Wymiana oleju

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Norberto
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: ndz kwie 22, 2007 20:06
Lokalizacja: Lublin/obecnie Wrocław

Wymiana oleju

Post autor: Norberto » wt lis 03, 2009 09:31

Witam,
Mam VW Golfa 1.6 i chcę wymienić olej ponieważ obecnie korzystam z Castrola Magantec i za litr płacę ponad 50 zł a że samochodzik bierze mi olej ok litra na 1000 km muszę zalać teraz coś tańszego. Jaki olej możecie mi polecić? Samochód jest z 1998r i ma przejechane 160 tys.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » wt lis 03, 2009 09:43

Norberto, castrol ale o jakiej lepkości? Zużycie pokaźne tak więc może pora przejść na trochę lepszy ale minetał? Bynajmniej opanujesz zużycie...


Dziki

Norberto
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: ndz kwie 22, 2007 20:06
Lokalizacja: Lublin/obecnie Wrocław

Post autor: Norberto » wt lis 03, 2009 09:48

maryjan pisze:Norberto, castrol ale o jakiej lepkości?...
Jak dobrze pamiętam to chyba 5W-40

Czy jak zaleję mineralny, to mniej będzie pobierał ?
Ostatnio zmieniony wt lis 03, 2009 09:49 przez Norberto, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » wt lis 03, 2009 09:56

gdzie ty ten olej kupujesz? u jubilera? 50zl za litr :blush:

zmien na 5w50 np. mobila. zuzycie spadnie, a olej kosztuje 140-150zl za 5litrow.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
Kuncek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 11412
Rejestracja: pn kwie 28, 2008 14:32
Lokalizacja: Braunsberg
Kontakt:

Post autor: Kuncek » wt lis 03, 2009 09:59

souler pisze:gdzie ty ten olej kupujesz? u jubilera? 50zl za litr
no bez kitu, jak wymieniałem u siebie olej Magnatec 5w40 to za litr jakoś 30 pare zł :goof:



Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » wt lis 03, 2009 10:13

Norberto pisze:Czy jak zaleję mineralny, to mniej będzie pobierał ?
tyle samo a nagar zacznie się odkładać, do tych silniczków najlepiej półsyntetyk i niżej nie schodzić!
1L/1000km to polecam skarbonkę zakupić i uzbierać koło 1200 na remoncik silnika
1L - 30PLN
rocznie 20 000km
20X30 = 600PLN na olej rocznie, czyli robisz silnik i po roku oszczędzasz te 600PLN :bajer:


Obrazek

Norberto
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: ndz kwie 22, 2007 20:06
Lokalizacja: Lublin/obecnie Wrocław

Post autor: Norberto » wt lis 03, 2009 10:20

1L/1000km to polecam skarbonkę zakupić i uzbierać koło 1200 na remoncik silnika
a czego to może być przyczyną, że bierze olej?

A cena pewnie taka bo na stacjach benzynowych zakupy robiłem....

Czyli rozumiem, ze na mineralny nie zmieniać....
Ostatnio zmieniony wt lis 03, 2009 10:23 przez Norberto, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » wt lis 03, 2009 10:24

uszczelniacze (wersja optymistyczna), pierścienie
ewentualnie cieknie Ci z miski?
sprawdź czy masz przedmuchy? Możesz ciśnienie oleju zmierzyć u mechanika.

PS. Mój łykał 1L na 1000km 10W40, przy 200000km przebiegu, obecnie 6000km zrobiłem od remontu(pierścienie,uszczelniacze,uszczelka głowicy itd) i zero ubytków na bagnecie :bigok:
Ostatnio zmieniony wt lis 03, 2009 10:26 przez feniks, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Norberto
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: ndz kwie 22, 2007 20:06
Lokalizacja: Lublin/obecnie Wrocław

Post autor: Norberto » wt lis 03, 2009 11:56

feniks79 pisze:uszczelniacze (wersja optymistyczna), pierścienie
ewentualnie cieknie Ci z miski?
sprawdź czy masz przedmuchy? Możesz ciśnienie oleju zmierzyć u mechanika.

PS. Mój łykał 1L na 1000km 10W40, przy 200000km przebiegu, obecnie 6000km zrobiłem od remontu(pierścienie,uszczelniacze,uszczelka głowicy itd) i zero ubytków na bagnecie :bigok:
Ok, dzięki za informacje



Awatar użytkownika
gregzorba
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: pt paź 23, 2009 15:01
Lokalizacja: ślask

Post autor: gregzorba » wt lis 03, 2009 13:47

a może mi ktos pomoże.

jaki mam olej zastosować skoro jak mi się wydaje słysze lekki (chyba ) luz na zaworkach. Brat polecał Mineralny bo zredukuje mi ten luz, ale co wy mi polecicie???

golf jeździł na Castrol Magnatec 10w40



Norberto
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: ndz kwie 22, 2007 20:06
Lokalizacja: Lublin/obecnie Wrocław

Post autor: Norberto » wt lis 03, 2009 19:29

feniks79 pisze:
Norberto pisze:Czy jak zaleję mineralny, to mniej będzie pobierał ?
tyle samo a nagar zacznie się odkładać, do tych silniczków najlepiej półsyntetyk i niżej nie schodzić!
Właśnie byłem w serwisie i polecili mi olej mineralny castrol magnatec 15w40 - cena za litr - 31 zł.... to już sam nie wiem.... gościo twierdzi, że z mineralnego na syntetyk nie można zmieniać ale w drugą stronę bez problemu.
Ostatnio zmieniony wt lis 03, 2009 19:30 przez Norberto, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » wt lis 03, 2009 19:34

Norberto pisze:Właśnie byłem w serwisie i polecili mi olej mineralny castrol magnatec 15w40
W jakim serwisie,u pana Zdzisia?



Awatar użytkownika
bombel-g2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: śr gru 12, 2007 14:26
Lokalizacja: SŁOKÓW/OPOLE
Kontakt:

Post autor: bombel-g2 » wt lis 03, 2009 19:35

ładuj kolego mineralny lotos.... całkiem dobry olej. i jak ci faktycznie pali olej. to moze pomyslec nad tym zeby usunąć przyczyne- jesli bierze ci 1l. na 1000 km to policz to jak wymieniasz co 10-12 tys. a litr kosztuje około 15zł- juz jest 150- a wymiana uszczelniaczy zaworowych- bo wnioskuje ze tam spala- to koszt 250-300zł. wiec...


Kamil
tel.792310032 kupię katalizatory wszystkie
Monowtrysk w PN-nce już śmiga... aż miło

Awatar użytkownika
Seru79
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 21:28

Post autor: Seru79 » wt lis 03, 2009 19:43

Norberto pisze:
feniks79 pisze:
Norberto pisze:Czy jak zaleję mineralny, to mniej będzie pobierał ?
tyle samo a nagar zacznie się odkładać, do tych silniczków najlepiej półsyntetyk i niżej nie schodzić!
Właśnie byłem w serwisie i polecili mi olej mineralny castrol magnatec 15w40 - cena za litr - 31 zł.... to już sam nie wiem.... gościo twierdzi, że z mineralnego na syntetyk nie można zmieniać ale w drugą stronę bez problemu.

Jak to uszczelniacze to będzie ci łykał trochę mniej tego oleju ale jak to przegrzane pierścienie to możesz sobie tylko szkód narobić.

Kazał ci zalać minerał dla świętego spokoju. Kiepscy mechanicy boją się rozbierania silników jak ognia. Proponują albo zmianę oleju albo zakup silnika na allegro co zazwyczaj zwiększa tylko koszty.
Na razie nic nie kombinuj tylko sprawdź gdzieś czy masz przedmuchy. Jest odkręć korek wlewu to może sam cos zauważysz (zapach spali i dmuchanie z pod korka).
Rozpytaj kumpli o jakiegoś fachowca. Może naprawiać auta nawet w stodole byleby tylko się na silnikach znał. Na pewno ci zdiagnozuje usterke….



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 150 gości