Strona 1 z 2

MK3 TD 1,9 Brak mocy po wcisnieciu gazu dom deski

: ndz lis 20, 2005 18:20
autor: alias_k
Witam

Mam problem z golfem III TD. Po mocniejszym wcisnieciu gazu (widoczne zwlaszcza zwlaszcza na 5 i 4 biegu) silnik wchodzi na wyzsze obroty ale autko nie przyspiesza - dopiero po zluzowaniu gazu a następnie po stopniowym wciskaniu gazu mozna mowic o przyspieszaniu. Cyzby sprzegło padało?

: ndz lis 20, 2005 18:26
autor: LOrd
Jak rosną obroty a prędkość nie, to śliza ci sie sprzęgło... jak juz bedziesz robił to lepiej wymiń komplet razem z dociskiem, w końcu skrzyni nie wyciaga sie codziennie.Pzdr :hmm:

: ndz lis 20, 2005 18:43
autor: Rapix
Hmm generalnie mam podobnie z tym ze mam nowe sprzegło... a auto przyspiesza ale strasznie powoli... jak sie stopniowo dodaje idzie znacznie lepiej... wydaje mi sie to byc normalne... w tym aucie... deptanie w podłoge nic nie daje...

: ndz lis 20, 2005 18:49
autor: Dar
A jak ci pracuje turbina, czy na niższych biegach pracuje?

: ndz lis 20, 2005 18:55
autor: alias_k
Wczesniej nie miałem takiego problemu wiec raczej cos jest nie tak.
Turbiny nie sprawdzałem...

: ndz lis 20, 2005 19:04
autor: daszczyk
cześć !!

Wydaje mi się że to efekt turbo dziury !!! u mnie to samo do pewnego czasu trzeba z gazem delikatnie, ale jak już turbina złapie ok. 2,2 tys. obr. wciśnięcie w deskę już daje radę ;))

pozdrawiam

: ndz lis 20, 2005 19:18
autor: krzychGTD
...tak wogóle to gazu w deskę nie powinno się wciskać... zwłaszcza przy niskich obrotach... :crazy:

DOKŁADNIE :hmm:

: ndz lis 20, 2005 20:55
autor: Razal
krzychGTD pisze:...tak wogóle to gazu w deskę nie powinno się wciskać... zwłaszcza przy niskich obrotach... :crazy:
"zwłaszcza przy niskich obrotach" i zwłaszcza w dieslu :hmm:

: ndz lis 20, 2005 21:18
autor: djset
Razal pisze:krzychGTD napisał/a:
...tak wogóle to gazu w deskę nie powinno się wciskać... zwłaszcza przy niskich obrotach...

"zwłaszcza przy niskich obrotach" i zwłaszcza w dieslu
dlaczego?

: ndz lis 20, 2005 22:07
autor: vpil
Witam.
Według mnie to napewno sprzęgło do wymiany, ale możesz jeszcze sprawdzić czy nie masz jakiegoś wycieku oleju z silnika lub skrzyni biegów bo wtedy może być zasyfione sprzęgło i też będzie slizgać. Nie wiem czy w twoim golfiku linka sprzęgła posiada samoregulator luzu bo jeżeli tak to też może to być przyczyną. Generalnie taki stary sposób na sprawdzenie czy sprzęgło jest OK to: zaciągnąć hamulec ręczny (zakładam że jest sprawny) i spróbować ruszyć jeżeli wszystko jest w pożądku to albo autko pojedzie z zablokowanymi tylnimi kołami, albo zacznie palić gumy. W innym wypadku coś jest nie tak.

: ndz lis 20, 2005 22:35
autor: Adamtd
wszystko wygląda na sprzęgło padnięte - jeśli obroty rosną a auto nic (no...chyba że ręczny zaciągnięty troszkę :grin: miałem tak jak kupiłem pierwsze auto...się aż kołpaki stopiły)

: ndz lis 20, 2005 22:39
autor: bogus_z
mnie tez sie wydaje ze sprzeglo. sprobuj tak zrobic:
wrzuc dwojke, zaciagnij reczny i dodawajac gazu powoli puszczaj sprzeglo jak puscisz i bedziesz na gazie trzymal (odpowiednio mocno wcisnij) i Ci nie zgasnie to masz pewnosc 100% Co do tego wciskania gazu w podloge i nie przyspieszaniu w przypadku autka z turbinka to turbo dziurka. Ogladalem "top gear".

: pn lis 21, 2005 00:19
autor: krzychGTD
djset pisze:
Razal pisze:krzychGTD napisał/a:
...tak wogóle to gazu w deskę nie powinno się wciskać... zwłaszcza przy niskich obrotach...

"zwłaszcza przy niskich obrotach" i zwłaszcza w dieslu
dlaczego?
Bo wtedy masz bardzo duże naprężenia na korbowodach/tłokach/wałku... Dlatego np. żałosne jest jak niektórzy jeżdżą na super niskich obrotach i "oszczędzają" (ale tylko na paliwie)

: pn lis 21, 2005 00:35
autor: djset
:) dzieki za odpowiedz :) tyrbina ma byc usprawnieniem i polepszeniem sprawnosci silnika, wiec nie wiem czy ja dobrze robie, ale staram sie nie schodzic ponizej tych 2tys obr/min, tzn staram sie utrzymywac turbinke caly czas wlaczona :) a te super niskie obroty to faktycznie kolego smieszne... haha ;) ale nie ma co oszczedzac, tylko trzeba eksplowatowac w normalnych obrotach, prawda?
pozdrawiam.
aha, a przy jakich obrotach powinna sie wlaczac turbina w MK3 GTD 1,9 TD z 95 roku?