Strona 1 z 2
MAM PROBLEM ZE SKRZYNIą BIEGóW CHODZI O STUKI PODCZAS JAZDY!
: sob paź 31, 2009 13:34
autor: swider
Prosze o rade mam pytanie jak cofam to słychać stukanie chyba w skrzyni biegów czy da sie to naprawić czy trzeba wymienić skrzynie I CZY KTOś JUż MIAł TAKI PROBLEM CO TO BYłO I JAK TO USUNOł
dostałem taką odpowiedz od dzikiego
swider, podaj silnik jaki posiadasz...
Stawiam na 1.6, niestety jeżeli takowy posiadasz to nie raz juz na forum był temacik o wymienie skrzyni, sam mam za sobą już dwie wymiany (nie u siebie), felerne nity w skrzyni niestety nie wytrzymują na polskich drogach...
tak posiadam silnik 1.6 8 zaworowy ale jakie nity i gdzie one sa w skrzyni czy gdzieś na skrzyni bo też dostałem ze poduszka jest oberwana prosił bym o pomoc
: sob paź 31, 2009 14:11
autor: Zimny Chirurg
Jest taka zasada ze na wstecznym sie nie jezdzi i jak tylko masz jakies dziwne zachowani biegu wstecznego typu hałas to olej to i smigaj jak naj wiecej i nie baw sie w wymiany bo nie wiadomo na co trafisz. Jak sie rozpadnie całkowicie to wtedy mozesz myslec. A i co maja drogi do skrzyn biegów? Jakas nowa teoria?
Pozdro
ZC
: ndz lis 01, 2009 00:03
autor: bicker83
ja mialem to samo-jestem teraz na etapie oczekiwania na kureira z nowa skrzynia. Poprostu padaja i to niemilosiernie w tym modelu.
[ Dodano: 31 Paź 2009 22:05 ]
jeszcze mozesz i tak w sumie jezdzic bo u mnie od stkow do calkowitego padniecia skrzyni troche potrwalo. W miedzy czasie wypadal wsteczny, blokowalo kola na wstecznym potem stukalo juz na kazdym biegu az w koncu sie posypala.
[ Dodano: 31 Paź 2009 22:06 ]
nikt nie potrafil dokladnie powiedziec o co z nia chodzi. Wiem ze jest gosc z Kielc na forum ktory ma duze pojecie o skrzyniach.
: ndz lis 01, 2009 00:49
autor: Jazz_Blue
Jaki masz przebieg kolego bicker83?
: ndz lis 01, 2009 01:09
autor: bicker83
120000km
: ndz lis 01, 2009 10:36
autor: tiktaczek1
Witam masz uszkodzony tryb od wstecznego biegu i dlatego stuka moja rada jak chcesz pare groszy zaoszczedzić to nalezy szybko wyjąc skrzynie i wymienic wadliwe czesci w przeciwnym razie tak jak koledzy wczesnie mówili moze skończyc sie wymiana calej skrzyni na drugi i nie zawsze lepszy egzemplarz.
: ndz lis 01, 2009 11:36
autor: bicker83
noi walsnie o tym koledze z Kielc mowilem
: ndz lis 01, 2009 15:01
autor: Jazz_Blue
Kolego tiktaczek1 mam takie pytanie jak naprawiasz komuś skrzynie i są w niej nity, chociaż to nie jest powodem naprawy to sugerujesz założenie zestawu naprawczego czy jak są w bardzo dobrym stanie to się ich nie wymienia?
: ndz lis 01, 2009 15:35
autor: Zimny Chirurg
Witam
Panowie moze trzeba sie zastanowic dlaczego sie tak dzieje i zlikwidowac przyczyne a nie tylko usterke. Ktos napisał za pada "tryb". Myśle ze chodziło Ci o zebatke biegu wstecznego czyli aidler. Jak wiadomo aidler zazebia z sie z tuleją"rewersem" na wałku OP bieku 1i 2 i z wałkiem IP jednocześnie i są tam jakieś stuki. Pózniej mówicie ze blokuja sie koła. A to moze tylko plokować dyfer. A co ma dyfer czyli mechanizm różnicowy do wstecznego. Jak wsteczny pózniej wypada czyli pada tuleja synchronizująca "revers" na biegu 1i2 na wałku OP a więc całkiem w innym miejscu jak by sie potocznie wydawało. A więc naprawić taką skrzynie to trzeba miec powazne pojęcie i lepiej zeby tam nikt kto nie ma zielonego pojęcia nie zaglądał.
A nity to macie na mysli połączenia mechanizmu zóznicowaego z kołem koronowym czyli talerzowym? Bo nie wiem czy o tym samym myslimy.
A wiec jak cos sobie juz stuka to rozebrać i oglądać bo prawdopodobnie któraś z tych częsci powiedziała papa.
Pozdro
ZC
: ndz lis 01, 2009 18:54
autor: tiktaczek1
Zimny Chirurg pisze:Witam
Panowie moze trzeba sie zastanowic dlaczego sie tak dzieje i zlikwidowac przyczyne a nie tylko usterke. Ktos napisał za pada "tryb". Myśle ze chodziło Ci o zembatke biegu wstecznego czyli aidler. Jak wiadomo aidler zazembia z sie z tuleją"rewersem" na wałku OP bieku 1i 2 i z wałkiem IP jednocześnie i są tam jakieś stuki. Pózniej mówicie ze blokuja sie koła. A to moze tylko plokować dyfer. A co ma dyfer czyli mechanizm różnicowy do wstecznego. Jak wsteczny pózniej wypada czyli pada tuleja synchronizująca "revers" na biegu 1i2 na wałku OP a więc całkiem w innym miejscu jak by sie potocznie wydawało. A więc naprawić taką skrzynie to trzeba miec powazne pojęcie i lepiej zeby tam nikt kto nie ma zielonego pojęcia nie zaglądał.
A nity to macie na mysli połączenia mechanizmu zóznicowaego z kołem koronowym czyli talerzowym? Bo nie wiem czy o tym samym myslimy.
A wiec jak cos sobie juz stuka to rozebrać i oglądać bo prawdopodobnie któraś z tych częsci powiedziała papa.
Pozdro
ZC
dokładnie o te koła zebate chodzi najczesciej wysypuje sie jeden zab lub cześc zeba i robi dalsze zamieszanie w skrzyni gdzie obroty mam ok 6000/min co sie dzieje dalej chyba nie musze opisywać
Jazz_Blue pisze:Kolego tiktaczek1 mam takie pytanie jak naprawiasz komuś skrzynie i są w niej nity, chociaż to nie jest powodem naprawy to sugerujesz założenie zestawu naprawczego czy jak są w bardzo dobrym stanie to się ich nie wymienia?
Odbiegajac od tematu swidra pozwole sobie odpowiedziec na pytanie
Moze inaczej nie od dzis wiadomo , ze skrzynie biegów do golfa MK4 1,4 1,6 i 1,9 maja pewną wade fabryczna koncern VW niebardzo sie do tego przynaje ale wiedząć o tym wypuszcza na rynek zestawy naprawcze. natomiast zywotnośc takiego zestawu tez jest bardzo mała i wynosi do 80 000km Wiec zadam ci pytanie czy chcesz wydac ok 800zł za swiadomość ze nity ci sie ie rozleca przez 80tys km skoro masz je sprawne??
: ndz lis 01, 2009 21:35
autor: swider
dzieki wszystkim za rady ale chyba opuszcze z ceny i go sprzedam
: ndz lis 01, 2009 22:34
autor: Zimny Chirurg
tiktaczek1 pisze:
dokładnie o te koła zebate chodzi najczesciej wysypuje sie jeden zab lub cześc zeba i robi dalsze zamieszanie w skrzyni gdzie obroty mam ok 6000/min co sie dzieje dalej chyba nie musze opisywać
[/quote]
Mała uwaga w skrzyni biegów nie ma nigdy więcej obrotów jak 3000. A i to zeby osiągnąć to by trzeba było niewyobrazalnych obrotów silnika. A wymienić zębatke biegu wstecznego to dosłownie 20 min pracy wykwalifikowanego mechanika.
Pozdro
ZC
P.S.
Zaryzykował bym i wymienił tę zębatke.
: pn lis 02, 2009 07:40
autor: Jazz_Blue
Dzięki tiktaczek1
: pn lis 02, 2009 08:08
autor: tiktaczek1
Zimny Chirurg pisze:tiktaczek1 pisze:
dokładnie o te koła zebate chodzi najczesciej wysypuje sie jeden zab lub cześc zeba i robi dalsze zamieszanie w skrzyni gdzie obroty mam ok 6000/min co sie dzieje dalej chyba nie musze opisywać
Mała uwaga w skrzyni biegów nie ma nigdy więcej obrotów jak 3000. A i to zeby osiągnąć to by trzeba było niewyobrazalnych obrotów silnika. A wymienić zębatke biegu wstecznego to dosłownie 20 min pracy wykwalifikowanego mechanika.
Pozdro
ZC
P.S.
Zaryzykował bym i wymienił tę zębatke.[/quote]
Z tymi 3000 obraotów to niezupełnie tak jak piszesz bo wałek sprzegłowy ma identyczne obroty jak silnik wiec wkreca sie do 7 000 obrotów a na wałku sprzegłowym tez sa stałe koła i niema zadnego reduktora który zredukuje te obroty na wałkach. Co do wymiany 20 minutowej to jak najbardzie 20 minut wystarcz pod warunkiem ze skrzynia jest wyjeta z auta
pozdrawiam
p.s równiez polecam wymienic tryb