Strona 1 z 2

Migajaca kontrolka cisnienia oleju

: śr lis 04, 2009 20:39
autor: wahoo
Witam.

Do tej pory nie mialem z tym zadnych problemow ale dzis rano zaczely dziac sie dziwne rzecz z kontrolka cisnienia oleju.
Odpalilem auto i kontrolka zaczela migac po chwili dolaczyl sygnal dzwiekowy. Poziom oleju jest w normie. Nawet troche dolalem.
Sprawdzalem czujnik w glowicy zamieniajac na inny i jest tak samo.
Jak odlacze czujnik na glowicy to kontrolka gasnie. Nie wiem czy to normalne. Jak moge sprawdzic czy rzeczywiscie nie ma cisnienia czy to tylko ktorys z czujnikow wariuje?
Zauwazylem tez ze jak odpale auto i od razu dodam gazu aby silnik wszedl na ok 3000tys obr to kotrolka przej jakas chwile nie zapala sie. Dopiero po chwili zapala sie wraz z sygnalem dzwiekowym. Wtedy ponowne dodawanie gazu nie powoduje gasniecia kontrolki.
Bylbym wdzieczny za wszelkie rady poneaw jestem na wyjezdzie i na razie boje sie jezdzic autem.

Pozdrawiam.

P.S. Nie moge uzywac polskich znakow.

: śr lis 04, 2009 20:47
autor: menio
prawdopodobnie coś przepaliło się w liczniku

: śr lis 04, 2009 20:48
autor: Jesionvr6
podstaw czarny czujnik oleju jeszcze, a jaki masz filtr oleju?

: śr lis 04, 2009 20:51
autor: Vii
menio pisze:prawdopodobnie coś przepaliło się w liczniku
a cisnienie oleju zawsze musi byc odpowiednie, pierscienie dla przykładu nie maja prawa sie zuzyć ? No .. odwazne to co powiedziałes ;)

: śr lis 04, 2009 20:51
autor: wahoo
Jak mozna w warunkach "polowych" sprawdzic czy cisnienie oleju jest prawidlowe? Moze zatkal sie jakis kanal olejowy? Jesli sie cos przepalilo to czemu jak dodam gazu zaraz po odpaleniu to kontrolka przez jakis czas (ok15s) nie zapala sie?

: śr lis 04, 2009 20:54
autor: karol2010
hej mam to samo tylko ze na zimnym silniku jak silnik jest cieply to problem znika

[ Dodano: 04 Lis 2009 19:55 ]
a i dodam tez ze problem ten wystepuje tylko przy mrozach lub niskich teperaturach jak jest tak z 10 stopni to wszystko ok

: śr lis 04, 2009 20:58
autor: wahoo
Boje sie na dluzszy czas odpalac silnik. Boje sie ze moge go zatrzec jesli rzeczywiscie nie ma smarowania. Dziwi mnie to ze stalo sie to tak nagle z dnia na dzien. Wczesniej nie bylo problemow z kontrolka. Teraz u mnie nie ma mrozow.

: śr lis 04, 2009 21:00
autor: Jesionvr6
trzeba sprawdzic manometrem przy ok 2000 obr nie powinno byc mniejsze niz 1.5-1.8 bara a czarny czujnik jest ustawiony na 1.4 bara i jezeli dobrze dziala to masz mniejsze cisnienie niz 1.4 przy ok 2000 obr kiedy ten wlasnie czujnik ma poczatek dzialania a i czasami jak masz filtr filtrona to go wymien na jakis lepszy bo tez moze powodowac takie zjawisko

: śr lis 04, 2009 21:01
autor: Adam204
kolego było już dużo razy na ten temat http://www.google.pl/custom?domains=for ... %3A1&hl=pl

: śr lis 04, 2009 21:12
autor: menio
Vii, bo sam kiedyś tak miałem... nowy czujnik + motodoktor :grin: i dalej to samo wkońcu mechanior sprawdził ciśnienie i było ok a dalej mrygała kontrolka +brzęczek
wahoo, weź dwa przewody dosyć długie zeby Ci do kabiny starczyło pierwszy koniec pierwszego przewodu połącz z czujnikiem natomiast drugi koniec tego samego przewodu z jakąś zarówką, pierwszy koniec drugiego przewodu włóż do kostki od swiateł w to miejsce gdzie bedzie plus po włączeniu postojówek natomiast drugi koniec tego przewodu podłącz do tej samej zaróweczki, tak zebyś miał obieg zamkniety. po włączeniu postojówek i przekręceniu stacyjki powinna się ów zarówka swiecić zaś po dopaleniu powinna zgasnąć :bajer: przynajmniej u mnie to podziałało :grin:

: śr lis 04, 2009 21:17
autor: wahoo
Jestem w trudnej sytuacji. Nie u siebie na miejscu. Musze jechac autem a nie wiem czy jest to mozliwe. Pytam czy jest prosty sposob na sprawdzenie czy silnik ma cisnienie oleju. Nie mam teraz mozliwosci sprawdzenia czujnikiem zegarowym. Czy jest jakas inna metoda?

: śr lis 04, 2009 21:21
autor: menio
wahoo, prostszej chyba nie ma niż ta co Ci powyzej opisałem

: śr lis 04, 2009 21:33
autor: wahoo
Dzieki Menio. Napisales swoj post w trakcie jak ja pisalem swoj i dlatego to nieporozumienie. Jutro sprobuje twojej metody. Chcialem sie tylko upewnic ze mowimy o czujniku w glowicy? Czy musze brac plus z kostki od swiatel czy moge z akumulatora? Czy moge zrobic tak: Zarowka z dwoma przewodami. Jeden przewod do czujnika drugi do plusa na aku. Jak polacze to zarowka powinna swiecic. Jak odpale silnik to powinna zgasnac. Tak chyba dziala ten czujnik. Jak nie ma cisnienia to jest zwarty a jak jest cisnienie to rozwiera?

: śr lis 04, 2009 23:39
autor: menio
wahoo, ja brałem z kostki bo jak gasiłem silnik to wyłanczałem swiatła zeby się zarówka nie swieciła z aku też bedzie dobre tylko bedzie swiecić cały czas :grin: