Problem z ABS
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z ABS
Witam. Mam następujący problem. W moim Golfie 3 Cabrio 1.8 8v nawala ABS, podejrzewam, że może mieć to związek z temperaturą ponieważ teraz gdy jest zimno, przy włączeniu zimnego silnika kontrolka ABSu świeci się a ABS nie działa. Gdy silnik nagrzeje się do około 100 stopni np w korkach wystarczy wyłączyć i włączyć silnik i kontrolka gaśnie a ABS działa. Myślę że któryś z przewodów czujników nie kontaktuje przy stertowniku. Może mi ktoś powiedzieć gdzie ten sterownik jest? Jeśli ktoś ma jakiś inny pomysł bardzo chętnie go wysłucham (a raczej przeczytam). Jest jeszcze jeden problem gdy ABS działa i hamuje bardzo delikatnie to przy prędkości mniejszej niż około 10km/h zaczyna mi odbijać pedał hamulca, natomiast gdy hamuje ostro, ale nie tak aby opony straciły przyczepność nic się złego nie dzieje. Proszę o pomoc. Nie mam żadnych narzędzi do sprawdzenia oporu czy innych takich wartości a nie chce wydawać nie potrzebnie kasy na mechanika. Z góry bardzo dziękuje.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Bez najprostszego miernika uniwerslanego za 10-20 zeta nic nie zrobisz, a jak już się zaopotarzysz pomierzysz opory czujników (1-1,4 koma). Sterownik zależnie od rocznika - w starszych pod kanapą lub fotelem pasażera, w nowszych przy pompie ABS pod maską. Jeśli nie znajdziesz nic miernikiem pozostaje Vag. Piszę to mimo że wszystko było na forum a sprawnie działająca wyszukiwarka jest u dołu strony
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
nie trzeba wymieniać, to tylko wtyczka na 4 styki przeczyścić psiknąć środkiem penetrującym pozaciskać złączki i wystarczy. To jest ABS starego typu, ta wtyczka jest od zasilania pompy abs i czujnika ciśnienia płynu w niej. A sterownik będzie pod tylną kanapą, chyba że kabrio mają gdzie indziej
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Dopiero po tak długim czasie udało mi się zmierzyć oporność na tylnych czujnikach wynosi ona 1,1, prawy przód 1,15, a lewy przód 0.85. Domyślam się że należny wymienić ten ostatni czujnik. Dzisiaj pojawił się nowy objaw, jechałem po pustej prostej mokrej drodze i zacząłem hamować bardzo ostro, na początku ABS zadziałał, po chwili zapaliła się czerwona kontrolka i samochód sunął do przodu na zablokowanych kołach. Czy ma ktoś pomysł co to może znaczyć?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
opór na tym jednym czujniku jest poniżej normy jdnak odchyłka jest niewielka i powinien działać. Ja bym sprawdził jeszcze raz opór tego czujnika na kablach przy sterowniku, a kolega niech w tym czasie rusza kablem czujnika przy kole - może być przełamany. Jak się tak nic nie znajdzie to raczej szkoda czasu i VAG. Choć dla chcącego nie ma wielkiego problemu sprawdzić prawie cały ABS zwykłym miernikiem, opisy są w sewisówce
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Poznasz łatwo, te od czujników sa grubsze, maja karteczki z numerkami, a drugi kabel od danego czujnika jest po sądziedzku z tym grubym (ekranowanym) tylko w sąsiednim rzędzie kabli we wtyczce (jakby prostopadle do tego grubego)
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 95 gości