Przerobiony 1.8 na 1.8T?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
camikazee
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:04
Lokalizacja: Bydgoszcz

Przerobiony 1.8 na 1.8T?

Post autor: camikazee » czw paź 29, 2009 16:51

Witam!

Ostatnio padła mi uszczelka pod głowicą, nic dałem autko do remontu. Tam okazuje się, że silnik mam składany z dwóch. Dziś szukaliśmy uszkodzonego wężyka od podciśnienia i wychodzi, że ten silnik jest niestandardowy. Niby jest to 1.8 skręcony z 1.8T. Cały czas wychodziłem z założenia, że to fabryczny 1.8T. Jak ja mogę to sprawdzić? W dowodzie mam 1.8 KAT. Boję się, że jak była to zła modyfikacja, to coś może polecieć. Chociaż zrobiłem nim 3000 i gdyby mi się nie zagrzał silnik przez rozwalony sterownik wentylatorów, to bym nic nie wiedział.



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » czw paź 29, 2009 16:59

zacznij od sprawdzenia numeru silnika wybitego na bloku... zerknij co masz wpisane w książkę pojazdu / kartę pojazdu - tą czerwoną. Przy numerze powinny być oznaczenia literowe... na głowicy numer odlewu i części też powinien być widoczny.

[ Dodano: 29-10-09, 16:00 ]
camikazee, czyli żebyśmy się zrozumieli: masz silnik 1,8T?? czy masz teraz wolnossący 1,8?? masz turbinę??

[ Dodano: 29-10-09, 16:06 ]
powinieneś mieć AEB jeśli jest TURBO, lub ADR jeśli bez turba... bynajmniej tak jest w pasku
Ostatnio zmieniony czw paź 29, 2009 17:11 przez -=ren=-, łącznie zmieniany 1 raz.


vwlifestyle.pl
Obrazek

Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » czw paź 29, 2009 17:08

Ma 1,8t. Niedawno zakładał kolega temat dotyczący właśnie tej usterki o której mowa.
Przeczytaj oznaczenie silnika, możesz podać numery z głowicy to bedzie mozna się dowiedzieć czy głowica jest od tego silnika, jaką masz turbine itd. Podaj troche danych to wteyd ktoś ci coś podpowie.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » czw paź 29, 2009 17:10

AGN
AGU
ARZ
AUM
AUQ
Zobacz które z tych oznaczeń widnie na bloku, sprawdź też wlepę z wyposażeniem w bagażniku, kod silnika powinien być też na obudowie rozrządu...sprawdź też tam gdzie pisze -=ren=-



Awatar użytkownika
camikazee
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:04
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: camikazee » czw paź 29, 2009 17:37

Mam troszkę papierów niemieckich, bo w zeszłym roku sprowadzony był. Wyglądają one jak jakieś pomiary zanieczyszczeń itp.
2005 ze stycznia: Typ 1J16R4, przebieg 145000, motor KB AGU, Getriebe KB DBZ
Jutro pospisuje te oznaczenia z głowicy itp.



Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » czw paź 29, 2009 17:50

camikazee pisze:motor KB AGU
Czyli wygląda to na 1,8t 150km seryjny montowany w golfie. Ale czy masz taki faktycznie to musisz fizycznie na bloku sprawdzic



Awatar użytkownika
camikazee
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:04
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: camikazee » pt paź 30, 2009 11:27

Jest tak wszędzie widzę nadruki AGU, w bagażniku GOLF TURBO AGU EXCLU itp. Głowica bankowo była wymieniona na nową, ma nadruk AGU. Podobno dół może być od innego. Tłoki też były wymieniane, więc wnioskuję, że ktoś miał awarię niezłą i troszkę wymienił. Teraz mam nadzieję, że jak te wszystkie uszczelki, wężyki, rozrząd powymieniam, głowica splanowana, to będzie jeździł długo :) W oczekiwaniu aż turbinka zdechnie :(
Tylko jeszcze jedno pytanko, dlaczego w dowodzie mam GOLF IV 1.8 KAT, jak rozszyfrować ten skrót.


Mk4 1.8T + K03s + nowy przelot - katalizator, końcówka tłumik ULTERa - chwilowo na tyle :)
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=338260]Moja maszynka[/url]

Awatar użytkownika
pelsonpnk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 14:45
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: pelsonpnk » pt paź 30, 2009 11:38

camikazee pisze:GOLF IV 1.8 KAT, jak rozszyfrować ten skrót.
katalizator


Pelson. i wszystko jasne:
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Volkswagen/Golf/91426

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » pt paź 30, 2009 11:49

camikazee pisze:Tylko jeszcze jedno pytanko, dlaczego w dowodzie mam GOLF IV 1.8 KAT, jak rozszyfrować ten skrót.
w wydziałach komunikacji pracują czasami mało zorientowani ludzie, którzy wypisują bzdury aż miło... nikt na to nie zwraca uwagi. silnik masz 1,8 i katalizator i to się podług twojego wpisu zgadza... nie ma co się nad tym zastanawiać


vwlifestyle.pl
Obrazek

eshaton
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: czw sie 09, 2007 22:10
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: eshaton » pt paź 30, 2009 20:58

Witam
Mam golfa GTI.
silnik też agu.
w dowodzie Golf 1,8 I Kat.
Sprawdź czy liczba kw masz wpisaną prawidłowo czyli 110kw.
Wszystko masz ok.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony pt paź 30, 2009 21:03 przez eshaton, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
camikazee
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:04
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: camikazee » pt paź 30, 2009 21:12

Tu już wątpliwości nie mam. Dostałem wykaz z VW wszelkich napraw i przeglądów jakie miał mój samochód. Poszukuję teraz wężyka http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=276941
Dziękuję wszystkim za odzew :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 271 gości