(+) po stacyjce pod maską

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

(+) po stacyjce pod maską

Post autor: prezesik25 » pn lis 02, 2009 16:57

Witajcie!

Gdzie pod maską znajdę (+) po przekręceniu stacyjki? najlepiej chciałbym mieć go gdzieś blisko przednich lamp.

Chodzi mi o podłączenie do niego kabelka sygnałowego (od przekaźnika) do świateł dziennych, chcę, aby zapalały mi się wtedy, gdy przekręcę stacyjkę.
Ostatnio zmieniony pn lis 02, 2009 17:00 przez prezesik25, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn lis 02, 2009 17:03

Najprościej z kabla plusowego czarnego przy cewce - ale wówczas nie będzie przerwy w zasilaniu podczas pracy rozrusznika, co chyba niema znaczenia bo pewnie masz diodowe światła?

[ Dodano: Pon Lis 02, 2009 4:06 pm ]
Proponuę inaczej. Zrób tak żeby dzienne paliły się zawsze kiedy masz wyłączone mijania: więc pod kabel zasilający mijania i pod masę styki 85 i 86 przekaźnika, 30 pod plus z aku, pod 87a (nie 87!) światła dzienne, ich drugi kabel do masy.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » pn lis 02, 2009 17:07

Paweł Marek pisze:co chyba niema znaczenia bo pewnie masz diodowe światła?
mam dzienne hella dedykowane do MK3 w miejsce halogenów 2 x 21W. Obecnie jeżdżę nez potrzeby włączania pozycyjnych (nowelizacja ustawy z czerwca 2009).

[ Dodano: 02 Lis 2009 16:09 ]
Paweł Marek pisze:Proponuę inaczej. Zrób tak żeby dzienne paliły się zawsze kiedy masz wyłączone mijania: więc pod kabel zasilający mijania i pod masę styki 85 i 86 przekaźnika, 30 pod plus z aku, pod 87a (nie 87!) światła dzienne, ich drugi kabel do masy.
aaa wiem, dzienne na dwóch przekaźnikach, jeden załączający, drugi wyłączający po włączeniu mijania.

Nie mam potrzeby robiena tego, mam dodatkowy włącznik (podświetlany) dziennych w kabinie
Ostatnio zmieniony pn lis 02, 2009 17:10 przez prezesik25, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn lis 02, 2009 17:14

prezesso pisze:Nie mam potrzeby robiena tego, mam dodatkowy włącznik (podświetlany) dziennych w kabinie
skoro chciałeś automatycznie to po co włącznik :)
Poza tym jeden przekaźnik, na dzienne niema sensu zakładac dwóch, jeden i ten sam włączałby dzienne po zgaszeniu mijania i wyłączał dzenne po zapaleniu mijania, jeśli podepniesz jak napisałem.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » pn lis 02, 2009 17:17

Poza tym jeden przekaźnik, na dzienne niema sensu zakładac dwóch, jeden i ten sam włączałby dzienne po zgaszeniu mijania i wyłączał dzenne po zapaleniu mijania, jeśli podepniesz jak napisałem.
aa już wiem o co chodzi :) jutro zacznę działać. Dzięki.

Ale włącznik będzie potrzebny w razie (odpukać) jakiejś naprawy, przy której potrzebne będzie włączenie stacyjki, bo wtedy dzienne będą się cały czas świeciły, a nie będzie mi sie chciało żarówek wykręcać.
Ostatnio zmieniony pn lis 02, 2009 17:20 przez prezesik25, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn lis 02, 2009 17:38

prezesso pisze:a nie będzie mi sie chciało żarówek wykręcać.
no tak, ale będzie przekaźnik, który wystarczy wyjąć. Ale to Twój projekt, rób wg własnego pomysłu


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: jeryk10 » pn lis 02, 2009 21:26

Po co Ci wlacznik Wez plus z cienkiego kabla niebieskiego z alternatora ze wzbudzenia Zasada jest taka jak auto chodzi to na tym kablu pojawia sie plus i w tym momecie zalaczy Ci swiatla Jak auto gasisz to swiatla gasna Wlaczasz zaplon swiatla sie nie pala mozesz z zaplonem robic co chcesz chcesz auto odpalic to odpalasz i swiatla sie po chwili zapalaja Mozesz tez wziasc sterowanie plusa z pompy paliwa kabel zolto czerwony Zasada dzialania ta sama



enesen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 297
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 15:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: enesen » pn lis 02, 2009 21:35

a ja proponuje podpiąć sie pod 15 pin we włączniku swiateł- fabrycznie specjalnie do swiateł dziennych, nie potrzebujesz żadnych przekaźników do tego



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn lis 02, 2009 21:54

iw kazdym będzie działać?
Ostatni post w tym temacie, pytam bo sam nie wiem ale wyłączniki z dziennymi mają przecież inna konstrukcję. http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=2908


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » pn lis 02, 2009 22:01

jeryk10 pisze:Po co Ci wlacznik Wez plus z cienkiego kabla niebieskiego z alternatora ze wzbudzenia Zasada jest taka jak auto chodzi to na tym kablu pojawia sie plus i w tym momecie zalaczy Ci swiatla Jak auto gasisz to swiatla gasna Wlaczasz zaplon swiatla sie nie pala mozesz z zaplonem robic co chcesz chcesz auto odpalic to odpalasz i swiatla sie po chwili zapalaja Mozesz tez wziasc sterowanie plusa z pompy paliwa kabel zolto czerwony Zasada dzialania ta sama
pierw jutro spróbuję tego, to byłaby najlepsza alternatywa.
Ostatnio zmieniony pn lis 02, 2009 22:03 przez prezesik25, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn lis 02, 2009 22:29

prezesso, co ty planujesz !!??, czy te przepisy sa obowiązujące czy nie?
http://motoryzacja.wnp.pl/zmiana-przepi ... 1_0_0.html
Przecież nie mozna dziennych zapalać razem z drogowymi lub mijania, można tylko postojowe i obrysowe


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » pn lis 02, 2009 22:42

Paweł Marek pisze:Przecież nie mozna dziennych zapalać razem z drogowymi lub mijania, można tylko postojowe i obrysowe
nie mam zamiaru jeździć na dziennych razem z mijania, czy długimi. Do dziennych mam osobny podświetlany włącznik, który jest po to, aby włączyć lub wyłączyć samemu światła dzienne, po za tym jeżeli chodzi o ustawę to dokładnie ona mówi, że wraz ze światłami dziennymi nie muszą świecić się pozycyjne i tablica.

Ok, sorki może trochę pokręciłem z tymi przełącznikami itp.


Obrazek
Obrazek

jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: jeryk10 » pn lis 02, 2009 23:03

bo to jest najlepsza arternatywa :D



Awatar użytkownika
danioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

Post autor: danioo » śr lis 04, 2009 11:16

enesen pisze:a ja proponuje podpiąć sie pod 15 pin we włączniku swiateł- fabrycznie specjalnie do swiateł dziennych, nie potrzebujesz żadnych przekaźników do tego
kolego jak działa ten pin 15??

czy nie jest tak że jak przekręcisz kluczyk w stacyjce to tam pojawia się +12V?
a jak włączysz postojowe czy mijania to znika napięcie na pinie 15 ??

[ Dodano: 04 Lis 2009 14:59 ]
sam sobie odpowiem:

jest tak jak pisałem, przekręcasz kluczyk, pojawia sie na pinie 15 napięcie
po włączeniu postojowych znika napięcie na styku 15


zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]


[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 453 gości