Strona 1 z 2

Dziwna sprawa z temperaturą

: wt paź 27, 2009 20:23
autor: roboform550
Witam

autko się nie dogrzewało prawie łapało 90 stopni ale nie do końca - tylko na postoju podczas jazdy z 80 parę

diagnoza: termostat

Kupiony w ASO VW nie żadna podróbka

dziś wymieniony

temperatura ok. 70 stopni po nagrzaniu na wskaźniku i na VAG-u to samo i ani tyci tyci więcej nie idzie

czujnik temp. wymieniony w lipcu na ori z ASO

W czym jest problem panowie bo mi ręce opadowywują ???

: wt paź 27, 2009 20:30
autor: Jazz_Blue
Nie włączają Ci się kolego za szbyko wentylatory, bo już innej możliwości nie widze.
Albo po prostu jednak czujnik temperatury cieczy trafił się uszkodzony, różnie to bywa i nawet w ASO może się taki trafić, podmień czujnik z kimś i sprawdź.

: wt paź 27, 2009 20:30
autor: roboform550
Jazz_Blue nie

: wt paź 27, 2009 22:22
autor: tattoo_men
skoro wentylator/y nie chodza na stale to moze twoj plyn ma wysoka temp. zamarzania moze byl dolewany jakis koncentrat. Ciezko dogrzac takie auto jak jego plyn ma powiedzmy ok -40 st.C

: śr paź 28, 2009 16:33
autor: GETem
czy to sie dzieje od momentu wymiany chłodnicy? Może jakiś -feler- w czasie skaldania ....

: śr paź 28, 2009 17:29
autor: j_a_r_o_o_o
a moze po prostu zakup NOWY termostat, przeciez to ze kupowales w ASO nie znaczy ze leszpy od tych markowych, ktore mozna kupic w sklepie. Poczytaj troche na forum i zobaczysz ze sporo ludzi zanim trafilo na sprawny termostat wymienili po 2-3 :bigok:

: śr paź 28, 2009 20:42
autor: Qto
Jeżeli na VAGu masz tak samo niską temperaturę jak na zegarach to stawiam na trefny czujnik, chyba że termostat za szybko otwiera ale przy niesprawnym termostacie i tak prędzej czy później by się nagrzał do 90...
jak u siebie wymieniałem czujnik temperatury to dopiero trzeci trafiłem taki który pokazywał dobrą temperaturę...

[ Dodano: 28 Paź 2009 19:44 ]
tattoo_men pisze:Ciezko dogrzac takie auto jak jego plyn ma powiedzmy ok -40 st.C
ja mam do -40 i po przejechaniu 1.5km wskazówka pokazuje 90stopni...

: śr paź 28, 2009 21:08
autor: Jazz_Blue
Jeżeli kupiłeś termostat w ASO to masz na niego gwarancję, powiedz, że jest uszkodzony i niech Ci wymienią na nowy, z czujnikiem zrób tak samo.

: śr paź 28, 2009 21:09
autor: wojtekma
zawsze mozesz wyjac termostat i go sprawdzic -wsadzic do naczynia z woda i podgrzewac patrzac czy sie odpowiednio otwiera/zamyka najlepiej jeszcze jakbys posiadal termometr i patrzyl przy jakiej temperaturze co sie dzieje, jezeli termostat okaze sie ok to tak jak koledzy wczesniej zauwazyli radzilbym podmienic z kims na chwile czujnik temp (duzo roboty z tym nie bedzie a sprawdzic warto) jezeli natomiast i to bedzie ok to moim zdaniem powinienes dokladnie przeplukac uklad slyszalem ze zdarza sie nieraz ze chlodnica zasyfieje albo jakis paproch sie gdzies wedrze i wtedy pojawiaja sie klopoty z dogrzaniem auta

: śr paź 28, 2009 21:14
autor: Jazz_Blue
wojtekma pisze:zawsze mozesz wyjac termostat i go sprawdzic -wsadzic do naczynia z woda i podgrzewac patrzac czy sie odpowiednio otwiera/zamyka najlepiej jeszcze jakbys posiadal termometr i patrzyl przy jakiej temperaturze co sie dzieje
Bez termometru nie ma sensu tego robić, bo jak się otworzy np przy 70 stopniach a nie tak jak powinien ok 90 to gołym okiem na pewno tego nie zauważysz.

: pt paź 30, 2009 15:41
autor: roboform550
Termostat sprawdzony przy użyciu termometra
zaczyna się otwierać przy ok 88 stopniach :crazy:

: sob paź 31, 2009 12:21
autor: marekx2710
Sprawdzając termostat można było jadnocześnie zanurzyć czujnik temp. i wtedy odczytać wartości z termometra i wskaźnika z deski rozdzielczej czy się pokrywają. Być może to wina wskaźników na desce rozdzielczej

: sob lis 07, 2009 16:46
autor: roboform550
Dziś prześwietliłem wszystko związane z układem chłodzenia
- termostat sprawny - ładnie się otwiera przy 87 stopniach - sprawdzone termometrem na kuchence gazowej
- czujnik temperatury G62 sprawny - vag pokazuje prawidłowe odczyty
- czujnik temperatury G2 na 99% uszkodzony - pokazuje odczyty niższe od czujnika G62 o około 30 stopni


Dodam, że:
- G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU;
- G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rozdzielczej.

:bigok:

: sob lis 07, 2009 16:52
autor: Jazz_Blue
To jest czujnik 2w1 więc i tak do wymiany, kupiłeś w ASO, niech wymieniają