Strona 1 z 2

geometria zawieszenia tyl

: wt paź 27, 2009 12:29
autor: iron-eddie
Witam,

Chciałbym się dowiedzieć czy w golfie IV rocznik 1999 ustawia się kąty i zbieność w osi tylnej??

Byłem w warsztacie i tam powiedzieli mi, że w czwórce ustawia się tylko przód.

Chcę się dowiedzieć czy to prawda.

pozdro

: wt paź 27, 2009 12:32
autor: Marioo
Tak ustawia się tylko przód

: wt paź 27, 2009 13:31
autor: bicker83
Prawda Prawda - no chyba ze masz R32 :P
Jak masz jakies porblemy ze zbierznoscia na tyle to oske trza wynienic, chyba ze masz takiego kozaka co Ci podkladkami wyreguluje. slyszalem o takich przypadkach. Sa tez do kupienia na Ebayu kity do regualcji zbierznosci z tylu do MK4. Szukaj czegos o nazwie: Camber Alignment Kit

POZDRO

: wt paź 27, 2009 13:34
autor: doggie
potwierdzam słowa poprzedników, czasem jednak jest możliwe, że tylna belka skrętna może być poluzowana - miałem tak w passacie

: wt paź 27, 2009 13:52
autor: MAPET
prawda.. bo z tylu masz belke i sie nie ustawia
wiem napisac moga niektorzy ze minimalnie mozna na mocowaniu przesunac ale ogolnie sie nie ustawia...

: wt paź 27, 2009 14:31
autor: marcin999
Jeżeli sa tulejki w belce zuzyte to możliwe jest żeby samochód nierowno zdzierał opony?

: wt paź 27, 2009 14:40
autor: MAPET
tulejki nei spowoduja ci tego ze auto sie rozkracyz bo to belka cala jest wiec takie cos byloby przy wahaczach


takei cos to krzywa belka

: wt paź 27, 2009 14:50
autor: bicker83
marcin999 pisze:Jeżeli sa tulejki w belce zuzyte to możliwe jest żeby samochód nierowno zdzierał opony? Chodzi mi o to ze w moim mk 4 mam wrazenie jakby tylne kola byly rozkraczone tak jak w starych bmw.
Mialem tak samo. Belka do wymiany kolego-niestety.

: wt paź 27, 2009 15:53
autor: doggie
bicker83 pisze:
Mialem tak samo. Belka do wymiany kolego-niestety.
a co może być z belką ??? - no chyba że jest po jakimś tam dzwonie i jest nadzwyczajniej skrzywiona

w końcu to nie "francuz" z łożyskowaną belką

: wt paź 27, 2009 15:57
autor: bicker83
mettenos pisze:a co może być z belką ??? - no chyba że jest po jakimś tam dzwonie i jest nadzwyczajniej skrzywiona
Sluchaj nie wiem. ja tak mialem jak kupilem auto od goscia. Mialo nowe opony i nie bylo wtedy nic widac. Po miesiacu mialem lyse wewnatrz a nowki na zewnatrz. Kikla osob mi juz mowilo ze to dosyc czeste w MK4. Moj znajmoy mial to samo w Leonie MK1 itez kolezanka w Audi A3. Takze jak sie to mowi: ''ten typ takma'' :P
POZDRO

: wt paź 27, 2009 16:12
autor: doggie
bicker83 pisze: ''ten typ tak ma''
to jest nieprawda - ten typ jest właśnie jednym z najlepszych rozwiązań stosowanych od dawna w wielu markach, belka skrętna uchodzi za niezniszczalną (za wyjątkiem łożyskowanych francuzów) - więc nie wierz w jakieś tam pogłoski i plotki ludzi nie mających pojęcia o belce skrętnej. Najwyraźniej auta były po dzwonie bądź z innych przyczyn miały skrzywioną belkę.

: wt paź 27, 2009 17:08
autor: marcin999
Chyba najpewniej będzie pojechac na diagnostyke.

: śr lis 18, 2009 11:28
autor: kaszus
Siemka!!!
Byłem dziś na geometrii i tu jest to co mi wyszło.
Obrazek Obrazek

Po diagnozie pytam się panów co dalej mam robić a oni westchnęli ramionami i skasowali mnie za 80zł. Zacząłem się wypytywać a oni, że może belka może coś innego ale oni nie będą tego robić, mimo tego, iż wszystko odbywało się w warsztacie naprawczym.

Dokonałem diagnozy ponieważ po zmianie ogumienia z letniego na zimowe zauważyłem, że na tyle są zdarte opony od środka, i już od zakupu dziwnie się prowadził...

Co dalej robić ???

: śr lis 18, 2009 12:16
autor: DariuszK
jak widac na drugiej fotce, Dane pomiarowe to granice w ktorych powinno sie miescic twoje auto, jak widac wszedzie na czerwono, wiec albo masz cos z czopami albo zgieta belka, przod pochylenie kola, spojrz jaka jest roznica od prawidlowego, wiec masz troche do poprawek :)