Strona 1 z 2

Co trzeba wymienić żeby zrobić z automata na manual?

: śr lis 04, 2009 15:31
autor: jackyz
Jak w temacie.

: śr lis 04, 2009 15:43
autor: -=ren=-
w skrócie: skrzynia, mechanizm wybierania biegów z lewarkiem, zastrzał z pedałami, linka sprzęgła.

[ Dodano: 04-11-09, 14:44 ]
jak chcesz konkrety to trzeba już wiedzieć do jakiego auta to montujesz i co będziesz montował - rodzaj skrzyni.

: śr lis 04, 2009 17:08
autor: jackyz
Kompletny silnik ze skrzynią biegów taki jak u mnie tylko manualną.Nie wiem czy jeszcze nie trzeba wymienić prędkościomierza?Niew iem czy trzeba zmieniać półosie czy mają taką samą długość?
Oczywiscie chodzi o golfa IV 1,6

: śr lis 04, 2009 19:34
autor: -=ren=-
jackyz pisze:Nie wiem czy jeszcze nie trzeba wymienić prędkościomierza
prędkościomierz jest w formie impulsatora i jest elektryczny, licznik zostaje ten sam. półosie i przeguby powinny zostać te same - bynajmniej tak było w starszych rocznikach. ale to jeszcze trzeba by było sprawdzic w etce

[ Dodano: 04-11-09, 18:35 ]
czyli nie doszedłeś ze swoją skrzynią do ładu, o której rozmawialiśmy wcześniej...

: śr lis 04, 2009 20:24
autor: jackyz
Nigdy nie robilem z automatami,dziś jak podpiołem pod VAG-a to wyświetliły się dwa błędy:1czujnik prędkości,pojechałem kupiłem nowy i dalej to samo,2 błąd to czujnik zmiany biegów-słaby impuls.Poza tym coś się zaczeło dymić ze skrzyni z odpowietrznika.Więc padła decyjza o wymianie na manuala.
Atak w ogóle to dzięki że chociaż z Tobą moge popisać na ten temat,bo na forum tylu specjalistów i znawców,a przyjdzie co do czego to nie ma kto odpisać.

: śr lis 04, 2009 22:48
autor: mishabest
Hmm.. kumpel wymieniał w passacie b4, tyle że miał drugie auto. Potrzebna była oczywiście skrzynia, mechanizm wybierania, pedały, linki, kompletne sprzęgło, poduszka silnika (była inna niż w automacie) i to chyba wszystko. Komputer zostawił w spokoju, wywalał błędy ale auto jeździło ok. A co do prędkościomierza to np w moim ventku wałek impulsatora jest inny niż w manualu, ale sam impulsator ten sam :)

[ Dodano: 08 Lis 2009 12:16 ]
aha, jeszcze rozrusznik :)

: ndz lis 22, 2009 23:49
autor: jackyz
-=ren=- pisze:
jackyz pisze:Nie wiem czy jeszcze nie trzeba wymienić prędkościomierza
prędkościomierz jest w formie impulsatora i jest elektryczny, licznik zostaje ten sam. półosie i przeguby powinny zostać te same - bynajmniej tak było w starszych rocznikach. ale to jeszcze trzeba by było sprawdzic w etce

[ Dodano: 04-11-09, 18:35 ]
czyli nie doszedłeś ze swoją skrzynią do ładu, o której rozmawialiśmy wcześniej...
Jednak zostawie automata(kupiłem inną skrzynie)tylko teraz się zastanawiam czy czasem nie musze robić adaptacji.

: pn lis 23, 2009 00:49
autor: rakczek
Dojdzie ci jeszcze kolo zamachowe i sprzeglo z dociskiem

[ Dodano: 22 Lis 2009 23:50 ]
Ps.

Mk IV ma hydrauliczne sprzego

: pn lis 23, 2009 09:56
autor: Lipek81
jackyz pisze:Nigdy nie robilem z automatami,dziś jak podpiołem pod VAG-a to wyświetliły się dwa błędy:1czujnik prędkości,pojechałem kupiłem nowy i dalej to samo,2 błąd to czujnik zmiany biegów-słaby impuls.Poza tym coś się zaczeło dymić ze skrzyni z odpowietrznika.Więc padła decyjza o wymianie na manuala.
- bo jak się podłącza auto pod VAG to trzeba myśleć.... To że wyświetla błąd czujnika prędkości, to nie znaczy od razu, że jest on uszkodzony. Równie dobrze może być uszkodzona wiązka lub sam komputer. Zastanów się wymieniłeś czujnik na nowy - wydałeś kasę (jak się okazuje niepotrzebnie). Teraz wymienisz całą skrzynię, pewnie razem z impulsatorem - i myślisz, że będzie ten czujnik działał? A jaki będzie dół, jak nie będzie, no nie? Moim zdaniem nie będzie - to logiczne przecież - bo już raz czujnik wymieniłeś, i nadal jest źle, a nie piszesz nic o wymianie kompa skrzyni, czy wiązki elektrycznej.
Kiedyś kumpel miał tiptronica, kupa błędów mu się wyświetlała i w ogóle.... Na forum też pisał, co potrzebne do wymiany skrzyni, co kupić itp. Padały teksty typu "nie pytajcie, czemu chcę wymienić tiptronica na manuala, decyzja zapadła" itp. I co się okazało? Padnięty komp od skrzyni. Wymiana i samochód ożył. Tylko nie myśl, że kompa też w ciemno wymieniał. Najpierw spędziłem nad nim ze dwa wieczory, żeby nie ładować gościa w niepotrzebne koszty.

Ogólnie załatw schematy elektryczne do tego silnika tej skrzyni, potem sprawdź miernikiem przejścia, zwarcia między czujnikami, które sprawiają problemy a sterownikiem. Naprawa wiązki elektrycznej to najtańsza usterka, jaka mogła się zdażyć. Potem sprawdź sterownik, może podmień od kogoś, jak się uda. Jeżeli nie potrafisz go sprawdzić, to po porostu kup drugi - zawsze to taniej wymienić sterownik, niż cała skrzynię.

: pn lis 23, 2009 14:58
autor: jackyz
Lipek81 pisze:
jackyz pisze:Nigdy nie robilem z automatami,dziś jak podpiołem pod VAG-a to wyświetliły się dwa błędy:1czujnik prędkości,pojechałem kupiłem nowy i dalej to samo,2 błąd to czujnik zmiany biegów-słaby impuls.Poza tym coś się zaczeło dymić ze skrzyni z odpowietrznika.Więc padła decyjza o wymianie na manuala.
- bo jak się podłącza auto pod VAG to trzeba myśleć.... To że wyświetla błąd czujnika prędkości, to nie znaczy od razu, że jest on uszkodzony. Równie dobrze może być uszkodzona wiązka lub sam komputer. Zastanów się wymieniłeś czujnik na nowy - wydałeś kasę (jak się okazuje niepotrzebnie). Teraz wymienisz całą skrzynię, pewnie razem z impulsatorem - i myślisz, że będzie ten czujnik działał? A jaki będzie dół, jak nie będzie, no nie? Moim zdaniem nie będzie - to logiczne przecież - bo już raz czujnik wymieniłeś, i nadal jest źle, a nie piszesz nic o wymianie kompa skrzyni, czy wiązki elektrycznej.
Kiedyś kumpel miał tiptronica, kupa błędów mu się wyświetlała i w ogóle.... Na forum też pisał, co potrzebne do wymiany skrzyni, co kupić itp. Padały teksty typu "nie pytajcie, czemu chcę wymienić tiptronica na manuala, decyzja zapadła" itp. I co się okazało? Padnięty komp od skrzyni. Wymiana i samochód ożył. Tylko nie myśl, że kompa też w ciemno wymieniał. Najpierw spędziłem nad nim ze dwa wieczory, żeby nie ładować gościa w niepotrzebne koszty.

Ogólnie załatw schematy elektryczne do tego silnika tej skrzyni, potem sprawdź miernikiem przejścia, zwarcia między czujnikami, które sprawiają problemy a sterownikiem. Naprawa wiązki elektrycznej to najtańsza usterka, jaka mogła się zdażyć. Potem sprawdź sterownik, może podmień od kogoś, jak się uda. Jeżeli nie potrafisz go sprawdzić, to po porostu kup drugi - zawsze to taniej wymienić sterownik, niż cała skrzynię.
Wszystko by było spoko gdyby to auto było w Polsce.Gdybym miał skąś pożyczyć komputer to już bym to dawno zrobił.A czujnik to nie jakiś majątek.

: pn lis 23, 2009 16:40
autor: Lipek81
Czujnik to nie, ale skrzynia którą chcesz wymienić to już tak.

: pn lis 23, 2009 17:18
autor: jackyz
Skrzynie kupiłem za dobre pieniądze.Do środy powinna być włożona,chyba że jeszcze się coś wy..a.Ciekawy jestem czy trzeba jej zrobić adaptacje VAG-iem.

: pn lis 23, 2009 18:58
autor: Zico63b
Eeee... Adaptację mechanicznej skrzynki? Toż tam są tylko metalowe zębatki, zero elektroniki (poza impulsatorem) - co by tu adaptować; chyba kierowcę, bo przyzwyczajenia z automata będą długo :green_fuck:

: pn lis 23, 2009 21:09
autor: jackyz
Zico63b pisze:Eeee... Adaptację mechanicznej skrzynki? Toż tam są tylko metalowe zębatki, zero elektroniki (poza impulsatorem) - co by tu adaptować; chyba kierowcę, bo przyzwyczajenia z automata będą długo :green_fuck:
To dobre co napisałeś,ale chodziło mi o adaptacje automatycznej skrzyni biegów,bo jednak zostaje przy automacie. :pub:Poprostu miałem skrzynie o innym oznaczeniu,a założyłem o innym.Wizualnie jest taka sama.Poprzekładałem tylko czujniki.