Strona 1 z 2
duze spalanie w RP
: pn lis 02, 2009 00:26
autor: YACHOO
witam forumowiczów wydaje mi się ze mam mały problem z moim autem dzisiaj za 100zł tj ok.23l benzyny zrobiłem tylko 190 kilometrów i 85% to była trasa jazda ok 100-90 raz popuściłem się na 160 na chwilkę
![chytry :chytry:](./images/smilies/chytry.gif)
na kanale widziałem ze mam pęknięty kolektor wydechowy i nieraz moje autko ma problem z obrotami schodzi tak do ok. 500 po przygazówce ustaje trzyma blisko 1000 nie mam gazu. i ile wam pala eRPeki przy takich prędkościach trasowych co może być przyczyna tego dużego spalania?
: pn lis 02, 2009 01:12
autor: fifel
Ja napisze tylko tyle ze moj to tyle pali normalnie
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
tak ze nie wiem gdzie problem
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
: pn lis 02, 2009 15:55
autor: -=ren=-
pęknięty kolektor może skutkować złym pomiarem sondy lambda... ilość tlenu która przechodzi koło sondy nie jest adekwatna do wydobywającego się tlenu z silnika bo masz pęknięty kolektor... Zapodaj VAGa i sprawdź czy nie masz błędu sondy i/lub przekroczenia składu mieszanki.
[ Dodano: 02-11-09, 14:56 ]
fifel pisze:Ja napisze tylko tyle ze moj to tyle pali normalnie
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
tak ze nie wiem gdzie problem
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
nie no 12 litrów na 1,8 rpka to za dużo w trasie to o jakieś 4 5 litrów na 100 kilometrów za dużo...
: pn lis 02, 2009 17:42
autor: YACHOO
Przy mojej jeździe to jest max 100 i kręcenie przy zmianie biegów max 2,5 tys obrotów to wydaje mi się strasznie dużo dzisiaj wykręcałem świece były czarne i mokre golfik kopci sobie trochę i cały czas nierówno pracuje...
: pn lis 02, 2009 17:52
autor: mate64
-=ren=- pisze:Zapodaj VAGa i sprawdź czy nie masz błędu sondy i/lub przekroczenia składu mieszanki.
do RP ??
![goof :goof:](./images/smilies/goof.gif)
raczej wybłyska 2341, 2342, 2343 lub 2344 jeśli już.
yachoo ten kolektor to pierwsze czym bym się zajął.
: pn lis 02, 2009 17:54
autor: YACHOO
swiece takie czarne i mokre jakies sugestie??
![Obrazek](http://images47.fotosik.pl/222/c5cba399132bf7c1med.jpg)
: pn lis 02, 2009 17:59
autor: mate64
zły skład mieszanki, za bogata.
: pn lis 02, 2009 18:08
autor: krxychu
ale co z tym zrobić mam taki sam problem ....
: pn lis 02, 2009 19:30
autor: -=ren=-
mate64 pisze:do RP ??
![goof :goof:](./images/smilies/goof.gif)
no nie musi to być takie wcale śmieszne, ja mam miejsce do zapięcia OBD.
[ Dodano: 02-11-09, 18:32 ]
mate64 pisze:do RP ??
![goof :goof:](./images/smilies/goof.gif)
no nie musi to być takie wcale śmieszne, ja mam miejsce do zapięcia OBD.
krxychu pisze:ale co z tym zrobić mam taki sam problem ....
sonda!
: pn lis 02, 2009 19:36
autor: mate64
-=ren=-, jeśli mówisz o złączach przy lewarku biegów w RP (mowa o golfie) lub po d zaślepka przy pokrętłach (passat) to muszę cie rozczarować ale to nie jest OBD. W mono jetronicu A2.2 lub motronicu 1.2.1 a taki był montowany w RP nie wystepowało złącze OBD w żadnym VW
: pn lis 02, 2009 19:40
autor: -=ren=-
mówię o passacie B3.
: pn lis 02, 2009 19:41
autor: mate64
w b3 masz motronica 1.2.1 i także nie występowało obd, chyba że w ABS po 91 roku
: pn lis 02, 2009 19:48
autor: -=ren=-
więc tylko błyski?? ok postaram się uzupełnić braki informacji... wcześniej rozmawialiśmy w innym poście na temat RPków i czy ty też przystajesz przy tym że w RPkach nie było gruszki podciśnienia przy aparacie zapłonowym??
: pn lis 02, 2009 19:52
autor: Paweł Marek
musi być, i pewnie zawór na wezyku do niej. A wtyczka może być od ABS (nie silnika ABS tylko od układu ABS do hamulców)