Strona 1 z 2
Centralnka pilnie! potrzebna pomoc czytaj ostatni post!
: śr lis 04, 2009 17:09
autor: cesarz69
mam orginalna centralke
teraz mam konkretne pytania juz, a wiec:
1. jakie sa kolory przewodow od pompki w bagazniku? ktory to otwieranie a ktory zamykanie? (czy trzeba zastosowac diode prostownicza?)
2. przewod jakiego koloru mam wykorzystac do podlaczenia pod kierunki?
3. skad wziasc + w bagazniku mk2
4. skad mase?
5. trzeba podlaczac minus wedlug diagramu? (foto2)
wedlug schematu numer 2, bo tak mi podpowiedzili plus mam chyba podlaczyc kablem zoltym i zolto czarnym a tym czasem wedlug diagramu mam podlaczenie do plusa czerwonymi z takim bezpieczniczkiem:
dostalem taki schemacik do sterownika i pilotow
natomiast tu nie wiem co podlaczyc, jest na tym taki plasticzek ktory pewnie decyduje czy jest to blokowanie pneumatyczne czy elektryczne, teraz plastik wedlug schematu jest zalorzony na elektrycznym
: śr lis 04, 2009 17:41
autor: marcinek84
najpierw używamy funkcji szukaj! albo na górze albo na dole Googla
niżej link wyszukiwania dla problemu kolegi
http://www.google.pl/custom?domains=for ... %3A1&hl=pl
: śr lis 04, 2009 17:50
autor: cesarz69
tylko ze ja ten temat widzialem ale chcialem sie konkretnie poradzic kogos co to robil...
czy to trzeba przecinac jakies przewody zeby podlaczyc i takie tam oraz gdzie to dokladnie w golfie 2 jest
: śr lis 04, 2009 18:06
autor: bongo
cesarz69 pisze:tylko ze ja ten temat widzialem ale chcialem sie konkretnie poradzic kogos co to robil...
Który temat?Bo jest tam tego ponad 10 stron
: czw lis 05, 2009 09:13
autor: cesarz69
odświerzam, prosze o odpowiedzi
: czw lis 05, 2009 14:14
autor: marcinek84
-co do tej zworki czarnej to na pewno trzeba ja przełożyć obok na pneumatyczne.
-podłączenie kierunkowskazów to przewód brązowy, tylko że tu jest jeden a w MK II są 2 oddzielne przewody więc trzeba by chyba zastosować 2 diody i rozgałęzienie zrobić, też mam 1 przewód w centralce na kierunki tylko że kupiłem z siłownikami zestaw.
-skąd masę? z przodu po lewej stronie skrzynki bezpieczników przy nadwoziu jest miejsce gdzie są podłączone masy (brązowe przewody) zaś w bagażniku też jakoś po lewej jest miejsce masy.
-sterowanie pompką w bagażniku kolega musi podłączyć według rysunku E
- co do kolorów przewodów przy pompce to nie wiem bo nie posiadam ori centralnego
: czw lis 05, 2009 15:20
autor: cesarz69
jestes pewien ze schemat E?? czyli mam tak jakby jeden przewod od pompki poprowadzic przez sterownik, a do czego idzie zolty przewod w tym schemacie? i skad wziasc 12V w bagazniku?
: czw lis 05, 2009 15:43
autor: marcinek84
schemat A to schemat wewnątrz centralki
schemat B to sterowanie plusem centralki zamka z elektrycznymi siłownikami
schemat C to sterowanie minusem centralki jak wyżej
schemat D to sterowanie na zmianę +/- centralki jak wyżej
schemat E dotyczy pneumatycznego zamka ponieważ w pompce jest elektronika i czujnik przy drzwiach/ przy zamku
na 100% teraz nie jestem pewien bo nie czytałem jak sterowana jest pompka w bagażniku. szukałem na forum ale znalazłem ogólnie do MK III i mówią ze sterowanie jest plusem wiec zworka na pneumatyczny i schemat B w takim razie powinien pasować
przewód żółty to jest masa
[ Dodano: 05 Lis 2009 14:55 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=611268
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2049084
te 2 tematy może coś pomogą więcej bo muszę ociekać a będę jutro dopiero
: pt lis 06, 2009 16:26
autor: cesarz69
1. to powiedzcie mi teraz tylko czy to na pewno schemat E?
2. a jesli to schemat E to przewod pomaranczowy i bialo-czarny mam polaczyc ze soba, a jeden przewod od pompki rozciac i podlaczyc przez sterownik?
3. ktory przewod wychodzacy ze sterownika mam podlaczyc pod kierunki
4. gdzie znalesc mase i + w bagazniku?
: pt lis 06, 2009 18:59
autor: Paweł Marek
ad1. Nie użyj sterowanie plusem czyli B
ad 3 brązowy, tylko rozdziel go na dwa, na kazdym rozgałęzeieniu dioda 5A i dopiero p diodach do kabli kierunków biało czarby i zielono czarny
ad4 kable brązowy od dowolnej lampy albo do blachy nadwozia
zworkę ustaw na blokowanie elektryczne bo pół sekundy starczy pneumatykowi aż nadto.
I to wszystko do tego momentu jest bardzo proste, powinno się jeszcze ciachnąć kabel zasilający włącznik w drzwiach kierowcy.
Problem pojawia się taki że w drzwiach kierowcy niema siłownika. Więc pilotem ich nie otworzysz bez montażu dodatkowego siłownika elektrycznego lub pneumatycznego zaadoptowanego z czegoś tam. Z pneumatycznym to tylko problem mechaniczny żeby go założyć do zamka i pociągnąć wężyk powietrzny, elektryczny prościej założyć ale trzeba więcej kobinować z elektryką, bo sterownik podpiąłes już pod pompkę a siłownik elektryczny trzeba by inaczej podpinać do niego. Użyj googli u dołu strony - wszystko było.
: pn lis 09, 2009 16:45
autor: cesarz69
A Wiec podloczone jedst wszystko i bylo by ok gdyby nie ddzwi kierowcy, nie zmykaja sie z pilota, wiem ddlaczego... bo je sie zamyka recznie i one wysylaja sygnal zeby zamknac reszte, myslalem ze rozwiazaniem bedzie doddatkowa podlaczenie elektrycznego zamka, ale nie wiem czy to za ddziala i jak go podlaczyc bo pompka wysyla na 2 kablach na zmiane + a elektrydczny zamek potrzebuje na jednym plusa a na drugim minusa... jest taki przekaznika co by mozna bylo wziasc minusa z byle kad i podlaczyc przekaznik ktory by odwrotnie do danego pludsa nadawal minus???
albo niech ktos ogolnie napisze co robil przy mk2 w orginale przy dzwiach kierowcy podczas zakladania sterownika do centralki
: pn lis 09, 2009 17:03
autor: guti
cesarz69 pisze:albo niech ktos ogolnie napisze co robil przy mk2 w orginale przy dzwiach kierowcy podczas zakladania sterownika do centralki
ja rozbiralm nidawno autko ggdzie jest centralny na powietrze, do ciegna oprocz tego od powietrza dołaczony był siłonik elektryczny
i tak to działało
: pn lis 09, 2009 17:06
autor: cesarz69
taki przykrecany do tego drutu od zamka>? ale jak podlaczyc ten elektryczby zeby dzial
: pn lis 09, 2009 17:10
autor: guti
cesarz69 pisze:taki przykrecany do tego drutu od zamka>? ale jak podlaczyc ten elektryczby zeby dzial
tak , normalnie jest ciegno od zamka do góry ,,i do tego podłaczasz ciegno, taki jakie daja w kompletach do zamków,podpinasz centralke jak instrukcja kaze i bedzie smigac
, bo siłownik w oryginale pompowany od kierowcy to taki master ( dziwne zeby nie
)
zamyka wszsytko i otwiera wszsytko, wiec wystarczy , ze podepniesz do niego jeszcze ten elektryczny , ktory bedzie udawał kluczyk
eweeentualnie , tak jak np w mk III mozna moze cos z kabelkami przy pompce porzzbic ? tam w mk III mozna podopiac cntralke na pilota i smiga tez normalnie
ale to ktos Ci musi powiedziec kto wie cos na ten temat
jakis schemacik itd
[ Dodano: Pon Lis 09, 2009 4:30 pm ]
cesarz69, nie pisz mi PWów , ze mam ODP na Twój , post !! troszke kultury . bo tak to daleko nie zajedziesz gosciu na tym forum ! marne słowo PROSZE ciezko przez gardło przecisnąc ?