Strona 1 z 1

Wymiana rozrządu w 1.6 FSI - pytania

: śr lis 04, 2009 15:16
autor: gagu
Witam
Czy ktoś z was może robił, wymieniał rozrząd w FSI? Co ile powinno się to robić?
Macie gdzieś może opisy tego, bo w książce nie ma akurat tego silnika.
Jakieś specjalistyczne narzędzia są do tego potrzebne?

Z góry dziękuje i pozdrawiam

: śr lis 04, 2009 22:21
autor: jeryk10
W tym silniku masz lancuch nie wiem czy sa dwa lub jeden Zadzwon do ASO to Ci powiedza co ile ten lancuch sie wymienia i ile ich jest jeden czy dwa Podejrzewam ze jeszcze masz czas bo napewno nie masz takiego przebiegu zeby go wymienic

: pt lis 06, 2009 15:24
autor: gagu
Witam
No właśnie nie, sprawdziłem i silnik mam o oznaczeniu BAD. Poza tym sciągnałem osłone i są tam dwa paski.
Macie może gdzieś instrukcję jak to sie robi i o czym należy pamiętać?
Pozdrawiam

: pt lis 06, 2009 17:07
autor: bombaj82
kolego czyżbyś planował to zrobić tanim kosztem??..odstaw do serwisu, nie koniecznie VW - gena ale takiego ktory jest obyty z marka VW. Zrobią. Będzie hula jak nowy ;p i sie nie zamartwiaj ;)
pierwszy rozrząd wymieniłem po 78 tysiącach
drugi po 53 tysiącach
A co ile trzeba wymieniać..różnie mówią, różnie piszą itp itd..ponoć pierwszy można wymieniać po 90tysiącach..ja nie ryzykowałem. I to też zależy czy to disel czy BP. disle można do 100tysięcy kręcić na pierwszym rozrządzie.
Drugą wymianę hmm... mówią co 60 - 80tysi. Ja na drugiej nie zamierzam przekraczać 60tysiu. Tak samo z trzecią i czwartą...To zależy od ciebie..jak jeździsz (miasto/trasa)
Ja w swoim 1.6, 16V mam dziesięć części do wymiany i mnie to kosztuje ok 900zł - nie mam klimy.
Liczyć tak czy siak ok 1200zl z robocizna MAX ;)

: pt lis 06, 2009 17:35
autor: norek111
jeryk10 pisze:W tym silniku masz lancuch nie wiem czy sa dwa lub jeden Zadzwon do ASO to Ci powiedza co ile ten lancuch sie wymienia i ile ich jest jeden czy dwa Podejrzewam ze jeszcze masz czas bo napewno nie masz takiego przebiegu zeby go wymienic
ha ha ha gdzie tam widziałeś łańcuch,tam są dwa paski,2 napinacze,2 rolki i pompa wody

[ Dodano: 06 Lis 2009 16:42 ]
podjedz do mnie to zrobię,nic gorszego chyba niema jak wymiana pasków w TDI V6 lub V8

: pt lis 06, 2009 18:12
autor: jeryk10
NOREK111 CALY CZAS BYLEM PEWIEN ZE TEN SILNIK MA LANCOCH

: pt lis 06, 2009 18:14
autor: norek111
jeryk10 pisze:NOREK111 CALY CZAS BYLEM PEWIEN ZE TEN SILNIK MA LANCOCH
wieżę

: czw lis 12, 2009 21:54
autor: gagu
Witam
I jak możecie coś podpowiedzieć mi z tym rozrzązem i z wymianą?
Robił ktoś to sam?
Macie jakąś instrukcje do tego?

Pozdrawiam

: czw lis 12, 2009 23:28
autor: roman58
Masz schemat BAD. Obrazek
Obrazek

: czw lis 12, 2009 23:52
autor: gagu
O super, dzięki serdeczne!!
A jakiś opisik jest może do tego?

: czw lis 12, 2009 23:59
autor: greg
gagu pisze:Macie jakąś instrukcje do tego?
mamy. rozrząd podobnie się ustawia jak w 1,4 AKQ z tym że otwory dla blokady nie ustawia się do siebie tylko oba w punkt małej wskazówki zegarka- godzina 9 (lewe koło może za 5 dziewiąta a prawe 5 po 9). 0 masz w głowicy zagłębienia pod blokady. Na kole zębatym na wale korbowym masz znak do ustawienia wału (wycięcie zęba) oraz znak na bloku. Napinacze zegarowe - więc to bez problemu

: pt lis 13, 2009 18:28
autor: gagu
Dzięki roman i greg.
Już teraz to prawie jestem w domu :)
greg już któryś raz z koleji mi pomogłeś, wielkie dzięki!!