Strona 1 z 1

Pompa wtryskowa

: sob paź 31, 2009 22:25
autor: pzolnierz
Witam,
ostatnio zauważyłem wyciek ropy z pompy wtryskowej (firmy bosch ve) w części od strony przewodów tłoczących ropę do wtrysków, tam jest część pompy przymocowana 4 śrubami imbusowymi do reszty pompy, moje pytanie jest takie czy jest tam jakaś uszczelka i czy dam radę to sam uszczelnić?

: sob paź 31, 2009 23:05
autor: Sztomel
ta część to głowica tłokorozdzielacza i jest ona uszczelniona wewnątrz korpusu pompy uszczelką oringiem na obwodzie głowicy - tym czarnym widocznym na poniższej fotce w linku, jej wymiana wymaga wyjęcia pompy wtryskowej i demontażu głowicy w pozycji pionowej pompy by nie wybiło z niej sprężyn, oring wygląda tak :
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 0a9b432926

[ Dodano: 31 Paź 2009 22:33 ]
tu masz jeszcze opis wymiany tego oringu (opis jest przepuszczony przez translatora z języka niemieckiego więc będzie trochę śmieszne tłumaczenie ale połapiesz się o co biega, zwłaszcza, że są fotki) : http://translate.googleusercontent.com/ ... O0uuLbT2lw

: pn lis 02, 2009 13:32
autor: pzolnierz
Sztomel, czy takie operacje jakie napisałeś nie spowodują jakiegoś przestawienia w pompie?

: pn lis 02, 2009 16:59
autor: Sztomel
pzolnierz pisze:Sztomel, czy takie operacje jakie napisałeś nie spowodują jakiegoś przestawienia w pompie?
słuszne spostrzeżenie gdyż zwraca się uwagę aby przy demontażu pompy nie odkręcać nakrętki centralnej na wałku pompy przy kole pasowym, w tym jednak przypadku nie ma konieczności odkręcania tej nakrętki a jedynie demontaż głowicy tłokorozdzielacza więc nie ma obaw.

[ Dodano: 02 Lis 2009 16:16 ]
muszę jeszcze dodać, że zamieszczona przeze mnie fotoporada dotyczy pompy wtryskowej VP37 a więc tej sterowanej elektronicznie, która różni się sterowaniem od pompy VE i łatwiejsze jest jej rozebranie niż VE, jeśli nie czujesz się na siłach to lepiej to zlecić pompiarzowi za rozsądną cenę (z tym to jest różnie).

: pn lis 02, 2009 22:58
autor: pzolnierz
na pewnym forum ktoś napisał swój sposób naprawy pompy, cytuje:

"Musisz zdobyć oring uszczelniający głowiczkę pompy do obudowy (rozmiaru nie znam). Odkręcasz kolektor dolotowy, wszystkie przewody ciśnieniowe i przelewowy, tak aby głowiczka była bez zewnętrznego osprzętu. Odkręcasz ją od pompy i wysuwasz w kierunku kabiny pojazdu tylko tyle aby dostać się do oringa,( ok.5-8 mm ) aby go wyjąć najlepiej pensetą, jak się urwie to nic bo dajesz nowy. Nie wyciągaj całej głowiczki bo narobisz sobie kłopotu. Zakładasz nowy oring , tylko uważaj aby go nie urwać przekładając przez obudowę rozdzielacza. Gdy założysz oring wprowadź w zatoczony rowek na miejsce starego i posmaruj olejem przed złożeniem aby przy składaniu się wślizgnął lekko w obudowę pompy. Po złożeniu zalej pompę ropą przed uruchomieniem silnika."

czy to jest dobry sposób na naprawę samemu, czy takie przeciskanie oringu wpłynie na jego strukturę?

: wt lis 03, 2009 07:47
autor: Sztomel
pzolnierz pisze:Nie wyciągaj całej głowiczki bo narobisz sobie kłopotu
ktoś dał opis wymiany oringu bez demontażu pompy z silnika i na dodatek jest to chyba opis z Passata lub Audi gdzie silnik jest mocowany wzdłużnie - "wysuwasz w kierunku kabiny pojazdu", z tym narobieniem sobie kłopotu chodziło aby nie posypały się sprężyny z pompy po całkowitym wyjęciu głowicy tłokorozdzielacza, nie napiszę Ci czy oring wytrzyma przełożenie go przez głowicę bo nie praktykowałem tego.

: wt lis 03, 2009 11:32
autor: pzolnierz
Sztomel, dzięki za powyższą opinię, będę demontował pompę.

Dziś zauważyłem też wyciek przy kole zębatym paska rozrządu, czyli z drugiej strony pompy, czy tam też jest jakieś uszczelnienie które można wymienić?

[ Dodano: 03 Lis 2009 14:47 ]
Oględzin tej lewej części pompy dokonałem po przejechaniu 20 km a kiedy poszedłem po 4 godzinach zobaczyć jeszcze raz wtedy to miejsce nie było mokre, odpaliłem auto i po 5 minutach pojawił się wyciek. Tam jest jakaś śruba z podkładką ale na schemacie nie mogę jej znaleźć od czego ona jest, (obrazowo ta śruba umiejscowiona jest w osi wałka pompy tyle że u góry, można ją zobaczyć patrząc od góry na pompę po lewej stronie przy obudowie wewnętrznej paska rozrządu.

[ Dodano: 03 Lis 2009 19:26 ]
zauważyłem też wyciek na pompie przy odpowietrzniku, to już chyba muszę całą uszczelnić

[ Dodano: 03 Lis 2009 21:36 ]
oto zdjęcia na których pokaże skąd cieknie ropa