Diesel - Podgrzewacz do ON ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
TaOa
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: wt sie 09, 2005 23:41
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Diesel - Podgrzewacz do ON ?

Post autor: TaOa » sob lis 19, 2005 22:22

Co myslicie o zainstalowaniu czegos takiego do mk3, 1Y, 1.9D ? Przyda sie na cos, lepiej bedzie zapalal czy raczej wyzucenie pieniedzy ?

allegro nr. 1

allegro nr. 2



Awatar użytkownika
hanti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lip 14, 2005 23:35
Lokalizacja: zDolny Śląsk :)-Piława Górna
Kontakt:

Post autor: hanti » sob lis 19, 2005 22:52

a mk 3 nie ma podgrzewacza w filtrze paliwa???? moj mk2 takowy posiada .
wedlug mnie to zbedny wydatek i zamiast tego lepiej zafundowac sobie depresator do ON w postaci plynu .


Obrazek - Jedyna taka taksówka !!!!!!

djset

Post autor: djset » sob lis 19, 2005 22:53

wg mnie fajna sprawa. pomysle nad zakupem takiego czegos. moze to i cos pomoze, ale nie wiem jak w praktyce bedzie sie sprawowac i ile tak naprawde energii bedzie zuzywac... ciekawe jakie jest tam sterowanie temperatury, bo obawiam sie czy nie bedzie przegrzewać ropy lub moze raz podawac cieplą, a raz zimna... zobaczymy.

[ Dodano: Sob Lis 19, 2005 21:56 ]
no wlasnie, a mk3 ma podgrzewacz oleju w filtrze? bo do mnie zadne kabelki do filtra nie dochodza... no chyba ze musi byc jakis specjalny filtr paliwa, jakis drozszy, bo sprzedawca pytal sie mnie jaki chce czy za 70zl, czy za 150zl... wiec wybralem tanszy, ale i tak dobrej firmy MANN...



Mariusz D.
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: śr sty 05, 2005 17:25
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Mariusz D. » ndz lis 20, 2005 08:54

Nie ma różnicy czy tańszy czy droższy. Filtr z podgrzewaczem ma taka dziurę na górze w filtrze gdzie wkłada sie owy przyrząd. A bez podgrzewacza filtr nie ma tej dziury. Jeżeli chodzi o koszt to cena jest prawie ta sama co filtr z podgrzewaczem czy bez. Podgrzewacz masz w samochodzie który wkładasz do filtra. Ja zawsze kupuje filtry Polskie Filtron i działaja mi super jak każdy inny droższy filtr, cena zależy tylko od nazwy producenta czym bardziej znana tym droższa. Np. Filtron to tez juz nie Polska firma, tylko produkcja jest w Polsce.



djset

Post autor: djset » ndz lis 20, 2005 13:06

Mariusz D. pisze:Podgrzewacz masz w samochodzie który wkładasz do filtra.
a gdzie to jest? moze zrobisz zdjecie i wrzucisz tutaj? bo ja chyba nie mam czegos takiego... :(



Awatar użytkownika
GREGOORR
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob sie 27, 2005 23:55
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: GREGOORR » ndz lis 20, 2005 13:40

Mam coś takiego, więc podzielę się swoimi uwagami na ten temat. Według mnie nie jest to do końca wyrzucenie pieniędzy w błoto, ale po kolei. Według moich obserwacji nie pomaga on wcale przy odpaleniu bardzo zimnego silnka, ponieważ znajduje się w pewnej odległośći od pompy wtryskowej i wtryskiwaczy. Nawet jak podgżeje paliwo, to i tak w pierwszej chwili pompa podaje zimne paliwo. Nie pamiętam dokładnie, jaka jest moc mojego podgrzewacza, ale po włączeni potrzebuję około 1-2 minut aby poczuć po dotknięciu ręką że jest ciut cieplejszy. Ma też wbydowany termostat i grzeje tylko jak spadnie temperatura. Teraz te dobre strony. Zimny dizel chodzi dosyć głośno i dopiero po rozgrzaniu jego kultura pracy się poprawia. Nawet przy niskich temperaturach po odpalenu i odczekaniu (chyba aż cieplejsze paliwo dojdzie do wtryskiwaczy) silnik gwałtownie zmienia swoją pracę. Zachowuje się jak rozgrzany. Kiedyś urwał się przewód masowy do przekażnika podgrzewacza i nie grzał, od razu wiedziałem że jest coś nie tak, po dodaniu gazu na zimnym silniku była zauważalna różnica. Wpływa to chyba korzystniej na pompę i wtryskiwacze, ale w odpalaniu chyba nie pomoże. Ja jestem zadowolony. Po porannym odpaleniu i wyjechaniu z podwórka, silnik pracuje bardzo przyzwoicie, nawet przy -20'. Dodam że podgrzewacz był zamontowany w DUCATO 2,5D. W innym dizlu myślę że będzie podobnie.



djset

Post autor: djset » ndz lis 20, 2005 13:57

no to chyba lepiej bedzie silnik pracowal na cieplym paliwku niz na zimnym, prawda? :) tylko te podgrzewacze bardzo duzo kosztuja! ale moze gdzies znajde cos tanszego...



Awatar użytkownika
JAFO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: śr paź 26, 2005 21:42
Lokalizacja: NLI N000 Warmia

Post autor: JAFO » ndz lis 20, 2005 14:23

O czym piszecie?
Jeśli paliwo skrystalizuje się w filtrze, w przewodach paliwowych między zbiornikiem a filtrem, to podgrzewacz taki można o kant rozbić. Co on podgrzeje, skoro nie ma przepływu paliwa. Parafinę?
Silnik kręci, podgrzewacz gorący a mimo wszystko nie chce zapalić.
I tak aż do zaje....a akumulatora.



djset

Post autor: djset » ndz lis 20, 2005 14:25

ja caly czas zastanawiam sie nad tym:
Mariusz D. pisze:Podgrzewacz masz w samochodzie który wkładasz do filtra
moze ktos inny mi odpowie...? gdzie ten podgrzewacz sie znajduje...?



Awatar użytkownika
hanti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lip 14, 2005 23:35
Lokalizacja: zDolny Śląsk :)-Piława Górna
Kontakt:

Post autor: hanti » ndz lis 20, 2005 17:19

do filtra ida 4 rurki w tym 2 ida z podgrzanym paliwem 1ze zbiornika no i ostatnia do pompy
jak juz zostalo napisane jak sie zetnie parafina to nic nie pomoze tylko grzanie przewodow najlepiej tankowac na dobrych stacjach i lac depresator do ON opoznia on krystalizacje parafiny do -30 -40 stopni


Obrazek - Jedyna taka taksówka !!!!!!

Awatar użytkownika
SCRASH
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: wt lis 15, 2005 13:58
Lokalizacja: KLUCZBORK
Kontakt:

Post autor: SCRASH » ndz lis 20, 2005 18:25

hanti pisze:do filtra ida 4 rurki w tym 2 ida z podgrzanym paliwem 1ze zbiornika no i ostatnia do pompy
jak juz zostalo napisane jak sie zetnie parafina to nic nie pomoze tylko grzanie przewodow najlepiej tankowac na dobrych stacjach i lac depresator do ON opoznia on krystalizacje parafiny do -30 -40 stopni
A ile taki depresator kosztuje ?
Poza tym jeszcze jedno pytanko.
Slyszalem ze w benzyniakach jak jest woda w zbiorniku paliwa to wlewa sie troche denaturatu.Czy w dieslach mozna tez cos takiego zastosowac czy zajade silnik jak tak zrobie ?



Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » ndz lis 20, 2005 21:26

Można nawet dolać benzyny...tak podają w ksiażce obsługi do Mk II, ale trzeba wiedzieć w jakiej proporcji...


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

djset

Post autor: djset » ndz lis 20, 2005 21:29

mozna dolac nawet 10% - 5l/50l (czyli 5l benzyny na zbiornik ropy)... najwyzej moc autka bedzie troszke wieksza :D



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 349 gości