Strona 1 z 1
uszczelka pod glowica do wymiany??
: śr lis 04, 2009 19:41
autor: VW Golf II
Dzisiaj chcialem sprawdzic stan oleju bo wymienialem 6 tys km temu a tu bagnet suchy. Spod klawiatury lekkie wycieki ale ostatio smarowalem uszczelke i klawiatura specjalnym silikonem. Gdzie mogl byc wyciek?? Dodam ze troche ubylo mi plynu z chlodnicy tak z 200 ml przy jakims 1,5 tys km.
: śr lis 04, 2009 20:02
autor: tomassss24
Całkiem suchy bagnet ? Lampka kontrolna ci tego nie zasygnalizowała jesli by nie było oleju to bys zatarł silnik moze masz min . Powinienes czesciej sprawdzac stan oleju niz co 6 tys km potem sa niespodzianki . Sprawdz uszczelnienie silnika dokładnie moze kdzies ucieka i sprawdz zbiorniczek płyny chłodniczego czy nie ma oleju .
: śr lis 04, 2009 20:05
autor: VW Golf II
Calkiem i kontrolka nic nie sygnalizuje. W zbiorniczku nie ma oleju. Zaraz pojde zobaczyc jeszcze raz.
: śr lis 04, 2009 20:08
autor: tomassss24
To raczej nie uszczelka pod głowica masz jakies duze ubytki oleju albo uszczelniacze albo pierscienie olejowe a wczesniej było ok ? sprawdz kompresje . Jaki masz dokładnie silnik podaj nr
: śr lis 04, 2009 20:09
autor: oldstaszek
Jaki silnik?
Gdyby uszczelka pod głowicą to:1) wywalało by płyn chłodzący;2)olej w płynie robiący maź;3)płyn w oleju i masz "kawę z mlekiem" no i zwiększony stan...
Możliwe że "zżera olej" - tu musisz sobie odpowiedzieć - gdzie?
1.Na pierścieniach.
2.Na uszczelniaczach zaworów.
Dla pkt.1.będzie dmuchał przez odpowietrzenie skrzyni korbowej(odmę), szczególnie gdy dobrze rozgrzany.Sprawdzić można zdejmując wężyk lub korek wlewu oleju(lepiej wężyk).
Dla pkt.2-rano i zimny(po dłuższym postoju) przy uruchomieniu zadymi na niebiesko.
Tyle na początek...

: śr lis 04, 2009 20:09
autor: prezesik25
jeżeli masz silnik 1.3 (nic o nim nie napisałeś) to "te typy tak mają", chodzi o pokrywę rozrządu przykręcaną na 3 śrubki, tak jak jest to w 1.4 ABD, czy 1.6 ABU. Przy wymianie uszczelki niestety potrzeba dodatkowego "wspomagacza", czyli silikonu. Ja nakładam ten czerwony do 350 stopni i jest sucho.
ps częściej sprawdzaj poziom oleju / płynu w samochodzie
: śr lis 04, 2009 20:12
autor: VW Golf II
1.6 PN numerów nie nie znam;( Napewno przy dluzszym postoju nie kopci na niebiesko. Nie mam duzych ubytków w zbiorniczku.
Dla pkt.1.będzie dmuchał przez odpowietrzenie skrzyni korbowej(odmę), szczególnie gdy dobrze rozgrzany.Sprawdzić można zdejmując wężyk lub korek wlewu oleju(lepiej wężyk).
a to zaraz sprawdze
: śr lis 04, 2009 20:14
autor: oldstaszek
Taki jak mój...też "żarł" do 7 litrów na 10tys. - teraz 0,2...
: śr lis 04, 2009 20:26
autor: VW Golf II
oldstaszek pisze:Taki jak mój...też "żarł" do 7 litrów na 10tys. - teraz 0,2...
I co bylo tego przyczyna??
: śr lis 04, 2009 20:32
autor: oldstaszek
Były dwie przyczynydla przebiegu ok.200kkm.
1.pierścienie tłokowe - 1,5 litra(załatwiono natychmiast)
2.Uszczelniacze zaworów - szczególnie ssące(wymieniłem przy 260kkm).
Ad.1 użyłem sprawdzony dawno temu i w innych autkach preparat.
Ad.Wymiana - przy czym zdjąłem głowicę bo zawory ssące były zalepione dokumentnie aż pod prowadnice(szkoda że nie zrobiłem fotki).Dzisiaj ma 310kkm, no i paliwka mniej potrzebuje niż wówczas gdy syn go kupił(pali śr.5,66/100)...

: śr lis 04, 2009 20:37
autor: VW Golf II
jutro doleje oleju i zobacze co bedzie.
Dla pkt.1.będzie dmuchał przez odpowietrzenie skrzyni korbowej(odmę), szczególnie gdy dobrze rozgrzany.Sprawdzić można zdejmując wężyk lub korek wlewu oleju(lepiej wężyk).
gdy odkrecilem korek wlewu to nic nie dmuchalo ani sie nie wydostawalo.
[ Dodano: 05 Lis 2009 23:25 ]
Bylem dzis u mechanika i cisnienie mam ok. USzczelka na szczescie odpada. Albo pierscieniesie wytarly albo uszczelniacze do wymiany. Albo jedno i drugie.