Strona 1 z 1

Wyciek oleju - pomocy

: ndz lis 20, 2005 23:52
autor: Czarnyonline
Czesc Witam Wszystkich
To jest mój pierwszy post na forum, chociaż wolałbym zaczynać pisac na nieco inny temat.
Dzis stałem sie SZCZESLIWYM posiadaczem golfa II 1.6. Wszystko było pięknie, dopóki nie przyjechałem do domu i po chwili spojrzałem na plamę oleju od strony pasazera. Olej cieknie po misce olejowej i w sumie wyciekło go dośc sporo przez godzine, bo teraz stan jest ponizej minimalnego. Nie mówiąc nic o fakcie ze jest to pierwszy dzien tego auta w moich rekach i nie pachnie optymizmem, choc jego stan jest naprawde ok, zrówno blacha jaki podzespoły. 3 dni temu był u mechanika robiony przegląd generalny i wszystko miało być w jak najlepszej kondycji.
Proszę o opinie na temat na tej usterki, czy jest możliwe że poszła uszczelka pod głowicą? Mam nadzieję ze jest to uszczelka pod miską olejową, co sądzicie na ten temat? ile to może kosztowac?
Z góry dzięki za pomoc
Pozdrawiam
Czarny

: pn lis 21, 2005 00:03
autor: spek
Uszczelka pod głowicą na 100% odpada wymień uszczelkę pod miską i zobaczysz, co się będzie działo jak nie pomoże to będziemy myśleć dalej i zobacz jeszcze czy korek od spustu oleju się nie odkręcił, bo coś dużo ci tego oleju zginęło jak na uszczelkę, ale wszystko możliwe. Pozdrawiam

: pn lis 21, 2005 00:17
autor: DmX_81
mi wlasnie cos tez kapie olej.... jutro zrobie zdjecie z ktorego miejsca i tu zamieszczewtedy poprosze o ekspertyze ekspertow :) ( a moze nagrac krotki filmik? nie wiem ile mb tu mozna zamiescic ale taki urywek 10 sek moze?

[ Dodano: Nie Lis 20, 2005 23:18 ]
czarnyonline - a d czy benzyna? i ile drzwi - ja mam 5 drzwi i benzyna - wiec moze podobne ;0 gratuluje zakupu:) oby dlugo sluzyl...sluzyly nam :)

: pn lis 21, 2005 00:37
autor: Tomasz Żaguń
Może być uszczelka,korek spustowy jak wyżej pisze kolega.Jeszcze może być pęknieta lub przecięta miska olejowa.Myślę też że najprawdopodobniej masz wywalone simeringi na wale lub wałku rozrządu i po jeżdzie olel który Ci wylatywał przez nie został rozżucony po osłonie rozrządu i potem spływał na dół.Tak na marginesie to odrazu wymień razrząd z napinaczem abyś miał pewność i wtedy też oceń te simeringi ....a najlepiej je też odrazu ciachnąć. Pozdrawiam.

: pn lis 21, 2005 00:47
autor: DmX_81
uszczelnienie na wale - powazna sprawa? i jaki koszt mniej wiecej ?

: pn lis 21, 2005 01:26
autor: daaroo
moze leci spod pokrywy zaworow ?

Tez kiedys myslalem ze poszla uszczelka pod miska olejowa. Cały kolektor dolotowy byl w oleju, zaczelo splywac po rozrzadzie, konczac na misce. Od spodu patrzac wygladalo tak jakby poszedl simmering na wale a cala miska w kolo byla prosta. Sama uszczelka pod pokrywe zaworow to kwestia 10-11 zł zalezy od sklepu a poptrafi czasem narobic balaganu.

: pn lis 21, 2005 01:27
autor: Tomasz Żaguń
Atam zaraz poważna jak będziesz wymieniał rozrząd to za jednym zamachem to zrób.dojdzie koszt simeringów i wymiany a ile to zależy od fachowca.Niema tragedii.

: wt lis 22, 2005 13:55
autor: preker20
daaroo pisze:Sama uszczelka pod pokrywe zaworow to kwestia 10-11 zł zalezy od sklepu a poptrafi czasem narobic balaganu
uszczelke za 10 zl to mozesz w :ass: wsadzic, ja tesh sie rzucilem kiedys na nieorginalna uszczelke, skutki tragiczne caly silnik w oleju, nastepnie niemiecka uszczelka za ok 27 zl,i jest elegancko

: wt lis 22, 2005 14:49
autor: DmX_81
racja - o silnik trzeba dbac - tak sie nam sprawowac bedzie jak o niego zadbamy - dobry olej - dobre czesci = zadowolenie z jazdy i mniej klopotow. pozdrawiam

: wt lis 22, 2005 16:31
autor: czyś
Zacznij oględziny silnika od góry, z przodu i z tyłu.
B. często wyciek zaczyna się od uszczelki pokrywy zaworów i stamtąd spływa na jedną lub drugą stronę silnika.
Jeżeli tam jest sucho, spróbuj zdjąć górną część osłony paska rozrządu. Wewnątrz zobacz czy są ślady (przy takim wycieku raczej duuuże) oleju w okolicach wałka rozrządu.
Drugie miejsce to uszczelka na wale korbowym niżej, ale żeby to stwierdzić na 100% to trzeba byłoby trochę pogrzebać.
Jeśli z tyłu silnika masz odmę (odpowietrzenie skrzyni korbowej) sprawdź węże czy są dobrze zamocowane i nie pękły.
Sprawdź miskę olejową czy nie jest uszkodzona, lub poluzowana, może lecieć z uszczelki pod miską.
Sprawdź, czy jest dobrze dokręcony korek miski (zmiana korka lub miedzianej podkładki pod korkiem wymaga uprzedniego spuszczenia oleju).

Jeśli nic nie widać, to dobrze byłoby umyć silnik lub porządnie i dokładnie go wytrzeć i po jakichś 10-30 km sprawdzić gdzie dokładnie leci świeża porcyja "przecieku".

Ewentualną wymianę uszczelniaczy na wale najlepiej załatwić razem z wymianą paska rozrządu (jeśli właśnie kupiłeś auto), koszty robocizny będą mniejsze.

: wt lis 22, 2005 18:02
autor: DmX_81
jak polecacie umyc silnik - duzym cisnieniem wody z karchera? czy jak, bo szmatka nie wszedzie sie da dosiegnac - sma wlasnie mam ten problem ze "gdzies" mi cos kapie ale nie wiem gdie - mialem jedno miejsce zabrudzone olejem i wytarlem teraz tam dalej czysto ale cosik jeszcze kapie gdzies...a nie wszystkie miejca moge dosiegnac szmatka

: czw lis 24, 2005 03:58
autor: daaroo
preker20 pisze:
daaroo pisze:Sama uszczelka pod pokrywe zaworow to kwestia 10-11 zł zalezy od sklepu a poptrafi czasem narobic balaganu
uszczelke za 10 zl to mozesz w :ass: wsadzic, ja tesh sie rzucilem kiedys na nieorginalna uszczelke, skutki tragiczne caly silnik w oleju, nastepnie niemiecka uszczelka za ok 27 zl,i jest elegancko
jezdze juz na takiej troche czasu i zero problemow. zakladana bez silikonu i innych wynalazkow. Trzeba tylko lekko dokrecic jak sie zrobi kilkadziesiat kilometrow. :)

: ndz lis 27, 2005 17:46
autor: Czarnyonline
OK Dzięi za wszystki porady, moje autko już bzyka, a okazało sie ze był to uszczelniacz koło wałka rozrządu. Olej lał się z samej góry i wszysyko elegancko zachlapał. Przy okazji wymienilem pasek rozrządu, bo był cały od oleju oraz uszczelke pod pokrywą zaworów.
Sorry ze nie odpisywałem szybciej
Pozdrowienia
THX

: ndz lis 27, 2005 18:05
autor: cosmaty1986
Silnik mozesz myc spokojnie Karcherem z dodatkiem jakiegos detergentu do mycia silnikow. Ale dopiero jak silnik ostygnie mozna go myc jezeli bedziesz myl cieply moze to grozic peknieciem bloku. Aha i nie lej zabardzo na alternator.... Pozdrawiam