Strona 1 z 2

SILNIK TDI - a krótkie odcinki jazdy w zimie

: pt lis 18, 2005 21:39
autor: Razal
Pytanie całkiem na miejscu bowiem za oknem pojawił się pierwszy śnieg a temperaturka powoduje że świeczki żarowe grzeją dłużej :hmm:

Otóż jakie macie zdanie na temat jeżdżenia np. do pracy :) na krótkich odcinkach żędu 5km ??

Silnik przecierz na takim odcinku nie złapie 90 st.C. Jaki to ma wpływ na jego kondycje i żywotność ?? Macie może jakieś większe doświadczenie z tego typu zagadnieniem ??

Pozdrawiam ....

: pt lis 18, 2005 22:14
autor: Mariusz D.
Stworzony po to, by jezdzic...

: pt lis 18, 2005 22:31
autor: Corvax
temperatura nawiewu na minimum i nie przekraczać 2500obr

: pt lis 18, 2005 22:34
autor: tomaca
moim zdaniem nie ma to znaczenia czy jedziesz 5km czy 500km nie ma to wpływu na jego kondycje i żywotność jedynie bedzie więcej palił bo najlepsze spalanie jest przy temp. 90st C a to raczej nie realne by silnik osiąnoł taka temperature na tak małe trasia.

Pozdrawiam

: pt lis 18, 2005 23:17
autor: djset
najlepiej zrobic tak jak kolega napisal. nawiew na zimne powietrze i tylko na szybe (i tak nie zdazy ci sie nagrzac by dmuchalo cieple powietrze), a wtedy szybciej ci sie silnik zagrzeje i nie bedzie tak dlugo palil wiekszej dawki paliwa. no i termostat wymien, to nie bedzie puszczal za szybko wody na chlodnice ;) termostat tylko firmy WEHLER, oryginalny ;) no i wlasnie nie przekraczac wysokich obrotow... i tyle.

: pt lis 18, 2005 23:27
autor: Kiler
tomaca pisze:moim zdaniem nie ma to znaczenia czy jedziesz 5km czy 500km nie ma to wpływu na jego kondycje i żywotność jedynie bedzie więcej palił bo najlepsze spalanie jest przy temp. 90st C a to raczej nie realne by silnik osiąnoł taka temperature na tak małe trasia.
A moim zdaniem ma :hmm: ... Gdyby silniki zawsze utrzymywały się we właściwej temperaturze, przebiegi byłyby ogromne a zużycie dużo, dużo mniejsze :chytry: . Po to dążymy do tych 90 stopni bo to optymalna temperatura pracy silnika... W tej temperaturze olej ma najlepsze właściwości smarujące :food: , dociera do wszystkich zakamarków, tarcie jest mniejsze, spalanie tym samym również :okej: . Gdyby nagrzewanie silnika było tylko skutkiem ubocznym spalania mieszanki, termostat i wentylator wkraczałby do akcji przy np. 30 stopniach :satan: .

A te krótkie trasy - po to jest auto, żeby jeździło :grin: ... Oczywiście bez przesady ani w jedną ani w drugą stronę - trzymanie w garażu czy max krótkie odcinki to dla mnie przesada :panna: . Nie katować, początek bez nawiewu, dobry olej i jazda...


Pozdr :pub: .

: sob lis 19, 2005 00:15
autor: bogus_z
hejka.nikt nie wspomnial o tym. poczekaj po uruchomieniu z 5 min. a niech se pochodzi :hehe:

: sob lis 19, 2005 00:31
autor: jajko
bogus_z pisze:hejka.nikt nie wspomnial o tym. poczekaj po uruchomieniu z 5 min. a niech se pochodzi :hehe:
Nie orientuję się jak jest w diesel'u, ale jeżeli ma katalizator to właśnie w taki sposób się go dobija. Najlpiej jest odpalić i od razu jechać, i tak samo błędem w ziemie jest najpierw odpalić samochód, a później szyby skrobać. :bajer:

: sob lis 19, 2005 00:52
autor: zaprzal
Diesel na biegu jałowym nie złapie temperatury. Trzeba odpalic, poczekac chwile i ostroznie jechac. Niestety niezdrowo jest jesli jezdzi sie caly czas na krotkich odcinkach, tak ze auto nie lapie nawet roboczej temperatury.

: sob lis 19, 2005 00:58
autor: Kiler
bogus_z pisze:hejka.nikt nie wspomnial o tym. poczekaj po uruchomieniu z 5 min. a niech se pochodzi
...chyba gdzieś czytałem, że to dobre dla turbinki :chytry: :hmm: ... ale 5 min to przesada… :grin: ...

Pozdr :pub: .

: sob lis 19, 2005 02:40
autor: jajko
Dobre, ale chyba na koniec, po ostrej jeździe, żeby się trochę ostudziła. :)

: sob lis 19, 2005 10:07
autor: Corvax
bogus_z pisze:hejka.nikt nie wspomnial o tym. poczekaj po uruchomieniu z 5 min. a niech se pochodzi
i całe szczęście bo rozmawiamy o tdi - tego typu odpalanie auta załatwi katalizator i kierownice w spręarce

: sob lis 19, 2005 10:59
autor: sweden
Corvax pisze: i całe szczęście bo rozmawiamy o tdi - tego typu odpalanie auta załatwi katalizator i kierownice w spręarce
hehe jaki katalizator... :satan:

: sob lis 19, 2005 12:18
autor: pasiak
dlaczego uważają tu niektórzy że furak nie możę być odpalony a szyby po odpaleniu skrobane ?? sądze że zimą jest to jak najbardziej prawidłowe :) odpalam i skrobie szybki a w tym czasie grzechotnik nabiera tam pare stopni celcjusza :helm: