. trwał 4,5s a jednyna opcja to albo kabelek przeciety: 4,5 albo cały: 0,5s.

: czw lis 05, 2009 23:27
autor: Paweł Marek
slonik98 pisze:sygnał masowy 25s
zapomnbiałem ci napisać że sygnał masowy musisz zmienić na plusowy przerzutnikiem czyli odpowienio podłączonym przekaźnikiem Obrazek

: pt lis 06, 2009 07:53
autor: slonik98
Kapuje działanie bez problemu, jednak jakiej cewki mam do tego użyć i wogóle. Nie wiem jak się zabrać do zrobienia takiego przekaźnika. Nie ma takich "gotowców" ew. do lekkiej przeróbki ?

[ Dodano: 06 Lis 2009 06:53 ]
Rozumiem, że trzeba dwa taki przekaźniki zrobić tak ?

: pt lis 06, 2009 09:27
autor: Paweł Marek
jeden, tylko do tego kabla 25s, dwa to się tyczy sterowania centralem, gdbyś miał na wyjściu do jego sterowania dwa kabla z impulsami masowymi, to cię nie dotyczy. Czyli na kablu 25s zakładasz ten przerzutnik, uzyskujesz impuls plusowy który dajesz do kabla szarego. Ten impuls zarówno zamknie central jak i domknie szyby i dach. W związku z czym kabla białego do szarego możesz nie podłączać bedzie tio już niepotrzebne, zostawiasz tylko podłączenia na otwieranie do zielonego

: pt lis 06, 2009 17:15
autor: slonik98
ok rozumiem. Ide sprawdzić, czy jakiś bezpiecznik w aucie nie jest zrobiony wlasnie na takiej samej zasadzie, bo mam całą skrzynke od mk2. Chyba, że masz jakiś inny szybki sposób na zrobienie takiego przekaźnika ?

: pt lis 06, 2009 17:38
autor: cesarz69
wedlug ktorego schematu podlaczyles wkoncu sterownik?

: pt lis 06, 2009 18:36
autor: slonik98
schemat nr 2. sterowanie plusami. Do Ciebie odezwie sie potem bo narazie nie mam czasu. Wszelkie propozycje dotyczące stycznika mile widziane.

: pt lis 06, 2009 19:01
autor: Paweł Marek
slonik98, musisz kupić lub znaleźć taki przekaźnik, identyczny jak do świateł, typowy przekaźnik z pięcioma nóżkami tylko patrz na numerki żeby były takie jak na schemacie przezrzutnika masz. Nadaje się też taki z 4 nóżkami jak do pompy paliwa, itp.

: pt lis 06, 2009 19:10
autor: slonik98
Mam przekaźnik z 4 nóżkami, nie wiem dokladnie od czego pochodzi. Jak dam + i - na dwa styki to zwiera. Teraz chcialem sprawdzić czy na pozostałych dwóch nóżkach pojawia się gdzieś + po zwarciu stycznika. Tzn zrobiłem to prymitywnie. Wziąłem kabelek z podłączoną masą dołączałem do pozostałych dwóch nóżek, ale nigdzie nie "zaiskrzyło" także chyba zły ten przekaźnik, ale to było sprawdzane na szybko :D

[ Dodano: 06 Lis 2009 19:51 ]
ten przekaźnik ze zdjętą obudową pochodzi własnie chyba od świateł ? Paweł Marek, co o tym sądzisz? podpowiesz mi coś na ten temat ?