Czy tak powinno być? Mocwanie górne amora przód.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Kubalec
2fast4you
Posty: 79
Rejestracja: czw maja 21, 2009 11:36
Lokalizacja: Poznań

Czy tak powinno być? Mocwanie górne amora przód.

Post autor: Kubalec » pn paź 26, 2009 20:19

Witam.
Jakiś czas walcze z problemem opisanym TU
Sprawdziłem osłone przegubu,wszystko idealne,nic nie popękana, szarpałem kołem na lewarku,żadnych luzów,mocowanie wachacza,tuleje wszystko suchutkie i wyglada idealnie.
Zabrałem się za górne mocowanie amora,bo też padły sugestie,że może być wywalone łożysko amortyzatora te na górze.Pierwsze co chciałem zrobić to zobaczyć tą śrubę co facet na zdjęciu przykręca (zdjęcie zapożyczone).I tu się okazało,że jest ona nakręcona ale jest lużna,w sensie ,że bez żadnej znacznej siły można ją odkręcić.I tu właśnie jest moje zapytanie.Czy ta śruba musi być maxymalnie dokręcona? Bo ona mi idzie do pewnego momentu a póżniej obraca się razem z gwintem jakby było zupełnie lużne...I czy jak np podnosze rękoma koło z wachaczem do góry (auto na lewarku) to powinno to mocowanie na górze się ruszać?Jak to powinno być prawidlowo dokręcone?
Wybaczcie mi ten kolokwializm ale nie wiem jak to fachowo opisać.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Obrazek

wawel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pt sty 30, 2009 10:30
Lokalizacja: opolskie

Post autor: wawel » pn paź 26, 2009 20:33

Ta nakrętka powinna być dokręcona do oporu.Obraca się dla tego że trzeba ją przytrzymać kluczem imbusowym,jest to element amortyzatora(dokładnie tłoczysko).Lub można dokręcić kluczem pneumatycznym,wtedy nie trzeba blokować kluczem imbusowym.Ogólnie jest to element w którym znajduje się łożysko kolumny ,pewnego rodzaju poduszka gumowa ijest to element ruchomy.
Ostatnio zmieniony pn paź 26, 2009 20:38 przez wawel, łącznie zmieniany 1 raz.



enesen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 297
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 15:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: enesen » pn paź 26, 2009 20:35

ta śruba powinna być mocno dokręcona, nie może być luźna. Przy dokręcaniu obraca Ci sie bo zaczyna obracać sie tłoczysko w amortyzatorze. Żeby je zablokować przy dokręcaniu masz w tym gwincie na trzpieniu gniazdo na imbusa 7. Wkładasz imbusa od góry, trzymasz mocno żeby tłoczysko sie nie obracało i dokręcasz nakrętkę kluczem



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » pn paź 26, 2009 21:02

albo bierzesz pnumata i dokręcasz :bigok: tylko ustaw sprzęgło na mniejszą wartość


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

Post autor: Tomasz Bis » pn paź 26, 2009 22:53

I jeszcze jedna sprawa , pod tą nakrętką jest jeszcze jedna która dokręca łożysko do tłoczyska a następnie podkładka, jak widać i opisana nakrętka . Spotkałem się kilka razy z przypadkiem że było mocno skręcone ale dolna nakrętka nie dociskała łożyska i był luz i stukało . :dol: dokładnie :dol:
Ostatnio zmieniony pn paź 26, 2009 23:19 przez Tomasz Bis, łącznie zmieniany 1 raz.


Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » pn paź 26, 2009 23:14

ta wcześniejsza nakrętka trzyma amor z poduchą w kupie i musi być mocno dokręcona, często stuka jak już jest wywalona poducha


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 465 gości