Problem z podłączeniem centralki do sterowania centalnym

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
slonik98
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 19:54
Lokalizacja: Rogoźnik
Kontakt:

Problem z podłączeniem centralki do sterowania centalnym

Post autor: slonik98 » czw lis 05, 2009 07:45

witam. Mam pewien problem. Otóż nie umiem poradzić sobie z centralką do sterowania pneumatycznym centralnym zamkiem. Otóż zamykanie już w sumie rozpracowałem, ale nie umiem ustawic sygnału na 25 sec. (kab. zielony). Więc podpiąłem to następująco: brązowe kable do kierunkowskazów: jedyna rzecz, która działa teraz bez zarzutu, wiadomo głowny prąd podpięty i teraz tak: Zółty kabel do plusa a żółto czarny do minusa. Pomaranczowy z biało czarnym połączyłem ze sobą, biały do kabla szarego wychodzącego z drzwi i pomarańczowo czarny do kabla zielonego wychodzącego z drzwi. Zamek jedynie mi sie zamyka nic pozatym. Co podpiąłem źle ? i gdzie wpiąć ten zielony który przedłuży sygnał do 25s. Z góry dziękuje za pomoc. Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony pt lis 06, 2009 20:49 przez slonik98, łącznie zmieniany 5 razy.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw lis 05, 2009 08:02

Użyj schematu sterowanie plusem a nie sterowanie zamkiem pneumatycznym i wszystko będzie ok.
Zielony do szarego od zamka centralnego, przy czym nie piszesz czy masz szyby i dach elektryczne, bo jeśli nie to jest ci sygnał 25 s niepotrzebny.
Jeśli impuls 25 s na zielonym jest zawsze przy zamykaniu a nie pod osobnym przyciskiem pilota, to nie musisz juz podpinać kabla sterującego zamykaniem centrala z tych 6 kabli z dodatkowego schematu, bo impuls 25 s z zielonego załatwi wszystko czyli i zamknięcie centrala i szyb i dachu.
Ostatnio zmieniony czw lis 05, 2009 08:03 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
slonik98
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 19:54
Lokalizacja: Rogoźnik
Kontakt:

Post autor: slonik98 » czw lis 05, 2009 17:42

Narazie elektryczny mam tylko szyber, który zamyka sie jak przytrzymam zame w dół. Ale na dniach dojdą elektryczne szyby i pytanko czy bede musiał coś zmieniać? troche czytałem i wynika, że jak bede mieć siłowniki z jakiejś tam firmy to maja one tą funkcje komfortu jakby same w sobie. Narazie ide sprawdzić konfiguracje tak jak mi poradziłeś. Dzięki wielki za pomoc

[ Dodano: 05 Lis 2009 18:06 ]
Własnie wracam z garażu i sprawa niby wyjaśniona tzn. auto sie zamyka i otwiera tak jak powinno, jednak nie moge uruchomic tego komfortu domykania. Podpiąłem tak: biały do szarego i biało-czarny do zielonego teraz otwiera i zamyka się tak jak powinno, jednak próbowałem podmienić ten kabel zielony na którym wystepuje sygnał masowy 25s. i nie działa ani w jedną ani w drugą strone. Co zrobiłem źle ? schemat numer dwa.

[ Dodano: 05 Lis 2009 18:07 ]
aha dodam, że ustawiłem sygnał na 0.5sec. Wczesniej ustawiłem na 4,5 i szyber zamykał mi sie bardziej bo syg. trwał 4,5s a jednyna opcja to albo kabelek przeciety: 4,5 albo cały: 0,5s.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw lis 05, 2009 23:27

slonik98 pisze:sygnał masowy 25s
zapomnbiałem ci napisać że sygnał masowy musisz zmienić na plusowy przerzutnikiem czyli odpowienio podłączonym przekaźnikiem Obrazek


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
slonik98
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 19:54
Lokalizacja: Rogoźnik
Kontakt:

Post autor: slonik98 » pt lis 06, 2009 07:53

Kapuje działanie bez problemu, jednak jakiej cewki mam do tego użyć i wogóle. Nie wiem jak się zabrać do zrobienia takiego przekaźnika. Nie ma takich "gotowców" ew. do lekkiej przeróbki ?

[ Dodano: 06 Lis 2009 06:53 ]
Rozumiem, że trzeba dwa taki przekaźniki zrobić tak ?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt lis 06, 2009 09:27

jeden, tylko do tego kabla 25s, dwa to się tyczy sterowania centralem, gdbyś miał na wyjściu do jego sterowania dwa kabla z impulsami masowymi, to cię nie dotyczy. Czyli na kablu 25s zakładasz ten przerzutnik, uzyskujesz impuls plusowy który dajesz do kabla szarego. Ten impuls zarówno zamknie central jak i domknie szyby i dach. W związku z czym kabla białego do szarego możesz nie podłączać bedzie tio już niepotrzebne, zostawiasz tylko podłączenia na otwieranie do zielonego
Ostatnio zmieniony pt lis 06, 2009 09:41 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
slonik98
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 19:54
Lokalizacja: Rogoźnik
Kontakt:

Post autor: slonik98 » pt lis 06, 2009 17:15

ok rozumiem. Ide sprawdzić, czy jakiś bezpiecznik w aucie nie jest zrobiony wlasnie na takiej samej zasadzie, bo mam całą skrzynke od mk2. Chyba, że masz jakiś inny szybki sposób na zrobienie takiego przekaźnika ?



cesarz69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr lis 04, 2009 17:04
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: cesarz69 » pt lis 06, 2009 17:38

wedlug ktorego schematu podlaczyles wkoncu sterownik?



Awatar użytkownika
slonik98
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 19:54
Lokalizacja: Rogoźnik
Kontakt:

Post autor: slonik98 » pt lis 06, 2009 18:36

schemat nr 2. sterowanie plusami. Do Ciebie odezwie sie potem bo narazie nie mam czasu. Wszelkie propozycje dotyczące stycznika mile widziane.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt lis 06, 2009 19:01

slonik98, musisz kupić lub znaleźć taki przekaźnik, identyczny jak do świateł, typowy przekaźnik z pięcioma nóżkami tylko patrz na numerki żeby były takie jak na schemacie przezrzutnika masz. Nadaje się też taki z 4 nóżkami jak do pompy paliwa, itp.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
slonik98
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 19:54
Lokalizacja: Rogoźnik
Kontakt:

Post autor: slonik98 » pt lis 06, 2009 19:10

Mam przekaźnik z 4 nóżkami, nie wiem dokladnie od czego pochodzi. Jak dam + i - na dwa styki to zwiera. Teraz chcialem sprawdzić czy na pozostałych dwóch nóżkach pojawia się gdzieś + po zwarciu stycznika. Tzn zrobiłem to prymitywnie. Wziąłem kabelek z podłączoną masą dołączałem do pozostałych dwóch nóżek, ale nigdzie nie "zaiskrzyło" także chyba zły ten przekaźnik, ale to było sprawdzane na szybko :D

[ Dodano: 06 Lis 2009 19:51 ]
ten przekaźnik ze zdjętą obudową pochodzi własnie chyba od świateł ? Paweł Marek, co o tym sądzisz? podpowiesz mi coś na ten temat ?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 505 gości