Strona 1 z 1

ubywa plynu chlodzacego

: ndz paź 25, 2009 15:18
autor: strzelba
witam

mam taki problem iz ubywa mi płyn chłodniczy ale tylko do stanu min. i tak zostaje
macie jakieś typy co to może być

Re: ubywa plynu chlodzacego

: ndz paź 25, 2009 15:19
autor: norek111
strzelba pisze:witam

mam taki problem iz ubywa mi płyn chłodniczy ale tylko do stanu min. i tak zostaje
macie jakieś typy co to może być
nie dolewać i będzie ok

: ndz paź 25, 2009 15:22
autor: strzelba
norek111 pisze:nie dolewać i będzie ok
hehe
jak nie dolewam to nie grzeje w środku tak jak trzeba jak dolewam to w środeczku jest cieplutko jak w ulu nawet jak mam ustawione na 1/2

: ndz paź 25, 2009 15:26
autor: prezesik25
a nie wywala ci płynu przez zbiorniczek?
temp. na wskaźniku nie przekracza 90 stopni?

: ndz paź 25, 2009 15:47
autor: duszekm
Jeśli nie masz wycieków a płynu ubywa to może być uszczelka pod głowicą.


Jeśli płyn znika z układu chłodzenia (nie przybywa w zbiorniczku), to może to być:
-> Uszkodzona pompa - należy dokładnie obejrzeć pompę oraz jej okolicę.
-> Nieszczelny układ chłodzenia - koniecznie należy obejrzeć wszystkie elementy układu chłodzenia. Zwłaszcza przewód pod chłodnicą.
-> Wydmuchana uszczelka pod głowicą - W tym przypadku oczywiście należy wymienić uszczelkę pod głowicą . Dosyć charakterystycznym objawem w/w przypadłości jest przegrzewanie się silnika oraz zabarwienie spalin na kolor biały (biała chmura dymu z rury wydechowej).

To, że nie widać wycieków na wierzchu i nie ma plamy pod autem nie oznacza, iż takowych nie ma. Możliwe, iż wycieki są tylko podaczas pracy silnika, kiedy to wytwarza się pewne ciśnienie (efekt działania pompy wodnej) w układzie chłodzenia. Poza tym ów płyn na nagrzanym silniku może odparowywać, efektem czego nie będzie widać wycieków z układu chłodzenia.

Jeśli zaś płyn z układu chłodzenia jest wypuszczany do zbiorniczka wyrównawczego i tam zostaje (nie powraca, gdy silnik ostygnie trochę), to może to oznaczać uszkodzenia zaworu w dyfuzorze (u dołu zbiorniczka wyrównawczego). Jednak nie wiem, jaki masz pojazd, więc nie wiem, czy ów zawór w Twoim aucie występuje.

Powodzenia.

: ndz paź 25, 2009 16:05
autor: strzelba
prezesso pisze:a nie wywala ci płynu przez zbiorniczek?
temp. na wskaźniku nie przekracza 90 stopni?
no wlasnie termostat byl wymieniany i temp jest ok lapie 90st i tak trzyma
duszekm pisze:Wydmuchana uszczelka pod głowicą - W tym przypadku oczywiście należy wymienić uszczelkę pod głowicą . Dosyć charakterystycznym objawem w/w przypadłości jest przegrzewanie się silnika oraz zabarwienie spalin na kolor biały (biała chmura dymu z rury wydechowej).
nie mam takich obiaw - nie ma bialego dymu
duszekm pisze:jaki masz pojazd
golf 3 1.9tdi z tego co sie orietuje to silnik jest ALE
duszekm pisze:-> Uszkodzona pompa - należy dokładnie obejrzeć pompę oraz jej okolicę.
-> Nieszczelny układ chłodzenia - koniecznie należy obejrzeć wszystkie elementy układu chłodzenia. Zwłaszcza przewód pod chłodnicą.
co do tego to nie wiem bo jakos nic nie widze aby cieklo no chyba ze jak napisales podczas pracy silnika i moze kapie gdzies na ziemie - musze sie temu przypatrzec

: ndz paź 25, 2009 17:20
autor: Paweł Marek
strzelba, wymień profilaktycznie korek zbiorniczka a następnie szukaj nieszczelności w układzie chłodzenia: połączenia węży, króćće, dolne rogi chłodnicy, zaślepki w tyłu bloku silnika, pompa wody. Z cała pewnością gdzieś cieknie, tyle płyn szybko odparowuje więc czasem zlokalizowanie wycieku jest trudne, widoczne są tylko małe zacieki od wysychającego płynu. Ale napewno gdzieś wyciek jest.

: pn paź 26, 2009 14:00
autor: strzelba
a dzis jeszcze jedno zaobserwowalem
a mianowicie przy dzisiejszej pogodzie jak wlaczone jest ogrzewanie na 1/2 to szyby troche paruja natomiast jak wylacze ogrzewanie na 0 to nie
i tak sie zastanawiam czy nie jest to moze nagrzewnica albo jej zaworek jesli takowy jest ale wtedy powinienem czuc zapach plynu a nie czuje nic