Strona 1 z 2

(+) po stacyjce pod maską

: pn lis 02, 2009 16:57
autor: prezesik25
Witajcie!

Gdzie pod maską znajdę (+) po przekręceniu stacyjki? najlepiej chciałbym mieć go gdzieś blisko przednich lamp.

Chodzi mi o podłączenie do niego kabelka sygnałowego (od przekaźnika) do świateł dziennych, chcę, aby zapalały mi się wtedy, gdy przekręcę stacyjkę.

: pn lis 02, 2009 17:03
autor: Paweł Marek
Najprościej z kabla plusowego czarnego przy cewce - ale wówczas nie będzie przerwy w zasilaniu podczas pracy rozrusznika, co chyba niema znaczenia bo pewnie masz diodowe światła?

[ Dodano: Pon Lis 02, 2009 4:06 pm ]
Proponuę inaczej. Zrób tak żeby dzienne paliły się zawsze kiedy masz wyłączone mijania: więc pod kabel zasilający mijania i pod masę styki 85 i 86 przekaźnika, 30 pod plus z aku, pod 87a (nie 87!) światła dzienne, ich drugi kabel do masy.

: pn lis 02, 2009 17:07
autor: prezesik25
Paweł Marek pisze:co chyba niema znaczenia bo pewnie masz diodowe światła?
mam dzienne hella dedykowane do MK3 w miejsce halogenów 2 x 21W. Obecnie jeżdżę nez potrzeby włączania pozycyjnych (nowelizacja ustawy z czerwca 2009).

[ Dodano: 02 Lis 2009 16:09 ]
Paweł Marek pisze:Proponuę inaczej. Zrób tak żeby dzienne paliły się zawsze kiedy masz wyłączone mijania: więc pod kabel zasilający mijania i pod masę styki 85 i 86 przekaźnika, 30 pod plus z aku, pod 87a (nie 87!) światła dzienne, ich drugi kabel do masy.
aaa wiem, dzienne na dwóch przekaźnikach, jeden załączający, drugi wyłączający po włączeniu mijania.

Nie mam potrzeby robiena tego, mam dodatkowy włącznik (podświetlany) dziennych w kabinie

: pn lis 02, 2009 17:14
autor: Paweł Marek
prezesso pisze:Nie mam potrzeby robiena tego, mam dodatkowy włącznik (podświetlany) dziennych w kabinie
skoro chciałeś automatycznie to po co włącznik :)
Poza tym jeden przekaźnik, na dzienne niema sensu zakładac dwóch, jeden i ten sam włączałby dzienne po zgaszeniu mijania i wyłączał dzenne po zapaleniu mijania, jeśli podepniesz jak napisałem.

: pn lis 02, 2009 17:17
autor: prezesik25
Poza tym jeden przekaźnik, na dzienne niema sensu zakładac dwóch, jeden i ten sam włączałby dzienne po zgaszeniu mijania i wyłączał dzenne po zapaleniu mijania, jeśli podepniesz jak napisałem.
aa już wiem o co chodzi :) jutro zacznę działać. Dzięki.

Ale włącznik będzie potrzebny w razie (odpukać) jakiejś naprawy, przy której potrzebne będzie włączenie stacyjki, bo wtedy dzienne będą się cały czas świeciły, a nie będzie mi sie chciało żarówek wykręcać.

: pn lis 02, 2009 17:38
autor: Paweł Marek
prezesso pisze:a nie będzie mi sie chciało żarówek wykręcać.
no tak, ale będzie przekaźnik, który wystarczy wyjąć. Ale to Twój projekt, rób wg własnego pomysłu

: pn lis 02, 2009 21:26
autor: jeryk10
Po co Ci wlacznik Wez plus z cienkiego kabla niebieskiego z alternatora ze wzbudzenia Zasada jest taka jak auto chodzi to na tym kablu pojawia sie plus i w tym momecie zalaczy Ci swiatla Jak auto gasisz to swiatla gasna Wlaczasz zaplon swiatla sie nie pala mozesz z zaplonem robic co chcesz chcesz auto odpalic to odpalasz i swiatla sie po chwili zapalaja Mozesz tez wziasc sterowanie plusa z pompy paliwa kabel zolto czerwony Zasada dzialania ta sama

: pn lis 02, 2009 21:35
autor: enesen
a ja proponuje podpiąć sie pod 15 pin we włączniku swiateł- fabrycznie specjalnie do swiateł dziennych, nie potrzebujesz żadnych przekaźników do tego

: pn lis 02, 2009 21:54
autor: Paweł Marek
iw kazdym będzie działać?
Ostatni post w tym temacie, pytam bo sam nie wiem ale wyłączniki z dziennymi mają przecież inna konstrukcję. http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=2908

: pn lis 02, 2009 22:01
autor: prezesik25
jeryk10 pisze:Po co Ci wlacznik Wez plus z cienkiego kabla niebieskiego z alternatora ze wzbudzenia Zasada jest taka jak auto chodzi to na tym kablu pojawia sie plus i w tym momecie zalaczy Ci swiatla Jak auto gasisz to swiatla gasna Wlaczasz zaplon swiatla sie nie pala mozesz z zaplonem robic co chcesz chcesz auto odpalic to odpalasz i swiatla sie po chwili zapalaja Mozesz tez wziasc sterowanie plusa z pompy paliwa kabel zolto czerwony Zasada dzialania ta sama
pierw jutro spróbuję tego, to byłaby najlepsza alternatywa.

: pn lis 02, 2009 22:29
autor: Paweł Marek
prezesso, co ty planujesz !!??, czy te przepisy sa obowiązujące czy nie?
http://motoryzacja.wnp.pl/zmiana-przepi ... 1_0_0.html
Przecież nie mozna dziennych zapalać razem z drogowymi lub mijania, można tylko postojowe i obrysowe

: pn lis 02, 2009 22:42
autor: prezesik25
Paweł Marek pisze:Przecież nie mozna dziennych zapalać razem z drogowymi lub mijania, można tylko postojowe i obrysowe
nie mam zamiaru jeździć na dziennych razem z mijania, czy długimi. Do dziennych mam osobny podświetlany włącznik, który jest po to, aby włączyć lub wyłączyć samemu światła dzienne, po za tym jeżeli chodzi o ustawę to dokładnie ona mówi, że wraz ze światłami dziennymi nie muszą świecić się pozycyjne i tablica.

Ok, sorki może trochę pokręciłem z tymi przełącznikami itp.

: pn lis 02, 2009 23:03
autor: jeryk10
bo to jest najlepsza arternatywa :D

: śr lis 04, 2009 11:16
autor: danioo
enesen pisze:a ja proponuje podpiąć sie pod 15 pin we włączniku swiateł- fabrycznie specjalnie do swiateł dziennych, nie potrzebujesz żadnych przekaźników do tego
kolego jak działa ten pin 15??

czy nie jest tak że jak przekręcisz kluczyk w stacyjce to tam pojawia się +12V?
a jak włączysz postojowe czy mijania to znika napięcie na pinie 15 ??

[ Dodano: 04 Lis 2009 14:59 ]
sam sobie odpowiem:

jest tak jak pisałem, przekręcasz kluczyk, pojawia sie na pinie 15 napięcie
po włączeniu postojowych znika napięcie na styku 15