Strona 1 z 1

ABF 2.0 16V - podciśnienia

: śr lis 04, 2009 21:40
autor: maestro-mw
Witam, podczas zmiany koloru auta zostało z niego wyciągnięte wszystko. I po złożeniu wszystkiego mam problem z obrotami - lekko faluja i przy dodawaniu gazu lekko się dławi. Proszę o pomoc w zakresię instalacji podciśnień. Jeśli ktoś dysponuje wiedzą które przewody gdzie powinny być podłączone będę wdzięczny. W szczególności chodzi mi o część instalacji od zbiorniczka podciśnienia w nadkolu aż do komputera poprzez zaworek zwrotny, zaworek przełączający, siłowniczek podciśnienia w nagrzewnicy oraz jeszcze jeden zaworek z dwoma odejściami z których jedno było podłączone do komputera. Auto posiada klimę sterowaną manualnie.

: śr lis 04, 2009 21:48
autor: Paweł Marek
klima:
http://www.vagcat.com/p/B121/820400.png

[ Dodano: Sro Lis 04, 2009 8:52 pm ]
fitr powietrza i węglowy
http://www.vagcat.com/p/B121/133060.png

podciśnienia ABF

: śr lis 04, 2009 21:58
autor: maestro-mw
Dzięki za link do rysunków. Tylko właśnie gdzie wpiąć wężyk nr 12 z pierwszego rysunku. Oraz wężyki przy zaworku obokwężyka nr 13. Zaworek ma 2 odejścia jedno podłączenie widoczne na rysunku a drugie gdzie podpiąć ?

Drugi rysunek wszystko dla mnie jasne.

: śr lis 04, 2009 22:04
autor: Paweł Marek
12 w króciec tuż nad wejściem rur do nagrzewnicy na grodzi
13 wpięty jest w króciec na wężu serwa -
Drugi króciec na węzu serwa przy zaworku u mnie jest wolny i zaślepiony, u ciebie może służy do podłączenia wężyka do sterownika silnika ale nie wiem, nie znam dobrze ABF, niech ktoś podpowie

podciśnienia ABF

: śr lis 04, 2009 22:17
autor: maestro-mw
Ten podwójny zaworek na wężyku 13 dół jest wpięty w kolektor ssący czyli od kolektora pierwsze odejście zgodnie ze schematem, to drugie z tego wynika idzie do sterownika. ( Ułożenie zaworka oznaczone jest napisem i strzałką oznaczającą kierunek MOTOR) i dalej jak piszesz idzie do serva. Weżyk 13 do zaworka od nagrzewnicy w ścianie grodziowej. Wszystko to już widzę lepiej. Jutro po pracy wszystko połącze i opisze czy to było to. Dzięki za pomoc.

[ Dodano: 24 Lis 2009 19:24 ]
Witam, i dziękuję jeszcze raz za odpowiedź. Ze względu na pracę nie miałem czasu dokładnie wszystkiego posprawdzać. Wymieniłem wszystkie przewody podciśnień poza podłaczeniem do zaworku na nagrzewnicy i żadnych zmian w zachowaniu auta. Ale gdy dobrałem się do zaworka okazało się że króciec zaworka na wężyk jest nadgięty i posiada małą dziurkę. Usterka usunięta i wężyk wymieniony. Okazało się że to nie jest przyczyną problemów z falowaniem obrotów na luzie, ani też nie ustało szarpanie w czasie jazdy. Choć po wymianie wężyków odczułem, że auto lepiej przyśpiesza.

Jeśli ktoś spotkał się z podobnym problemem proszę o radę w czym szukać przyczyny:
1. falowania obrotów na luzie w zakresie ok 750 do 800 obr
2. dławienia się np 3bieg - przy prędkości ok 60 km/h
4bieg - ok 85 km
5bieg - ok 105 km

[ Dodano: 24 Lis 2009 19:50 ]
W czym szukać usterki jak wszystko wcześniej działało ?