Jak rozpoznać silniki RP i AAM??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

roquo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: sob sty 19, 2008 20:51
Lokalizacja: Zielona góra

Jak rozpoznać silniki RP i AAM??

Post autor: roquo » pt paź 30, 2009 17:06

Witam.
Chce wymienić silnik w swoim golfie 2 i znalazłem odpowiedni silnik od Passata 92r. na monojetronicu tylko niewiem czy to jest wersja 90 KM czy 75 KM bo słyszałem że takowe też montowali.Więc jak po numerze silnika??czy jak??



kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » pt paź 30, 2009 17:13

najlepiej po numerze silnika wybitym od przodu i wtedy jest albo AAM albo ABS albo jeszcze RP-jak w MK2 :)



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » pt paź 30, 2009 17:27

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=182571 fotki silników z MK II, tu znajdziesz RP
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=182296 to samo dla MK III, tu będzie AAM



kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » pt paź 30, 2009 18:04

Qto, ale jest jeszcze ABS z mk3 którego od AAM w wygladzie chyba nic nie rózni....



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pt paź 30, 2009 18:07

Silnik RP ma aparat zapłonowy z wężykami podcisnienia i gruszką.
Silnik AAM ma aparat bez gruszki i bez wężyków podciśnienia.

Po tym najłatwiej rozpoznać jaki to motor.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » pt paź 30, 2009 18:38

bugalon, mały OT do Ciebie... każdy RPek ma
bugalon pisze:Silnik RP ma aparat zapłonowy z wężykami podcisnienia i gruszką
bo ja mam w pasku b3 RP i nie mam podciśnienia...??!!


vwlifestyle.pl
Obrazek

kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » pt paź 30, 2009 18:44

-=ren=-, jestes pewien ze RP??? Rp mial sterowany kat wyprzedzenia wlasnie podcisnieniem a ABS i AAM juz elektronicznie wiec moze masz np. ABS a nie wiesz :P



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » pt paź 30, 2009 18:49

no jestem na tyle pewien że tak mam wpisane w książce pojazdu czy tam karcie pojazdu i jest to jednopunkt... wygląda zupełnie tak jak RP ale faktycznie nie ma tego podciśnienia w aparacie ale jest jeszcze jedna różnica... w rpku na tych zdjęciach widać odmę z tym kominkiem, a ja nie mam tej odmy mam tylko z węży taki trójnik jak w tym ABS i AAM, jeden idzie na pokrywę, drugi w dolot a trzeci schodzi gdzieś z tyłu silnika...

jestem zaskoczony i sam się zastanawiam co tam w końcu siedzi.,..
Ostatnio zmieniony pt paź 30, 2009 18:50 przez -=ren=-, łącznie zmieniany 1 raz.


vwlifestyle.pl
Obrazek

kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » pt paź 30, 2009 18:57

-=ren=-, no widzisz czyli zdecydowanie bardziej ABS/AAM niz RP, musisz po numerach silnika dojsc co tam masz :)



roquo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: sob sty 19, 2008 20:51
Lokalizacja: Zielona góra

Post autor: roquo » pt paź 30, 2009 19:19

http://moto.allegro.pl/item793532537_vw ... ilnik.html

Jest to silnik z tej aukcji wygląda mi na RP
a tak poza tematem podejdzie mi tam gaźnik z silnika GU??
Ostatnio zmieniony pt paź 30, 2009 19:21 przez roquo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » pt paź 30, 2009 19:24

roquo, no zgodnie z tym co koledzy piszą to ten zdecydowanie wygląda na RP...

wybacz że podpinam się pod twój autorski post ale jest intryga.

ale mój wygląda troszkę inaczej...
Obrazek Obrazek Obrazek
silnik troszkę nieostry...


vwlifestyle.pl
Obrazek

roquo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: sob sty 19, 2008 20:51
Lokalizacja: Zielona góra

Post autor: roquo » pt paź 30, 2009 19:47

No więc chyba się wszystko wyjaśniło,chcę założyć tam osprzęt z mojego starego silnika GU a do RP powinno wszystko ładnie pasować
Dzięki!!



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt paź 30, 2009 21:23

-=ren=- pisze:o jestem na tyle pewien że tak mam wpisane w książce pojazdu czy tam karcie pojazdu i jest to jednopunkt... wygląda zupełnie tak jak RP ale faktycznie nie ma tego podciśnienia w aparacie ale jest jeszcze jedna różnica... w rpku na tych zdjęciach widać odmę z tym kominkiem, a ja nie mam tej odmy mam tylko z węży taki trójnik jak w tym ABS i AAM, jeden idzie na pokrywę, drugi w dolot a trzeci schodzi gdzieś z tyłu silnika...

jestem zaskoczony i sam się zastanawiam co tam w końcu siedzi.,..
- z tą odmą to nie patrz - u kumpla w RP też jest taka odma, jak u ciebie. Ten trzeci przewód idzie do zaślepki z przodu bloku silnika - tam, gdzie w gaźnikowcach jest pompka paliwa.

Przyjrzyj się wtryskowi - stojąc przed silnikiem, to po prawej stronie do wtrysku powinien dochodzić przewód zakończony wtyczką na dwa piny. Wetknięty jest on w elektrozawór sterujący podciśnieniem idącym do aparatu zapłonowego - masz ten elektrozawór, czy nie? Bo skoro w mkIII nie było podciśnienia w aparacie to rozumiem, że tego zaworka też tam nie ma.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » sob paź 31, 2009 00:36

kawowy19 pisze:-=ren=-, jestes pewien ze RP??? Rp mial sterowany kat wyprzedzenia wlasnie podcisnieniem a ABS i AAM juz elektronicznie wiec moze masz np. ABS a nie wiesz
w B3 ni było ABSa z tego co kojarze :P
a kolejna sprawa, to kumpel mial w b3 wlasnie RPka :)


a nie prosciej spojrzec na kompa ??:) po numerach idzei poznac czy to monotronioc , czy monojetronic :) moze nawet jest napisane na kompie :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 284 gości