twarde przewody co jets grane?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

speede
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: wt gru 14, 2004 02:00
Lokalizacja: Podlaskie

twarde przewody co jets grane?

Post autor: speede » sob lis 19, 2005 10:38

Golf 3 1.4. Zauwazylem ze czym bardziej sie nagrzewa tym coraz twardsze przewody co ida do termostatu i chlodnicy.normalnie nie mozna zcisnac. Korek wymienialem w zbiorniczku wyrownawczym. Jak wylacze silnik to jest duze Cisnienie, pozatym ubywa mi plyn, ale nie z zbiorniczka. Zauwazylem ze sa krople wody/boryga na monowtrysku jak go rozebralem. Silnik nierowno pracuje i czasem zgasnie. Prosze o rade co jest grane . Pozatym jak jade krotkie odicnki np. 15 km. To temperatura jest 80-85 st. W korku do 90-95. Dzieki



Awatar użytkownika
piotreq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: sob lis 13, 2004 15:59
Lokalizacja: Płock

Post autor: piotreq » sob lis 19, 2005 11:35

Uszczelka pod glowica prawdopodobnie do wymiany i przepuszcza cisnienie do ukladu chlodzenia.
Odkrec korek wlewu oleju i zobacz czy przypadkiem nie jest pokryty bialym "majonezem" :grin:
Jezeli jest to niestety moze byc uszczelka.
Jedz do jakiegos dobrego warsztatu to zbadaja silnik i beda wiedziec.

U siebie tez podejrzewalem uszczelke i jak pojechalem do mechanika to sprawdzal m.in. twardosc przewodow.
Na szczescie okazalo sie ze to nie to....



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » sob lis 19, 2005 16:18

Korek kupiłeś nowy czy z demobilu? Jak masz maż na korku to nie uszczelka pod głowicą tylko niedogrzany silnik i jazda na krótkich odcinkach.Gażnik na monowtrysku czasem niema połączenia z układem chłodzenia ,może gdzieś tam jest wyciek.Sumując albo korek do d.... albo uszczelka pod głowicą a można to sprawdzić tak że jak odkręcisz korek to w zbiorniczku powinno bulgotać czyli dostaje się kompresja do układu chłodzenia czyl uszczelka.



speede
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: wt gru 14, 2004 02:00
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: speede » sob lis 19, 2005 16:57

wlasnie korek nowy, a w zbiorniczku sie pieni jak dodam gazu i troche czasem zabulgocze. Silnik nie rowno pracuje i mam wode na monowtrysku tz. kropelki wody i w filtrze tez widoczne zmieszne troche z olejem. Co to moze byc?



cosmaty1986
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: ndz paź 16, 2005 23:31
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: cosmaty1986 » sob lis 19, 2005 18:34

Jezeli bulgocze Ci w zbiorniku wyrownawczym to na 100 % jest to uszczelka pod glowica kompresja z cylindrow przechodzi do ukladu chlodzenia. Jezeli szybko tego nie naprawisz moze peknac ktorys z przewodow elastycznych ukladu chlodzenia lub co gorsza chlodnica (zalezy w jakim jest stanie) Bierz sie do roboty i wymien tą uszczeleke.... Pozdrawiam



Awatar użytkownika
NEMESIS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 401
Rejestracja: sob mar 19, 2005 17:48
Lokalizacja: TRICITY
Kontakt:

Post autor: NEMESIS » sob lis 19, 2005 19:06

jak odkręcisz korek to w zbiorniczku powinno bulgotać czyli dostaje się kompresja do układu chłodzenia czyl uszczelka.

Jak odkręcisz korek na gorącym silniku na pewno Ci zabulgocze !!!!!!!!! :panna: Tylko żebyś zdąrzył łapy i głowe zabrać bo możesz sobie zdrowo poparzyć !!!! To jest układ ciośnieniowy ..zawsze wyrzuci !!! Lepiej postaw go i daj mu się zagrzać na jałowym aż do załączenia wentylatora !!!!!!!! :smoke: jak jest wywalona uszczelka sam wyrzuci bez odkręcania corka !!!!!!!!! :grin: Jak nie bedzie chciał wyrzucic wody sprawdź pompe wody czy sie nie urwała przypadkiem lub czy załanczają Ci sie wentylatory !!!! Objawy podobne, koszt naprawy niższy!!!!!!! Czarny scenariusz jest taki że przez uszkodzoną pompę mogło Ci wywalić uszczelke pod głowicą z powodu przegrzania !!!!! :bajer:



Awatar użytkownika
TYQS
Diesel Driver
Diesel Driver
Posty: 153
Rejestracja: pn lut 07, 2005 01:52
Lokalizacja: GRYFINO
Kontakt:

Post autor: TYQS » sob lis 19, 2005 19:48

NEMESIS pisze:jak odkręcisz korek to w zbiorniczku powinno bulgotać czyli dostaje się kompresja do układu chłodzenia czyl uszczelka.

Jak odkręcisz korek na gorącym silniku na pewno Ci zabulgocze !!!!!!!!! :panna: Tylko żebyś zdąrzył łapy i głowe zabrać bo możesz sobie zdrowo poparzyć !!!! To jest układ ciośnieniowy ..zawsze wyrzuci !!! Lepiej postaw go i daj mu się zagrzać na jałowym aż do załączenia wentylatora !!!!!!!! :smoke: jak jest wywalona uszczelka sam wyrzuci bez odkręcania corka !!!!!!!!! :grin: Jak nie bedzie chciał wyrzucic wody sprawdź pompe wody czy sie nie urwała przypadkiem lub czy załanczają Ci sie wentylatory !!!! Objawy podobne, koszt naprawy niższy!!!!!!! Czarny scenariusz jest taki że przez uszkodzoną pompę mogło Ci wywalić uszczelke pod głowicą z powodu przegrzania !!!!! :bajer:
dobrze gada :) ale :D nawet na ciepłym silniku odkręcając korek (uwaga bo trzasnie) to poczekać arz sie uspokoi ;] i dalej ma wody nie wywalac to bedzie małe wywalanie z korka nawet sie fontanna nie utworzy :) i przy dodawaniu gazu na biegu jałowym poziom w zbiorniczku nie moze sie zmieniać tak zeby sporo tej wody wywalało bulgotać terz nie moze (umnien ie bulgotało a uszczekla poszła) i umnien ie była ze kompresja idzie do wody tylko strumien cisnienia oleju :) olej miał wieksze cisnienie to przeszedł do wody a nie woda do oleju :) a czy pompa wody cokolwiek daje to zobacz czy z odpowietrzenia chłonicy tłoczy wode do zbiorniczka :) w tym przewodzie zawsze musi krązyć woda podejzewam ze umnie ten przewud zapchało silnik sie zagrzał i wywaliło uszczelke i faktycznie sprawdz ilej czy sie nie zrobił biały :) a faktycznie jasno brązowy :)


[img]http://i24.photobucket.com/albums/c9/Pawel_G/Logo.jpg[/img]


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/247273.html][img]http://images.spritmonitor.de/247273_5.png[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1754139#1754139]Moj goferek zawitał na forum :)[/url]

Awatar użytkownika
NEMESIS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 401
Rejestracja: sob mar 19, 2005 17:48
Lokalizacja: TRICITY
Kontakt:

Post autor: NEMESIS » sob lis 19, 2005 19:58

dobrze gada :) ale :D

TYS PROOWDA !!!!!!!!!!!:okej: ZAPOMNIAŁEM O OLEJU!! :blush:



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » sob lis 19, 2005 20:44

Tak czy siak to jest uszczelka pod głowicą .Właśnie w tym okresie jak się zaczyna robić zimno to zaczynają padać uszczelki.Pozdrawiam.PS jak to bedzie to to przy okazji niech Ci sprawdzą odrazu głowicę ciśnieniowo czy jest cała.Lepiej odrazu to załatwić .



speede
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: wt gru 14, 2004 02:00
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: speede » ndz lis 20, 2005 09:38

Witam, rozebralem i jest to uszczelka pod glowica, jutro bede skladal. Moze tez wymienie termostst, jakiej firmy najlepiej zakupic zeby byl sprawny gdzy teraz to mam temperature w okolicach 80 st. a w korkach to 90.Kiedys wymienialem ale chyba jakis szajsowy mi dali.POzdrawiam. Pozatym na bloku mam wzer, miedzy scianaka cylindra komora wodna. mysle ze od tego uszczelka mi padla, czy mozna zakleic ten wzer dobrym klejem, kupilem odporny do 150 stopni 2 skladnikowy.POzdrawiam i dzieki



rys

Post autor: rys » ndz lis 20, 2005 09:56

Z tym klejem odpornym na 150 tobym się zastanowił,chyba że to sprawdzone w praktyce.



Awatar użytkownika
NEMESIS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 401
Rejestracja: sob mar 19, 2005 17:48
Lokalizacja: TRICITY
Kontakt:

Post autor: NEMESIS » ndz lis 20, 2005 13:50

czy mozna zakleic ten wzer dobrym klejem, kupilem odporny do 150 stopni 2 skladnikowy.

Taaaa!!! Można !!! Zwłaszcza że temp w cylindrze w momencie zapony to około 2000 stopni C !!!!! :grin: :ass: A poważnie mówiąc jak masz kamień szlifirski, nowy czyli jeszcze płaski, duży !!! to możesz spróbować "zabielić" CAŁĄ powierzchnię !! Jak nie wyjdzie niestety blok do planowania !!!!! Musiałeś długo jeździć na wydmuchanej uszczelce !!!!!!!!! :smoke:



speede
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: wt gru 14, 2004 02:00
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: speede » ndz lis 20, 2005 16:53

co ty piszesz. to jest temperatura zaplonu. Przeciez tam jest temperatura nie wieksza jak 100 stopni to jest maly wzer miedzy scianka bloku wodna a cylindrem. a nie w glowicy. 2000 tys. stopni to by sie potopilo wszystko. :).



Awatar użytkownika
dzikusek99
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: sob maja 21, 2005 15:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: dzikusek99 » ndz lis 20, 2005 21:08

2000 C to nie wiedzialem ze mamy tak trwale materialy w naszych samochodoach. W elektrowaniach nie potrafia znalezc materailow co by wytrzymywaly ponad 1000C (podniesliby sprawnosc bloku) a tu prosze. Czlowiek to cale zycie sie uczy. :jezor: :jezor: :jezor:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 219 gości