Strona 1 z 1

Pasek klinowy..!!!

: czw paź 29, 2009 19:16
autor: HYZIO555
Witam..:) Mam problem mam Golfa 1.6 Benzynka z LPG i niestety na zimnym silniku mi piszczy pasek klinowy. Jest w dobrym stanie nie ejst zuzyty ale jest jeden problem. Mianowicie w alternatorze śróba która sie podkręca naciągnięcie paska niestety sie zastała, nakrętke z Niej mozna odkręcic natomiast jej nie da sie wykręcić..Cały czas Mi sie troche pasek luzuje i na zimnym daje o Sobie znac. Co mam zrobić..??

: czw paź 29, 2009 19:54
autor: kwadrat
Próbowałeś polać jakąś naftą czy WD40? Popukają, postukaj w nią, polej WD40 i może pójdzie, tylko żebyś śruby nie obrobił bo będzie po wszystkiemu

: czw paź 29, 2009 20:40
autor: Zico63b
Wykręć całkiem alternator, razem z tym płaskownikiem w którym siedzi ta śruba, alternator odwróć na bok kołem pasowym w dół tak, by nakropiony środek dobrze wszedł w śrubę (może być specjalny do śrub, WD-40, płyn hamulcowy lub nawet Coca-Cola - poważnie, ma w sobie kwas fosforowy!).
Po chwili wkręć łeb śruby z całej siły w dobre imadło i poruszaj, trzymając za alternator.
Nic tak nie trzyma śruby, żaden klucz, jak "fest"*) imadło.
*) fest = gwarowe określenie "porządne" :rotfl:

: czw paź 29, 2009 21:44
autor: reanimat
Zico63b, ehe już idę na dół po Coca-cole z tą kolą to ściema , ale fakt możesz użyć środków penetrujących jeśli to nic nie da mógłbyś spróbować rozgrzać palnikiem śrubę naciągową.
Niedawno pisałem co pomaga na zimne wilgotne noce by pasek klinowy był sprawny, wystarczy zmatowieć wszystkie koła pasowe papierem ściernym albo szlifierką z papierem drobnoziarnistym w miejscu klinowania się paska na kołach. Ewentualnie są specjalne spraye

: czw paź 29, 2009 21:59
autor: gailbraith
reanimat pisze:wystarczy zmatowieć wszystkie koła pasowe papierem ściernym albo szlifierką z papierem drobnoziarnistym w miejscu klinowania się paska na kołach. Ewentualnie są specjalne spraye
Albo wystarczy odpowiedni naciąg paska ;) Tak jak fabryka nakazała.

HYZIO555 Jeśli coś urwiesz czy ukręcisz to tą nakrętkę dużą do naciągu paska kupisz w każdym dobrym sklepie motoryzacyjnym, a śrubę kontrującą to w każdym dobrym sklepie z artykułami przemysłowymi itp.

: czw paź 29, 2009 22:17
autor: Paweł Marek
reanimat pisze:Coca-cole z tą kolą to ściema
żadna ściema, ma własności porównywalne z najlepszymi środkami penetrującymi i to jest fakt. (kwas fosfrowy zawarty w niej za to odpowiada)

[ Dodano: Czw Paź 29, 2009 9:19 pm ]
HYZIO555, a chyba jasne jest że zanim próbujesz naciągać tą śróbą regulacyjną to trzeba poluzować wszystkie śróby mocujące alternator - łącznie z ta która stanowi oś na której on suię obraca. Bo tym ludzi zapominają i dlatego śróby regulacyjne często niszczą.

: czw paź 29, 2009 23:42
autor: HYZIO555
Dobra jutro sie z tą śruba pobawie bo aż Mnie to Boli jak on piszczy..:/ Już jakis czas temu byłem nawet z tym u mechanika ale Mi powiedział że trzeba będzie alternator znaczy w tym miejscu co ta śruba trzyma to bedzie trzeba rozwiercić..Stwierdziłem że jednak podziękuje mu za taka robote i sie sam z tym pobawie..Pytam Was bo juz sam niewiem co zrobic czy mam pasek wymienić na nowy chociaż mam w sumie nowy w bagaźniku..Więc jutro zapodam jakieś WD-40 i zobaczymy może pójdzie..;) Też mam problem z zamkiem w drzwiach czy klamką mianowicie od dwóch dni nie moge otworzyc drzwi od kierowcy coś z klamką jest nie tak..:/ Od wewnątrz normalnie otworze ale od zewnątrz trzeba sie troche pobawic by móc wogóle drzwi otworzyć..Ech a tak Mi sie dobrze nim jeźdźi Mój pierwszy samochód i mam sentyment do Niego..:)