Strona 1 z 1

Bżęczyk i kontrola oleju.

: ndz lis 01, 2009 16:23
autor: fatboyslim
Witam,
niedawno zauważyłem ze przy niskich obrotach jak jadę to włącza sie bżęczyk i kontrola z oleju. Jak zredukuje bieg to powyżej 2,5tyś. obrotów bżęczyk i kontrola sie wyłacza.
Co może być nie tak??
Pozdrawiam

: ndz lis 01, 2009 16:44
autor: bongo
fatboyslim pisze:Co może być nie tak??
Padająca pompa lub silnik...
Albo walnięty czujnik.

: ndz lis 01, 2009 17:13
autor: -=ren=-
bongo pisze:lub silnik...
to chyba zbytnie uogólnienie... Zwykle tak jest jak jest mało oleju, albo olej jest tak zużyty i rzadki że pompa nie daje rady go tłoczyć, lub zużyła się pompa oleju... zwykle przy przelotach rzędu 300kkm trzeba się z tym liczyć. wizyta na warsztat i pomiar byłaby wskazana - oczywiście po skontrolowaniu ilości i jakości oleju w silniku. Czujniki są dwa jeśli się nie mylę, jeden od niskiego ciśnienia (0,3 albo 0,6 Bara) a drugi od wysokiego ciśnienia. Jeden jest przy filtrze oleju a drugi przy głowicy z prawje strony nad króćcem wody.

: ndz lis 01, 2009 17:59
autor: jeryk10
Zobacz czujnik bialy na filtrze czy nie puszcza oleju bo tak tez moze byc ze puszcza olej i brzeczy w zegarach lub go wymien na inny Tak jak koledzy podpowiadaja jak to nie pomoze to musisz sie umowic na wizyte do mechaniora na skuteczna diagnoze

: ndz lis 01, 2009 18:06
autor: Bonio_MS
kolego mialem podobnie okazal sie to jednak czujnik oleju juz byl stary i plastik sie rozszczelnil wiec ja stawiam na to koszt ok 15 zl w IC

: ndz lis 01, 2009 18:25
autor: bongo
-=ren=-, A dlaczego nie napisałeś o zbyt dużym luzie na panewkach?Czyż nie będzie spadku ciśnienia jeśli występuje zbyt wielki luz?A jeśli tak jest,to trzeba wał szlifować,panewki nowe..Czy nie jest to silnik?

: ndz lis 01, 2009 23:18
autor: -=ren=-
bongo, jeśli tak napisałeś to wiele się wyjaśnia co miałeś na myśli, oczywiście że ma to znaczenie, jest to układ wysokiego ciśnienia więc to ciśnienie za filtrem nie ma gdzie się wytworzyć i nie ułatwi odpowiedniego nasmarowania układu panewka/wał/korba. Ale żeby to określić to i tak kolega fatboyslim, musi podjechać to mechanika który ma manometr i zmierzyć ciśnienie za filtrem i przy głowicy.