SILNIK TDI - a krótkie odcinki jazdy w zimie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

SILNIK TDI - a krótkie odcinki jazdy w zimie

Post autor: Razal » pt lis 18, 2005 21:39

Pytanie całkiem na miejscu bowiem za oknem pojawił się pierwszy śnieg a temperaturka powoduje że świeczki żarowe grzeją dłużej :hmm:

Otóż jakie macie zdanie na temat jeżdżenia np. do pracy :) na krótkich odcinkach żędu 5km ??

Silnik przecierz na takim odcinku nie złapie 90 st.C. Jaki to ma wpływ na jego kondycje i żywotność ?? Macie może jakieś większe doświadczenie z tego typu zagadnieniem ??

Pozdrawiam ....


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Mariusz D.
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: śr sty 05, 2005 17:25
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Mariusz D. » pt lis 18, 2005 22:14

Stworzony po to, by jezdzic...



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pt lis 18, 2005 22:31

temperatura nawiewu na minimum i nie przekraczać 2500obr


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
tomaca
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz lis 13, 2005 14:25
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: tomaca » pt lis 18, 2005 22:34

moim zdaniem nie ma to znaczenia czy jedziesz 5km czy 500km nie ma to wpływu na jego kondycje i żywotność jedynie bedzie więcej palił bo najlepsze spalanie jest przy temp. 90st C a to raczej nie realne by silnik osiąnoł taka temperature na tak małe trasia.

Pozdrawiam



djset

Post autor: djset » pt lis 18, 2005 23:17

najlepiej zrobic tak jak kolega napisal. nawiew na zimne powietrze i tylko na szybe (i tak nie zdazy ci sie nagrzac by dmuchalo cieple powietrze), a wtedy szybciej ci sie silnik zagrzeje i nie bedzie tak dlugo palil wiekszej dawki paliwa. no i termostat wymien, to nie bedzie puszczal za szybko wody na chlodnice ;) termostat tylko firmy WEHLER, oryginalny ;) no i wlasnie nie przekraczac wysokich obrotow... i tyle.



Awatar użytkownika
Kiler
Forum Master
Forum Master
Posty: 1240
Rejestracja: ndz lip 17, 2005 19:55
Lokalizacja: SMI

Post autor: Kiler » pt lis 18, 2005 23:27

tomaca pisze:moim zdaniem nie ma to znaczenia czy jedziesz 5km czy 500km nie ma to wpływu na jego kondycje i żywotność jedynie bedzie więcej palił bo najlepsze spalanie jest przy temp. 90st C a to raczej nie realne by silnik osiąnoł taka temperature na tak małe trasia.
A moim zdaniem ma :hmm: ... Gdyby silniki zawsze utrzymywały się we właściwej temperaturze, przebiegi byłyby ogromne a zużycie dużo, dużo mniejsze :chytry: . Po to dążymy do tych 90 stopni bo to optymalna temperatura pracy silnika... W tej temperaturze olej ma najlepsze właściwości smarujące :food: , dociera do wszystkich zakamarków, tarcie jest mniejsze, spalanie tym samym również :okej: . Gdyby nagrzewanie silnika było tylko skutkiem ubocznym spalania mieszanki, termostat i wentylator wkraczałby do akcji przy np. 30 stopniach :satan: .

A te krótkie trasy - po to jest auto, żeby jeździło :grin: ... Oczywiście bez przesady ani w jedną ani w drugą stronę - trzymanie w garażu czy max krótkie odcinki to dla mnie przesada :panna: . Nie katować, początek bez nawiewu, dobry olej i jazda...


Pozdr :pub: .


:bylo: :bajer:

bogus_z
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: czw lis 10, 2005 23:21
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: bogus_z » sob lis 19, 2005 00:15

hejka.nikt nie wspomnial o tym. poczekaj po uruchomieniu z 5 min. a niech se pochodzi :hehe:



jajko
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: pt lis 11, 2005 14:49
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: jajko » sob lis 19, 2005 00:31

bogus_z pisze:hejka.nikt nie wspomnial o tym. poczekaj po uruchomieniu z 5 min. a niech se pochodzi :hehe:
Nie orientuję się jak jest w diesel'u, ale jeżeli ma katalizator to właśnie w taki sposób się go dobija. Najlpiej jest odpalić i od razu jechać, i tak samo błędem w ziemie jest najpierw odpalić samochód, a później szyby skrobać. :bajer:



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » sob lis 19, 2005 00:52

Diesel na biegu jałowym nie złapie temperatury. Trzeba odpalic, poczekac chwile i ostroznie jechac. Niestety niezdrowo jest jesli jezdzi sie caly czas na krotkich odcinkach, tak ze auto nie lapie nawet roboczej temperatury.



Awatar użytkownika
Kiler
Forum Master
Forum Master
Posty: 1240
Rejestracja: ndz lip 17, 2005 19:55
Lokalizacja: SMI

Post autor: Kiler » sob lis 19, 2005 00:58

bogus_z pisze:hejka.nikt nie wspomnial o tym. poczekaj po uruchomieniu z 5 min. a niech se pochodzi
...chyba gdzieś czytałem, że to dobre dla turbinki :chytry: :hmm: ... ale 5 min to przesada… :grin: ...

Pozdr :pub: .


:bylo: :bajer:

jajko
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: pt lis 11, 2005 14:49
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: jajko » sob lis 19, 2005 02:40

Dobre, ale chyba na koniec, po ostrej jeździe, żeby się trochę ostudziła. :)



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » sob lis 19, 2005 10:07

bogus_z pisze:hejka.nikt nie wspomnial o tym. poczekaj po uruchomieniu z 5 min. a niech se pochodzi
i całe szczęście bo rozmawiamy o tdi - tego typu odpalanie auta załatwi katalizator i kierownice w spręarce


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

sweden
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 13:26
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: sweden » sob lis 19, 2005 10:59

Corvax pisze: i całe szczęście bo rozmawiamy o tdi - tego typu odpalanie auta załatwi katalizator i kierownice w spręarce
hehe jaki katalizator... :satan:



pasiak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt paź 14, 2005 20:17
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: pasiak » sob lis 19, 2005 12:18

dlaczego uważają tu niektórzy że furak nie możę być odpalony a szyby po odpaleniu skrobane ?? sądze że zimą jest to jak najbardziej prawidłowe :) odpalam i skrobie szybki a w tym czasie grzechotnik nabiera tam pare stopni celcjusza :helm:


Był passat jest volvo i jeden i drugi ma w znaczku V

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 274 gości