Strona 1 z 1

mk4 TDI PD - Mobil 5W40

: ndz paź 25, 2009 21:33
autor: tom17
Zbliżam się do wymiany oleju. Silnik pracował na Mobil 5W40 (nie pamiętam dokładnie nazwy ale był zgodny z 505.01). Zauważyłem że teraz z 505.01 jest olej o lepkości 5W30. Zalewać silnik 5W30 czy 5W40 ale innego producenta?

: ndz paź 25, 2009 21:44
autor: italiano_83
Używać wyszukiwarki.. kilotony tego jest.. :blush:

: ndz paź 25, 2009 21:56
autor: tom17
italiano_83 pisze:Używać wyszukiwarki.. kilotony tego jest.. :blush:
tak ale nie na temat tego że mobil zmienił lepkość oleju do PD

Re: mk4 TDI PD - Mobil 5W40

: ndz paź 25, 2009 22:06
autor: PinkFloyd
tom17 pisze:Zbliżam się do wymiany oleju. Silnik pracował na Mobil 5W40 (nie pamiętam dokładnie nazwy ale był zgodny z 505.01). Zauważyłem że teraz z 505.01 jest olej o lepkości 5W30. Zalewać silnik 5W30 czy 5W40 ale innego producenta?
Ważne że do PD ma być 505.01 a przecież swoim PD nie ganiasz chyba po autobanie z predkosciami przelotowymi bliskimi 200km/h

: ndz paź 25, 2009 22:08
autor: italiano_83
tom17 pisze:Zalewać silnik 5W30 czy 5W40 ale innego producenta?
Co byś nie zrobił, będzie dobrze.. :bajer: Skoro producent wycofuje jakiś produkt to chyba nie po to, żeby komuś zaszkodzić.. :chytry:
Temat do poczytania sam wyciągniesz wnioski

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... e9708db4d3

Drugi : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... 1749f3837b

Re: mk4 TDI PD - Mobil 5W40

: ndz paź 25, 2009 23:50
autor: tom17
PinkFloyd pisze: Ważne że do PD ma być 505.01 a przecież swoim PD nie ganiasz chyba po autobanie z predkosciami przelotowymi bliskimi 200km/h
italiano_83 pisze: Co byś nie zrobił, będzie dobrze.. Skoro producent wycofuje jakiś produkt to chyba nie po to, żeby komuś zaszkodzić..
Temat do poczytania sam wyciągniesz wnioski

http://forum.vwgolf.pl/vi...f47f8e9708db4d3

Drugi : http://forum.vwgolf.pl/vi...d0eba1749f3837b
Ok dzięki. Zastanawiałem się nad tym czy 5W30 latem będzie zdawał egzamin (np. stojąc w korku przy +40stC). Wiadomo niższa cyfra olej lepiej płynie i szybciej dociera do skrajnych punktów smarowania ale również tworzy cieńszy film olejowy. Ale coś w tym jest że skoro producenci rezygnują z wyższych lepkości to silnikowi nic złego nie powinno się dziać na oleju o niższej lepkości (chyba że robią to w porozumieniu z producentami aut ponieważ silniki robią za duże przebiegi :) )