Nagrzewnica - leci tylko zimne powietrze

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

waldi1111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw paź 29, 2009 13:46
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

Nagrzewnica - leci tylko zimne powietrze

Post autor: waldi1111 » czw paź 29, 2009 13:49

Z nagrzewnicy mimo ciepłego silnika cały czas leci zimne powietrze ubiegłej zimy wszystko było Ok. Jaka może być tego przyczyna?



Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

Post autor: Byku21 » czw paź 29, 2009 14:05

A przewody od nagrzewnicy są jakie????Gorące czy zimne????


Sprzedam tłokorozdzielacz z falą z pompy 11mm

Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » czw paź 29, 2009 17:10

Może ci się linka od klapy regulacji powietrza ciepłe zimne zerwała. No i tak jak kolega wyżej napisał sprawdź czy węże masz ciepłe do nagrzewnicy



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » czw paź 29, 2009 17:13

waldi1111, pomijając wszystkie pytania kolegów wyżej, zacząłbym od ustalenia tego czy auto ma LPG i czy w ostatnim czasie był zmieniany płyn w układzie chłodzenia??


vwlifestyle.pl
Obrazek

waldi1111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw paź 29, 2009 13:46
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

Post autor: waldi1111 » pt paź 30, 2009 12:54

-=ren=- pisze:waldi1111, pomijając wszystkie pytania kolegów wyżej, zacząłbym od ustalenia tego czy auto ma LPG i czy w ostatnim czasie był zmieniany płyn w układzie chłodzenia??
Tak to jest LPG i był zmieniany płyn.



Damian3942
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 557
Rejestracja: śr lut 25, 2009 13:30
Lokalizacja: okolice krakowa
Auto: Passat b5 fl 2003r Kombi
Silnik: AZM

Post autor: Damian3942 » pt paź 30, 2009 13:12

a ma stan płynu odpowiedni? u mnie przez nieodpowiedni stan nie ma ciepłego powietrza... mogla się klapka jeszcze przyciąć co otwiera powietrze spr. mocno/szybko przekrecic to od regulacji powietrza


passat b5 115KM AZM 2003r

Awatar użytkownika
trzeci5
Forum Master
Forum Master
Posty: 1098
Rejestracja: pn sty 22, 2007 21:08
Lokalizacja: Skrzyszów/Wodzisław.śl

Post autor: trzeci5 » pt paź 30, 2009 13:32

Witam jeśli był zmieniany płyn w układzie to najlepiej załącz ogrzewanie na max odpal silnik ,dopilnyj zeby w zbiorniku byla odpowiednia ilość płynu i na wolnych obrotach czekaj az załączy się wentylator chłodnicy .Kontroluj przez cały czas poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym,powinno pomuc pozdrawiam..


Obrazek
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=90&t=374315

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » pt paź 30, 2009 15:33

trzeci5 pisze:Witam jeśli był zmieniany płyn w układzie to najlepiej załącz ogrzewanie na max odpal silnik ,dopilnyj zeby w zbiorniku byla odpowiednia ilość płynu i na wolnych obrotach czekaj az załączy się wentylator chłodnicy .Kontroluj przez cały czas poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym,powinno pomuc pozdrawiam..
to jeden ze sposobów jak dla mnie zbyt czaso i energochłonny...
waldi1111 pisze:Tak to jest LPG i był zmieniany płyn.
Niestety zapowietrzył ci się układ... mimo że powinien automatycznie wypchnąć cisnieniem powietrze z układu, ale nie w przypadku kiedy obieg płynu został zmodyfikowany przez dodanie ogrzewania parownika...

Rozumiem że wentylator się włącza i termostat się otwiera, wąż na dole chłodnicy jest ciepły... Dwa przewody wodne wchodzące do nagrzewnicy przez ścianę grodziową, jeden z nich powinien być ciepły a drugi zupełnie zimny... Tam zebrało się powietrze jako że jest to najwyższy punkt... nie wypchnie go ciśnienie bo obieg płynu leci przez parownik...

Jedynym ratunkiem będzie dla Ciebie będzie poluzowanie tego przewodu przy nagrzewnicy (tego po lewej jak patrzysz stojąc przed samochodem - to wąż powrotny z nagrzewnicy) i na odpalonym silniku delikatne uchylanie go tak żeby usunąć z niego powietrze... jak już usuniesz powietrze to obydwa węże zrobią się gorące pod warunkiem wyłączonego ogrzewania.


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt paź 30, 2009 15:37

zapowietrzenie jest prawdopodobne, ale nie z powodu LPG. Trzeba najpiwerw sprawdzić drożność wezyka cienkiego od zbiorniczka.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » pt paź 30, 2009 15:39

Paweł Marek pisze:zapowietrzenie jest prawdopodobne, ale nie z powodu LPG
no ale trzeba brać poprawkę na to że jest zainstalowane alternatywne źródło zasilania :P gdyby go nie było, ciśnienie w układzie byłoby w tym miejscu gdzie powinno być, a tak to obieg wody odbywa się z pominięciem węży od nagrzewnicy, bo swobodnie może płynąc przez obieg parownika.
Ostatnio zmieniony pt paź 30, 2009 15:39 przez -=ren=-, łącznie zmieniany 1 raz.


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

Post autor: mishabest » pt paź 30, 2009 19:25

dokładnie, przerabiałem ten problem wiele razy u siebie. gazownicy wpinają równolegle z nagrzewnicą parownik, jako że nagrzewnica jest w najwyższym punkcie instalacji a parownik znajduje się niżej, woda płynie tam gdzie ma łatwiej czyli przez parownik. Zrób tak jak kolega -=ren=- pisze, poluzuj opaski na wężach przy nagrzewnicy, odpal samochód i poruszaj trochę wężami, powietrze ucieknie i bedzie ok, potem uzupełnij płyn (troszke go zapewne wyleci..) i tyle :). Aha, delikatnie z tymi wężami bo mi przy pierwszej takiej operacji ułamał się króciec od nagrzewnicy (daaawno nie ruszana była :) )


Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » pt paź 30, 2009 19:30

mishabest pisze:Aha, delikatnie z tymi wężami bo mi przy pierwszej takiej operacji ułamał się króciec od nagrzewnicy (daaawno nie ruszana była :) )
co racja to racja... ostrożność wskazana i jeszce przy gorącej wodzie też uważajcie...


vwlifestyle.pl
Obrazek

waldi1111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw paź 29, 2009 13:46
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

Post autor: waldi1111 » pt paź 30, 2009 23:13

Dzięki Panowie tak zrobiłem i pomogło.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 219 gości