Strona 1 z 2

Diesel mk3 - Golfik Padł :(

: sob lis 19, 2005 13:50
autor: TaOa
Zima idzie a tu taki bubel... Dzis rano (temp. ok. 3 C) chce odpalic golfiaka a tu nic... akumulator sie obrazil i nic nie da sie zrobic :/ Wczesniej gdy temp. byla tez niska ale nie bylo mrozu to po kilku kreceniach odpalal i juz potem jechal dobrze, a teraz nie chce odpalic :/ Przy probie odpalania dymi na bialo. Mialem z nim podjechac na Vaga ale teraz nie moge go ruszyc nawet. Kolo z serwisu powiedzial ze moze to byc czujnik temperatury (w lecie odpalal na dotyk). Dodam jeszcze ze Jak sie juz go odpali i przejedzie chocby 10 m , zgasi i potem znow odpali to juz odpala dobrze ""na dotyk", jak postoji kilka minut to tez dobrze odpala tylko ssanie trzeba wyciagnac. Nie mam juz pomyslu na niego.

Silnik 1Y,Zwykly Diesel, Swiece Wymienione. Macie jakies pomysly ?
Jak uzbieram troche kasy to moze i nowy aku. sie znajdzie to by sie cos poradzilo moze, ale nie sadze zeby to od aku bylo :/ Juz bardziej bym sie sklanial ku temu czujnikowy temp. Mozna jakos ten czujnik sprawdzic ?

Moj Golfik na was liczy :bajer:

: sob lis 19, 2005 13:58
autor: Michael G60
NAjpierw świece by sprawdzić...

: sob lis 19, 2005 14:05
autor: TaOa
Świece nówka 4 szt. odrazu kupiłem żeby sie nie bawić... Sugerujesz ze Moze nie grzeja ?

: sob lis 19, 2005 14:06
autor: djprezes
No może pożycz od kogoś akumulatorek kto ma mocniejszy i sprawdz czy to pomoże. Jak pomoże to już znasz przyczyne. :)

Bo raczej wina świec i przewodów nie jak w cieplejsze dni odpalal bez problemu.

ps.Jaki mocny masz akumulator?

: sob lis 19, 2005 14:20
autor: SToRM
TaOa pisze:Mialem z nim podjechac na Vaga ale teraz nie moge go ruszyc nawet

No to sie nie fatyguj, bo tego do VAGa niestety nie podlaczysz :D
tam nie ma czego diagnozowac...

Co do odpalania:
1) zobacz ja odpala na kable od innego samochodu - jesli OK, to wymienic akumulator
2) jesli dlugo kreci, ale nie odpala, a przy tym kopci na bialo, to swiece nie grzeja/grzeja za krotko.. Skoro mowisz, ze sa nowe to sprawdz:
- czujnik temperatury (w kruccu, ktory idzie do glowicy) - on odpowiada za zalaczanie swiec
- bezpiecznik swiec zarowych - jest na grodzi od strony silnika w takim plastikowym pudeleczku
- przekaznik swiec zarowych

: sob lis 19, 2005 14:53
autor: TaOa
Hmm dziwne bo gosciu z serwisu VW mowil ze sprawdza... no nic i tak podjade :P

Jak to nie ma czego diagnozowac ? ABS, poduchy itd. tego nie ?

Sprawdze to co podales no i nie wiem jaki mam aku to tez sprawdze :P

: sob lis 19, 2005 14:58
autor: SToRM
TaOa pisze:Jak to nie ma czego diagnozowac ? ABS, poduchy itd. tego nie ?
Taa, ABS i poduchy, ewentualnie immo - that's all, ale to nie jest osprzet silnika - dla mnie to wiec zadna diagnoza w tej sytuacji.. To ci nie pomoze rozwiklac sprawy kiepskiego odpalania - szkoda raczej kasy jezeli te rzeczy ci sprawnie dzialaja :D

: sob lis 19, 2005 15:48
autor: Corvax
Kat wtrysku, i sprawdż równiez na ewentualnośc scietego klina na wale korbowym.

: sob lis 19, 2005 16:03
autor: SToRM
Corvax pisze:Kat wtrysku, i sprawdż równiez na ewentualnośc scietego klina na wale korbowym
oo wlasnie - sciety klin na walku to zmora tego silniczora :bigok:

: sob lis 19, 2005 16:12
autor: Corvax
nie tylko tego - to sie tyczy wszystkich klekotów MK3 począwszy od D na TDi skończywszy.

: sob lis 19, 2005 21:12
autor: TaOa
A to cos powaznego jest ? Zakladajac ze to jest ten sciaty klin... I ile to moze kosztowac, i wyregulowanie kąta wtrysku ile ? Zakladajac ze to te zeczy ofkors :P

: sob lis 19, 2005 21:34
autor: SCRASH
Najpierw sprawdz bezpiecznik od swiec jak mowil kolega wyzej.Przy wiekszych mrozach pomaga tez 2 razy zagrzac swiece przed odpaleniem.Przewaznie pomaga.

: sob lis 19, 2005 23:03
autor: djset
czym sie objawia sciecie klina walu korbowego? i ile taka naprawa kosztuje i jak ona wyglada...?