sportowe amory i seryjne sprężyny????

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
newswen
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: ndz sty 16, 2005 15:50
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

sportowe amory i seryjne sprężyny????

Post autor: newswen » sob lis 19, 2005 12:53

witam..
mam pytanko. :chytry:
mianowicie obecnie mój goofer jeździ na sportowym zawiasie czyli czerwone sprężyny i żółte amory chcę wymienic zawias na zime czyli podniesc go , ale mam tylko sprężyny seeryjne a nie mam teraz kasiorki na amory bo sie spłukałem strasznie :kac: :jezor:
czy jak założe seryjne sprężyny na sportowe amory te żółte to autko sie podniesie???? :goof: i czy to nie przeszkadza w niczym????
pozdrawiam i liczena jakies posty
:okej:

[ Dodano: Sob Lis 19, 2005 12:49 ]
rozkminciemi to bo nie wiem co zrobic????
pozdro!!!! :pub: :pub: :pub: :pub: :pub:

[ Dodano: Sob Lis 19, 2005 15:46 ]
gdzie ci spece od zawiechy????
są jeszcze ??
czy już wszyscy zapadli w ziomwy sen??



Awatar użytkownika
B_O_N_K
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 659
Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:17
Lokalizacja: Bargłów Kościelny
Kontakt:

Post autor: B_O_N_K » sob lis 19, 2005 18:17

Jak wiadomo nie jest to idealne rozwiązanie. Wypowiadać się za dużo nie będę bo nie miałem okazji tego "namacalnie" sprawdzić. Z tego co sobie przypominam to było już o tym na forum. Poszukaj, zapewne znajdziesz ;)

Pozdrówka ;)


[url]http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=12306&start=0[/url] mk2 GTI...
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]

wara99

Post autor: wara99 » sob lis 19, 2005 18:38

jak jest krótszy amor to i sprezyna powinna byc krótsza . Zobacz jak sciagasz seryjną sprezyne to muszisz ja sciagaczem scisnac a sportowa nie .Zakladajac seriae sprezyne do sport amora to moze byc tak ze sprezyna na maxa bedzie po dziurach ciagnela amora i w efekcie go uszkodzi .



Awatar użytkownika
neo25-pk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 01:46
Lokalizacja: LESZNO...WLKP
Kontakt:

Post autor: neo25-pk » sob lis 19, 2005 18:46

Zapomnij...właśnie jestem po wymianie całego zawieszenia bo tez miałem sprotowe i raczej nic ci nieda założenie samych sprężyn, bo jeżeli masz sportową zawieche to i amorki masz krutsze. Autko troche będzie stało wyżej ale będzie je ograniczał amor. Możesz spróbować ale zadowalającego efektu sie niespodziewaj.


Pilnie kupię osłone rozrządu (górną boczna pokrywę, plastik) !!!

Awatar użytkownika
micab
Forum Master
Forum Master
Posty: 1763
Rejestracja: pt mar 18, 2005 01:10
Lokalizacja: wełtyń k/szczecina
Kontakt:

Post autor: micab » sob lis 19, 2005 18:59

nie polecam takiego rozwiązania....ponieważ seryjna sprężyna w sportowym amorku będzie ściśnięta w nienaturalnym położeniu, takim jak na seryjnym amorze jest ściśnięta po obciążeniu auta....;) przez co będzie inaczej pracować niż powinna ;)
Ostatnio zmieniony sob lis 19, 2005 19:32 przez micab, łącznie zmieniany 1 raz.


vw, bmw, ford, mercedes, peugeot, nissan, fiat,

Awatar użytkownika
NEMESIS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 401
Rejestracja: sob mar 19, 2005 17:48
Lokalizacja: TRICITY
Kontakt:

Post autor: NEMESIS » sob lis 19, 2005 19:20

micab pisze:nie polecam takiego rozwiązania....ponieważ sportowa sprężyna w seryjnym amorku będzie ściśnięta w nienaturalnym położeniu, takim jak na seryjnym amorze jest ściśnięta po obciążeniu auta....;) przez co będzie inaczej pracować niż powinna ;)
Ciekawe dlaczego ??? Jest tylko jedno rozwiazanie które nie może pracować w innym położeniu niż seria !!!! Jest to MONROE SENSATRAC !! W położeniu nazwijmy je "zero" ma zgrubienie w cylindrze przez co tłoczysko przesuwa się bardziej swobodnie czytaj odbieramy to jako "komfort" !!!! :hmm: Podczas jazdy w zakrętach jak wózek przechyla sie tłoczysko zmienia położenie przesuwając się w dól lub góre w obszar gdzie szczelina między cylindrem a tłoczyskiem jest mniejsza co utrudnia ruch tłoczyska, automatycznie "usztywnia " furke co odbieramy jako zawieszenie "SPORT" !! :jezor: zastosowanie innych spręzyn spowoduje że zawsze bedziemy jeździli w wersji SPORT !!! :rotfl:



Awatar użytkownika
TYQS
Diesel Driver
Diesel Driver
Posty: 153
Rejestracja: pn lut 07, 2005 01:52
Lokalizacja: GRYFINO
Kontakt:

Post autor: TYQS » sob lis 19, 2005 19:32

terz nie polecam takieg orozwiazania ;] albo seria albo sport kit, jak włozysz spręzyny auto będzie wyższe ale podejzewam ze amor bedzie na postoju max wyciągnięty czyli jak wpadniesz w dziure to auto pujdzie w dół i przy powrocie amor sie skaczy a spręzyna bedzie chciała jeszcze podnieśc i cała siła sie skupi na amoze a tobie sie kułka od ziemi moga oderwać :P jus lepsze jest rozwiazanie Sprezyny sport a amory seria :D

jak niechcesz jeździć pługiem :D to montuj serie zawieche :)


[img]http://i24.photobucket.com/albums/c9/Pawel_G/Logo.jpg[/img]


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/247273.html][img]http://images.spritmonitor.de/247273_5.png[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1754139#1754139]Moj goferek zawitał na forum :)[/url]

Awatar użytkownika
NEMESIS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 401
Rejestracja: sob mar 19, 2005 17:48
Lokalizacja: TRICITY
Kontakt:

Post autor: NEMESIS » sob lis 19, 2005 19:32

. Autko troche będzie stało wyżej ale będzie je ograniczał amor. Możesz spróbować ale zadowalającego efektu sie niespodziewaj.

Chyba zapomniałeś kolego o małym szczególe jakim jest masa samochodu ! :chytry: Ciężar zgniata sprężyne i cofa tłok !!!! Jest to 100% bezpieczniejsze rozwiązanie niż obcięcie sprężyn bo tu nawet jak wyskoczysz na hopie to ruch mający wyrwać tłok ( w momencie oderwania kół od gleby ) jest łagodny, tłumiony przez amortyzator a wyrwać chce go tylko masa nieresorowana czyli kolumna McPersona (mowa np. o Golfie ) z wahaczem a nie jak to ma miejsce w przypadku zbyt krótkich spężyn, gdzie (np. podczas lądowania po hoopie )!!!!!!! cała masa samochodu próbuje ścisnąć amortyzator co jest tym łatwiejsze że w początkowej fazie nic w tym nie przeszkadza bo sprężyna jest zbyt kótka !!!! Nie wspomne już o uderzeniu jakie dostają dzwony w budzie !!! :okej:



Awatar użytkownika
TYQS
Diesel Driver
Diesel Driver
Posty: 153
Rejestracja: pn lut 07, 2005 01:52
Lokalizacja: GRYFINO
Kontakt:

Post autor: TYQS » sob lis 19, 2005 19:36

NEMESIS pisze:. Autko troche będzie stało wyżej ale będzie je ograniczał amor. Możesz spróbować ale zadowalającego efektu sie niespodziewaj.

Chyba zapomniałeś kolego o małym szczególe jakim jest masa samochodu ! :chytry: Ciężar zgniata sprężyne i cofa tłok !!!! Jest to 100% bezpieczniejsze rozwiązanie niż obcięcie sprężyn bo tu nawet jak wyskoczysz na hopie to ruch mający wyrwać tłok ( w momencie oderwania kół od gleby ) jest łagodny, tłumiony przez amortyzator a wyrwać chce go tylko masa nieresorowana czyli kolumna McPersona (mowa np. o Golfie ) z wahaczem a nie jak to ma miejsce w przypadku zbyt krótkich spężyn, gdzie (np. podczas lądowania po hoopie )!!!!!!! cała masa samochodu próbuje ścisnąć amortyzator co jest tym łatwiejsze że w początkowej fazie nic w tym nie przeszkadza bo sprężyna jest zbyt kótka !!!! Nie wspomne już o uderzeniu jakie dostają dzwony w budzie !!! :okej:
od tego montuje sie odboje na wachaczach albo ewentualnie na czpieniu amorka :P


[img]http://i24.photobucket.com/albums/c9/Pawel_G/Logo.jpg[/img]


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/247273.html][img]http://images.spritmonitor.de/247273_5.png[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1754139#1754139]Moj goferek zawitał na forum :)[/url]

Awatar użytkownika
NEMESIS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 401
Rejestracja: sob mar 19, 2005 17:48
Lokalizacja: TRICITY
Kontakt:

Post autor: NEMESIS » sob lis 19, 2005 19:52

od tego montuje sie odboje na wachaczach albo ewentualnie na czpieniu amorka :P

PRAWDE POWIADASZ !!!!!! Szkoda że ten odbijacz bedziesz miał tylko przez kilka chwil !!!!!! co sie dzieje z odbijaczem na wywalonych amorkach ??? :ass: :jezor:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 271 gości