Strona 1 z 1
Problem z temperatura
: śr paź 28, 2009 12:31
autor: mjeciu
Witam,
Latem mialem taki problem z samochodem ze poziom temperatury utrzymywal mi sie na poziomie 100 stopni Celsjusza (wiatrak chodzil non stop). Przyszla zima, temperatura znow zrobila sie za niska - stala na poziomie 70 stopni i nie dochodzila nawet do 90-ciu. Dziwne zachowanie nie ? Se mysle ze gdyby byl zamkniety termostat to caly czas by pokazywalo temperature wyzsza niz 90 stopni, a tu taki zonk.
Stwierdzilem ze moze termostat wariuje - raz sie blokuje na zamknieciu, raz na otwarciu, wiec go wymienilem. Po wymianie co sie dzieje ? Temperatura rosnie do 100 stopni i ciagle wlacza mi sie wiatrak.
Wymienilem jeszcze pompe wodna, bo zaczynala juz "świergotać", wiec jest nowa i to chyba nie jej wina.
Czy ktos ma pomysl na to co sie dzieje z tym samochodem ?
: śr paź 28, 2009 12:42
autor: wojtekma
wedlug mnie moze to byc przyczyna niesprawnego czujnika temp, najlepiej jakbys pojechal gdzies na vaga i sprawdzil jaka temp widzi komputer, slyszalem tez (ale to tylko obilo mi sie o uszy, sam nie sprawdzalem) ze czesto nowe termostaty odrazu sie zacinaja lub szwankuja dlatego jak sie kupuje nowy to nalezy go sprawdzic, wiec jak chcesz sie w to pobawic to trzeba wymontowac termostat wsadzic do naczynia z woda podgrzewac i poprostu patrzec czy sie otwiera i zamyka no ale mowie kiedys gdzies mi sie to obilo o uszy sam nigdy nie probowalem... bardziej stawialbym na czujnik temp
: śr paź 28, 2009 12:44
autor: tympy mechanik
czesc jaki masz silnik ? istnieje opcja zle dobranej chłodnicy do tego silnika jest za mała
albo zamulona jesli jezdziłes na wodzie
: śr paź 28, 2009 12:48
autor: mjeciu
Silnik mam 1,4 wiec mysle ze niezbyt wymagajacy
Co do sprawnosci nowych termostatow to wole nie komentowac... gdzie sie nie zajrzy to kazdy leci w siuski i ciagle trzeba na wszystko uwazac
: śr paź 28, 2009 12:50
autor: tympy mechanik
ale czujnik moim zdaniem jest ok bo załącza wentylator jak pokazuje 100"
a co do termostatu proponuje termstaty wahlera
[ Dodano: 28 Paź 2009 11:52 ]
jeszcze tak kontrolnie zrób sobie pomiar temperatury cieczy jakims termostatem zewnetrznym wsadz do zbiorniczka tylko zbiorniczek odkrec przed rozgrzewaniem żeby nie wywaliło ci płynu
: śr paź 28, 2009 12:54
autor: VRedny
mjeciu, sprawdz jak zachowuje się dolny wąż chłodnicy. To generalnie umożliwi Ci zdiagnozowanie jak działa termostat.
: śr paź 28, 2009 13:34
autor: mjeciu
VRedny pisze:mjeciu, sprawdz jak zachowuje się dolny wąż chłodnicy. To generalnie umożliwi Ci zdiagnozowanie jak działa termostat.
Tzn jakie zachowanie mam sprawdzic dokladnie ?
: śr paź 28, 2009 22:25
autor: 21mariusz03
Skoro mowa o temperaturze...
Ja mam golfa 3 2.0 gti 8v i mam taki problem ze jak jade temperatura mi spada z 90 stopni czasem o 15-17 w dol .... termostat wymieniony a problem dalej jest ... co to moze byc ??
[ Dodano: 28 Paź 2009 21:29 ]
czujnik temperatury cieczy tez zmeiniony na nowy oryginalny z aso
: czw paź 29, 2009 00:07
autor: Golffree
Przeciez jak go zagrzejesz i cisniesz mu gdziesz to wiadomo ze spadnie z temp
bo chłodnica ma lepszy przewiew powietrza i chłodzi ciecz
Ja mam tak samo jade równo nie cisne to sie grzeje
a jak mu dołoze do pieca to temperatura spada tam o 20stp zalezy:)
ale od kąd mam to auto a mam juz go 2 lata to ani razu jeszcze mi sie nie właczył
wentylator...
nigdy mi nie przekroczył 107stp
: czw paź 29, 2009 01:19
autor: Lukasz_mk2
mjeciu pisze:VRedny pisze:mjeciu, sprawdz jak zachowuje się dolny wąż chłodnicy. To generalnie umożliwi Ci zdiagnozowanie jak działa termostat.
Tzn jakie zachowanie mam sprawdzic dokladnie ?
Zagrzej auto i dotknij węży od chłodnicy, są dwa górny i dolny(tzn jeden wychodzi z chłodnicy na górze, a drugi na dole), po rozgrzaniu powinien otworzyć ci się duży obieg płynu, a zatem obydwa węże (górny i dolny) powinny mieć zbliżoną temperaturę. Jak masz sytuacje w której wąż górny jest gorący a dolny chłodny bądź nie daj boże zimny to termostat do wymiany.
: czw paź 29, 2009 09:26
autor: VRedny
Lukasz_mk2 pisze:Zagrzej auto i dotknij węży od chłodnicy, są dwa górny i dolny(tzn jeden wychodzi z chłodnicy na górze, a drugi na dole), po rozgrzaniu powinien otworzyć ci się duży obieg płynu, a zatem obydwa węże (górny i dolny) powinny mieć zbliżoną temperaturę. Jak masz sytuacje w której wąż górny jest gorący a dolny chłodny bądź nie daj boże zimny to termostat do wymiany
Proste i skuteczne