Strona 1 z 1

Stuki w silniku

: ndz paź 25, 2009 18:18
autor: ace-mati
Witam wszystkich :okej:

Dawno już nie miałem problemów ze swoim golfikiem ale ostatnio znów mnie zaniepokoił i to poważnie. Otóż silniczek przeszedł zerwanie paska rozrządu w czerwcu, przy kupnie dwa lata temu wymieniałem go i zrobiłem ok 30tys km i po prostu niespodziewanie pękł. Jako że silnik jest bezkolizyjny (RF) założyłem nowy pasek i rolkę i wszystko było ok, chodził równo nic nie stukało ani pukało.

Od dwóch miesięcy zaczął pobierać olej i to w dosyć znacznych ilościach ok. 1l na 1000km, a w ostatnich dniach usłyszałem niepokojący dźwięk wydobywający się z między głowicy a bloku, otóż nie jest to stukanie tylko tak jakby chrobotanie :D :helm:, myślę sprawdzę jak reaguje na zdjęcie kapturka ze świecy i okazało się że na 2 świecy licząc od kierowcy nie ma praktycznie różnicy w pracy silnika tzn jest mało zauważalna na pewno mniej niż w pozostałych. Dodam jeszcze że autko nie jest już takie zrywne i strasznie ciężko go rozbujać.


Przepraszam za zawiłość mojej wypowiedzi ale dopiero wróciłem z imprezy :pub:


zapomniałbym dodać w rurce odpowietrzającej pokrywę zaworów znalazłem słynne masełko, z tym że nie ubywa mi płynu chłodniczego

: ndz paź 25, 2009 20:25
autor: tomatol
Remont silnika się kłania (pierścienie) jak pękł to radził bym nie jezdzić autem bo się rysy zrobią na cylindrze.

: ndz paź 25, 2009 21:18
autor: ace-mati
to normalnie szok dla mnie :goof: jeszcze w poprzednim roku kompresja na cylindrach była 11,5 12 11,5 12 więc w ogóle nie mam pojęcia przez co to się stało. Będę musiał zrobić jeszcze raz pomiar kompresji

: ndz paź 25, 2009 21:25
autor: d.milas
Miałem podobnie, okazała się jedynie wydmuchana uszczelka, z tym, że mi uciekła kompresja na 3 cylindrze, padło na uszczelkę pod głowicą między 3 a 4 cylindrem po wymianie wszystko wróciło do normy i dodam że również bardzo dużo oleju zaczoł brać :)
Więc rozbieraj i patrz! U mnie tez wydobywały się dziwne dzwieki okazały się urwane szpilki przy kolektorze wydechowym:)