Strona 1 z 2
Wyciek oleju z pod uszczelki głowicy
: wt lis 03, 2009 16:46
autor: egons
Witam.
Jak w temacie. Parę dni temu patrzę a tu plamka oleju na parkingu, więc dzisiaj zabrałem się za usuwanie wycieku bo po oględzinach wyglądało na uszczelkę pod pokrywą zaworów. Wymieniłem uszczelkę i przy okazji uszczelniacz na wałku rozrządu przedtem wszystko umyłem od góry do dołu ile się dało benzyną. Poskładałem i odpaliłem autko, pochodziło trochę na postoju zaglądam, oglądam i co widzę, że na rancie bloku z lewej strony (tam gdzie numery silnika)pod głowicą pojawił się olej, a dopiero było czyściutko, przetarłem palcem i po chwili znowu się pojawił.
I teraz pytanie co z tym fantem? Olej jak na razie nie zrobił się spieniony znaczy wygląda na to ży płyn się nie przedostaje i tak samo płyn bez oleju.
Czy można spróbować dociągnąć głowicę? Czy już ktoś tak robił? Jak tak to jakim momentem na kluczu dynamometrycznym? Czy tylko i wyłącznie pozostaje wymiana?
: wt lis 03, 2009 16:50
autor: bob-menck
może wymieniałes olej niedawno ?? może jest za rzadki
: wt lis 03, 2009 16:53
autor: egons
Nie nie wymieniałem niedawno bo robiłem to na wiosnę a olej leje ten sam już od 2-3 lat.
: wt lis 03, 2009 17:16
autor: oldstaszek
Dociągnięcie - można spróbować.Momenty znajdziesz szukajką.
Jednak może to niczego nie zmienić.
Ale... i tak musisz.
Gęstość oleju nie ma tu nic do rzeczy...
: wt lis 03, 2009 17:27
autor: Vii
A wiec mozesz probować dokrecić ja, być moze faktycznie poluźniło sie coś.. A jesli nie poluzniło sie nic to czeka Cie wymiana tej jakze waznej uszczelki i nie obchodz jakoś tego na sile... olej sie ma nijako do wycieku tak jak kolega wyzej powiedział, bo jesli wszystko szczelne to nie ma prawa go puscić..
: wt lis 03, 2009 17:54
autor: prezesik25
kolego egons uszczelka nie trzyma na kanale olejowym, to częsta przyczyna wycieku oleju w tym miejscu przy tych silnikach. Napewno masz wyciek z przodu po lewej stronie na rogu - tak? - tam jest kanał olejowy blisko brzegu głowicy.
Jak nie masz dużego wycieku to możesz dalej jeździć, ale jak się leje jak z kaczej
to radzę wymienić uszczelkę, przy okazji splanować głowicę i wymienić uszczelniacze zaworów.
Nie sądzę, żeby dociągnięcie głowicy coś pomogło, jeżeli uszczelka jest stara to możesz ją rozszczelnić, gdyż napewno jest ona bardzo twarda i przypalona, także możesz jeszcze pogorszyć sprawę.
: wt lis 03, 2009 17:55
autor: cyrulinski
raczej w tym przypadku dociąganie nic nie da.Szkoda czasu i pracy,czeka cie raczej demontaż i prawdopodobnie również planowanie głowicy.
: wt lis 03, 2009 19:22
autor: Lipek81
Jeżeli cieknie na kanale olejowym, to masz dokładnie taką samą sytuacje jak u mnie. Jakieś 1,5r. temu zaczęło lecieć właśnie na kanale olejowym - najpierw nieszczelność była mała, ale teraz poszło dalej w stronę filtra oleju i zaczął też lecieć płyn z układu chłodzenia. Na razie się nic nie miesza, silnik chodzi tak jak chodził, ale trzeba będzie nad tym pomyśleć.
Tylko z Twojego opisu wynika, ze twój wyciek nie jest wcale taki mały - skoro samochód znaczy teren i odpalisz go na trochę, a olej znów się pojawia. U mnie się po prostu poci, oleju i płynu chłodzącego ubywa, ale plam pod sobą nie robi. Także szykuj się na wymianę uszczelki.
: wt lis 03, 2009 19:32
autor: człek
A przy wymianie uszczelki trzeba planować głowicę czy można założyć uszczelkę bez planowania?
: wt lis 03, 2009 19:37
autor: prezesik25
człek pisze:A przy wymianie uszczelki trzeba planować głowicę czy można założyć uszczelkę bez planowania?
jak nie będzie wżerów na powierzchni głowicy to można bez planowania, choć warto splanować, wtedy masz pewność, ze masz gładką powierzchnie głowicy.
: wt lis 03, 2009 20:57
autor: oldstaszek
Planowanie głowicy traktuję jako ostateczność - dlaczego?Następuje zmiana stopnia sprężania a więc i ciśnień - LO benzyny zacznie się kłaniać(chociaż nie zawsze).Dla gazu nie ma to znaczenia gdyż LO gazu jest powyżej 100.
Wskazane jest przy tym dopełnić przegląd głowicy poprzez wymianę uszczelnień zaworów(kolega wyżej pisał) a także przetarcie grzybków z gniazdami zaworowymi.
: wt lis 03, 2009 21:07
autor: prezesik25
oldstaszek pisze:a także przetarcie grzybków z gniazdami zaworowymi.
ja nie przecierałem (ostatnia wymiana uszczelki przy 288 kkm), i śmiga dalej.
: wt lis 03, 2009 21:13
autor: oldstaszek
Robię to po prostu rutynowo aby po kilku tysiącach zaś nie ściągać bo zawory "dychają"...
: wt lis 03, 2009 21:30
autor: Vii
Panowie, jak mozna nie planować głowicy po wymianie uszczelki? Przeciez to watpliwe zeby była szczelność po włozeniu nowej uszczelki bez "idealnego" szlifu glowicy... chyba ze o czymś nie wiem jeszcze? z kazda wymiana tej uszczelki musi byc plan glowicy aby to było SZCZELNE! bo jak robić pod siebie to lepiej wcale nie robić.. tak jakby zalozyć za duza prezerwatywe