Stacyjka - jak ściągnąć ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

arek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:09
Lokalizacja: Gdańsk

Stacyjka - jak ściągnąć ?

Post autor: arek » pn lis 21, 2005 14:55

Imbus odkręcony , kluczyk przekręcony aby blokada nie blokowała i co dalej aby to w całości zdemontować ? :helm:
Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz cze 03, 2007 15:19 przez arek, łącznie zmieniany 1 raz.


Golf Mk2 TDI 110KM Max Voll :)

Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » pn lis 21, 2005 15:50

Musisz zdjąc ta blaszkę która jest nad spręźyna :D no i odkręcic imbus po lewej stronie stacyjki. Blaszkę ściągasz w ten sposób, że ściskasz ją jakąś "żabką" i pociagasz. Tylko uważaj, żebyś po oczach sprężyna nie dostał. Miłego ściagania życzę ;)


Obrazek

arek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:09
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: arek » pn lis 21, 2005 20:02

tauka pisze:Musisz zdjąc ta blaszkę która jest nad spręźyna :D no i odkręcic imbus po lewej stronie stacyjki. Blaszkę ściągasz w ten sposób, że ściskasz ją jakąś "żabką" i pociagasz. Tylko uważaj, żebyś po oczach sprężyna nie dostał. Miłego ściagania życzę ;)
dzieki , jutro bede walczyl :satan:


Golf Mk2 TDI 110KM Max Voll :)

Awatar użytkownika
NEMESIS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 401
Rejestracja: sob mar 19, 2005 17:48
Lokalizacja: TRICITY
Kontakt:

Post autor: NEMESIS » pn lis 21, 2005 20:54

dzieki , jutro bede walczyl :satan:[/quote]

To może zanim zaczniesz poczytaj książki, wiercisz otwór o śr.3 mm w odległości 12 mm od rantu ...dokładnie w miejscu sprężyny o której pisał TAUKA...wkładasz "cosik" w otwór, naciskasz sprężyne i samo wychodzi. :okej: ...naturalnie kluczyk w stacji !!! :grin:



Awatar użytkownika
igor002
Marysiakra
Marysiakra
Posty: 1050
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
Kontakt:

Post autor: igor002 » pn lis 21, 2005 22:20

NEMESIS pisze:dzieki , jutro bede walczyl :satan:
To może zanim zaczniesz poczytaj książki, wiercisz otwór o śr.3 mm w odległości 12 mm od rantu ...dokładnie w miejscu sprężyny o której pisał TAUKA...wkładasz "cosik" w otwór, naciskasz sprężyne i samo wychodzi. :okej: ...naturalnie kluczyk w stacji !!! :grin: [/quote]


ale kolega chce zdjac stacjke z obudowa nie wkład stacyjki...


Mk3 GTI 16V ABF

Awatar użytkownika
NEMESIS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 401
Rejestracja: sob mar 19, 2005 17:48
Lokalizacja: TRICITY
Kontakt:

Post autor: NEMESIS » wt lis 22, 2005 00:45

ale kolega chce zdjac stacjke z obudowa nie wkład stacyjki...

:blush: :blush: UPSSSS....skoro o to chodzi to sry, spartoliłem sprawe ... :panna: ....wszystko zgodnie z powyższą instrukcją !!!!!!!



minimalny
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz lut 18, 2007 03:11
Lokalizacja: krakow

Post autor: minimalny » ndz cze 03, 2007 15:11

Witam

Moj golf zostal skradziony wraz z kluczykiem jednak po miesiacu sie odnalazl bez kluczyka(mieszkam w UK tutaj rzadko zdarzaja sie kradzieze takich samochodow a jesli sie juz zdarzaja to zlodzieje pojezdza samochodem i go porzucaja lub niszcza)
Oczywiscie musze wymienic staycjke z tym ze nie mam do niej kluczyka a blokada jest zatrzasnieta. Mam cala nowa stacyjke wraz z kopulka ktora naklada sie na drazek. Zastanawiam sie teraz jak najprosciej wymienic stacyjke. Czy latwiej bedzie wymienic sam wklad i czy to wogole mozliwe bez kluczyka. Czy jednak da sie wymienic cala kopulke stacyjki jesli jest ona zablokowana na kierownicy?

Bede wdzieczny za kazda informacje i moze jakies zdjecia.

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Patrykl85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 09:52
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Kontakt:

Post autor: Patrykl85 » wt lut 09, 2010 14:22

Witam.
małe odświeżenie tematu.....
Jak zdjąć tą stacyjke??? Foto poniżej.....

Obrazek


http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=265749&postdays=0&postorder=asc&start=0

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » wt lut 09, 2010 14:35

Musisz ściągnąć ściągaczem tą tulejkę nad sprężyną, na którą zakładasz kierownicę. Druga możliwość to przywalić młotkiem przez deskę w wałek kolumny kierownicy (w ten element, gdzie przychodzi śruba trzymająca kierownicę). Tulejka wtedy zejdzie. Potem ściągasz normlanie stacyjkę. Ogólnie było kilka razy na forum. Jeżeli chcesz wymienić kostkę stacyjki, to nie trzeba tego ściągać - można poradzić sobie inaczej - poszukaj na forum.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
Patrykl85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 09:52
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Kontakt:

Post autor: Patrykl85 » wt lut 09, 2010 15:11

no właśnie potrzebuje wymienić tą kostkę, bo nie moge auta odpalić.... zaraz bede szukał - dzięki

[ Dodano: 09 Lut 2010 14:20 ]
W mk2 i mk3 podobnie są mocowane te kostki stacyjki?? bo znalazłem temat ale do MK3 i nie wie czy cos mi pomoże...


http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=265749&postdays=0&postorder=asc&start=0

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » wt lut 09, 2010 15:58

Tak, dokładnie tak samo jest w mkIII. Chyba w FAQ było, jak wymienić kostkę. Ale od razu napiszę, że żeby połączyć ten wałek przegubowy ponownie z wałkiem kolumny, to potrzebna jest druga osoba - niby niektórzy piszą, że nie było problemu i w ogóle, ale ja się z tym męczyłem chyba z godzinę samemu. A z pomocą drugiej osoby i tak też zajmuje to chwilę...


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
spirit77
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 358
Rejestracja: pt sie 04, 2006 04:35
Lokalizacja: WOR

Post autor: spirit77 » wt lut 09, 2010 16:23

Temat wałkowany wielokrotnie,kiedyś wrzucałem tu na forum metodę zdejmowania tulejki.Musisz założyć klucz płaski 27 na tulejkę,potem dajesz ściągacz i jedziesz.Przy tej metodzie nie ma żadnych uszkodzeń w aucie od tulejki,nie mówiąc o osobie wykonującej tą czynność.


Było: Scirocco GT II 91 RIP
Jest: Scirocco GT II 90
Jest: Scirocco 82

ObrazekObrazekObrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 226 gości