Strona 1 z 1

Stacyjka - jak ściągnąć ?

: pn lis 21, 2005 14:55
autor: arek
Imbus odkręcony , kluczyk przekręcony aby blokada nie blokowała i co dalej aby to w całości zdemontować ? :helm:
Obrazek

: pn lis 21, 2005 15:50
autor: tauka
Musisz zdjąc ta blaszkę która jest nad spręźyna :D no i odkręcic imbus po lewej stronie stacyjki. Blaszkę ściągasz w ten sposób, że ściskasz ją jakąś "żabką" i pociagasz. Tylko uważaj, żebyś po oczach sprężyna nie dostał. Miłego ściagania życzę ;)

: pn lis 21, 2005 20:02
autor: arek
tauka pisze:Musisz zdjąc ta blaszkę która jest nad spręźyna :D no i odkręcic imbus po lewej stronie stacyjki. Blaszkę ściągasz w ten sposób, że ściskasz ją jakąś "żabką" i pociagasz. Tylko uważaj, żebyś po oczach sprężyna nie dostał. Miłego ściagania życzę ;)
dzieki , jutro bede walczyl :satan:

: pn lis 21, 2005 20:54
autor: NEMESIS
dzieki , jutro bede walczyl :satan:[/quote]

To może zanim zaczniesz poczytaj książki, wiercisz otwór o śr.3 mm w odległości 12 mm od rantu ...dokładnie w miejscu sprężyny o której pisał TAUKA...wkładasz "cosik" w otwór, naciskasz sprężyne i samo wychodzi. :okej: ...naturalnie kluczyk w stacji !!! :grin:

: pn lis 21, 2005 22:20
autor: igor002
NEMESIS pisze:dzieki , jutro bede walczyl :satan:
To może zanim zaczniesz poczytaj książki, wiercisz otwór o śr.3 mm w odległości 12 mm od rantu ...dokładnie w miejscu sprężyny o której pisał TAUKA...wkładasz "cosik" w otwór, naciskasz sprężyne i samo wychodzi. :okej: ...naturalnie kluczyk w stacji !!! :grin: [/quote]


ale kolega chce zdjac stacjke z obudowa nie wkład stacyjki...

: wt lis 22, 2005 00:45
autor: NEMESIS
ale kolega chce zdjac stacjke z obudowa nie wkład stacyjki...

:blush: :blush: UPSSSS....skoro o to chodzi to sry, spartoliłem sprawe ... :panna: ....wszystko zgodnie z powyższą instrukcją !!!!!!!

: ndz cze 03, 2007 15:11
autor: minimalny
Witam

Moj golf zostal skradziony wraz z kluczykiem jednak po miesiacu sie odnalazl bez kluczyka(mieszkam w UK tutaj rzadko zdarzaja sie kradzieze takich samochodow a jesli sie juz zdarzaja to zlodzieje pojezdza samochodem i go porzucaja lub niszcza)
Oczywiscie musze wymienic staycjke z tym ze nie mam do niej kluczyka a blokada jest zatrzasnieta. Mam cala nowa stacyjke wraz z kopulka ktora naklada sie na drazek. Zastanawiam sie teraz jak najprosciej wymienic stacyjke. Czy latwiej bedzie wymienic sam wklad i czy to wogole mozliwe bez kluczyka. Czy jednak da sie wymienic cala kopulke stacyjki jesli jest ona zablokowana na kierownicy?

Bede wdzieczny za kazda informacje i moze jakies zdjecia.

Pozdrawiam

: wt lut 09, 2010 14:22
autor: Patrykl85
Witam.
małe odświeżenie tematu.....
Jak zdjąć tą stacyjke??? Foto poniżej.....

Obrazek

: wt lut 09, 2010 14:35
autor: Lipek81
Musisz ściągnąć ściągaczem tą tulejkę nad sprężyną, na którą zakładasz kierownicę. Druga możliwość to przywalić młotkiem przez deskę w wałek kolumny kierownicy (w ten element, gdzie przychodzi śruba trzymająca kierownicę). Tulejka wtedy zejdzie. Potem ściągasz normlanie stacyjkę. Ogólnie było kilka razy na forum. Jeżeli chcesz wymienić kostkę stacyjki, to nie trzeba tego ściągać - można poradzić sobie inaczej - poszukaj na forum.

: wt lut 09, 2010 15:11
autor: Patrykl85
no właśnie potrzebuje wymienić tą kostkę, bo nie moge auta odpalić.... zaraz bede szukał - dzięki

[ Dodano: 09 Lut 2010 14:20 ]
W mk2 i mk3 podobnie są mocowane te kostki stacyjki?? bo znalazłem temat ale do MK3 i nie wie czy cos mi pomoże...

: wt lut 09, 2010 15:58
autor: Lipek81
Tak, dokładnie tak samo jest w mkIII. Chyba w FAQ było, jak wymienić kostkę. Ale od razu napiszę, że żeby połączyć ten wałek przegubowy ponownie z wałkiem kolumny, to potrzebna jest druga osoba - niby niektórzy piszą, że nie było problemu i w ogóle, ale ja się z tym męczyłem chyba z godzinę samemu. A z pomocą drugiej osoby i tak też zajmuje to chwilę...

: wt lut 09, 2010 16:23
autor: spirit77
Temat wałkowany wielokrotnie,kiedyś wrzucałem tu na forum metodę zdejmowania tulejki.Musisz założyć klucz płaski 27 na tulejkę,potem dajesz ściągacz i jedziesz.Przy tej metodzie nie ma żadnych uszkodzeń w aucie od tulejki,nie mówiąc o osobie wykonującej tą czynność.