Strona 1 z 1

Co to jest gałka, jaka jest poprawna nazwa?

: wt paź 27, 2009 17:56
autor: mxpro
Witam. Bylem dzis u mechanika bo mam problemu ze zbierznoscia z przodu. Panowie podniesli lekko autko, poruszali kolami i stwierdzili ze przede wszystkim do wymiany jest prawa gałka. Jestem zielony z mechaniki wiec moje pytanie brzmi co to wlasciwie jest ta gałka, bo w ksiazce nijak nie moge znalezc takiej nazwy elementu zawieszenia. Podobno koszt tego ustrojstwa to 50 zl. Tutaj tez pytanie, czy przypadkiem nie chca mnie naciagnac? cze ewentualnie mozna to wymienic samemu przy srednich umiejetnosciach? Dzieki za pomoc.

: wt paź 27, 2009 18:00
autor: wojtas4589
pewnie chodziło o sworzeń wahacza - wpisz na allegro to zxobaczysz jak wygląda

: wt paź 27, 2009 18:03
autor: Viriss
wojtas4589, Sworzen to jest sworzen a gałka to jest to http://allegro.pl/item784657519_koncowk ... rdoba.html

: wt paź 27, 2009 18:04
autor: husik
wojtas4589 pisze:pewnie chodziło o sworzeń wahacza - wpisz na allegro to zxobaczysz jak wygląda
albo chodziło im o koncowke drazka kierowniczego, w sumie te dwie rzeczy oblukaj se na alledrogo :bajer:

: wt paź 27, 2009 18:07
autor: wojtas4589
Viriss, zgodze sie z Tobą, ale końcówka drążka to końcówka drążka więc także nie gałka :helm: nie wiem ja jeszcze sie nie spotkałem żeby ktoś na jakiś element mówił gałka

: wt paź 27, 2009 18:08
autor: pietka_86
koncowka drazka kierowniczego

: wt paź 27, 2009 18:09
autor: Viriss
wojtas4589 pisze:nie wiem ja jeszcze sie nie spotkałem żeby ktoś na jakiś element mówił gałka

No ja sie bardzo czesto z tym spotykam :helm:

: wt paź 27, 2009 18:12
autor: mxpro
Dzieki Panowie za taka szybka pomoc. Niezaleznie od tego o co im chodzilo, widze ze fachowcy troszke mnie z cena naciagnac chcieli. A moze ktos to wymienial i wiecie czy trudno to zrobic samemu?? Znacie moze jakies metody zeby 'chalupniczo' stwierdzic juz bez watpliwosci o ktora "gałke" chodzi? Czyms poruszac, cos zobaczyc?

: wt paź 27, 2009 18:12
autor: wojtas4589
teraz już i ja będe wiedział :) a to chyba jakiś slang mechaników :grin:

[ Dodano: 27 Paź 2009 17:17 ]
mxpro, podnieś koło do góry i poruszaj nim na boki i wyczujesz czy ma luzy, nie powinno być nawet najmniejszego luzu

: wt paź 27, 2009 18:38
autor: mxpro
Dobra, mysle ze na tym temat mozna zakonczyc. Znalazlem nawet fotoporade jak to zrobic, wiec jutro kupie co trzeba i zabieram sie do roboty. Dzieki wszystkim za pomoc.

: wt paź 27, 2009 18:51
autor: Rafał 82
Szczerze to bym sie dwa razy zastanowił co do PROFESJONALNOŚCI tego zakładu jeżeli ludzie w nim pracujący nie potrafią nazwać końcówki kierowniczej [-o<
Wymiana nie jest skomplikowana ale jeżeli nie miałeś do czynienia z mechaniką to nie za bardzo bym ci polecał ingerencje w układ kierowniczy na początek - nawet ze względu na własne bezpieczeństwo . Przy wymianie możesz mieć problemy z wyjęciem końcówki ze zwrotnicy ( bez ściągacza a przy użyciu młotka możesz wyrządzić spore szkody) i jeżeli nie nakręcisz jej odpowiednio w miejsce starej ( musisz zachować tę samą długość drążka kierowniczego ) będziesz musiał podjechać gdzieś na ( zbieżność ) geometrię

: wt paź 27, 2009 19:58
autor: husik
musisz ustawic zbieznosc, bo nie jestes w stanie idealnie wkrecic koncowki i skontrowac nakretka, wystarczy ze o 1/4 obrotu za mocno wkrecisz, lub wykrecisz koncowke, kiera moze stac prosto, nie sciagac, a tak i tak opone za jakis czas ci zedrze, wiec po wymianie radzilbym podjechac na fachowe ustawienie zbierznosci :bajer: