Strona 1 z 1

Przygasanie świateł

: ndz paź 25, 2009 14:54
autor: rafal89wlodz
Witam. Mój problem polega na tym, że np rano zapalam autko i wszystko jest ok. Przejadę kawałek golfikiem i obroty spadają światła przygasają ( chodzi mi o podświetlenie zegarów oraz światła do jazdy dziennej) tak się dzieje po puszczeniu gazu lub wrzuceniu na luz. Po dodaniu wszystko ok. I właśnie nie zawsze tak jest raz jest dobrze a raz właśnie to przygasanie. Sprawdzałem akumulator i alternator i wszytko ok, pasek wymieniony.

Mój golf III silnik 1.6 rok 1994 benzyna

W aucie mam akumulator 45 Ah i zastanawiam się że może jest za słaby poprostu?

Wszytsko było sprawdzane nawet pod kompa auto podłączane nic nie wykazało kable, filtry , palec i kopułka, sonda lamda, silnik krokowy wymienione. Mechanik powiedział że to może być czujnik przepustnicy i dzieje sie tak poprostu ponieważ przez to akumulator jest niedołdowany czy tak jest rzeczywiście???

: ndz paź 25, 2009 15:05
autor: duszekm
a moze masz poprostu za niskie obroty silnika ustawione po odpaleniu jest ok bo komputer włancza ssanie a potem je gasi i obroty spalaja, momentalnie alternator wolniej chodzi i mniej ładuje.....

: ndz paź 25, 2009 15:14
autor: rafal89wlodz
nie zapłon był ustawiany i jest ok jest nawet wyżej o kilka ustawiony bo autko muliło byłem już chyba u kilku mechanikow i nic:/

i jeszcze autem czasem szarpie jakby dostawał lewego powietrza a nigdzie nie dostaje bo nic nie jest przerwane ani nie ma szczelin

: ndz paź 25, 2009 15:21
autor: duszekm
Jesli to przygasanie dzieje sie na niskich obrotach to jest normalne , po prostu alternator ma małe obroty i nie oddaje pełnej mocy bo regulator ogranicza prąd podawany na wirnik zeby sie nie przegrzał,

: ndz paź 25, 2009 15:24
autor: rafal89wlodz
no ok a od czego te obroty falują??? wszystko wymienione i komputer nic nie wykazał :/

: ndz paź 25, 2009 15:30
autor: duszekm
przyczyn może być kilka , jedna z nich to silniczek krokowy , potencjometr pedału gazu , lub banalna przyczyna suchy sworzeń przepustnicy - miałem podobne objawy kilka razy podłączałem się do komputera robiłem pełny test elektryki i za każdym razem wychodziło co innego , mechanicy orzekli ,że trzeba wymienić przepustnicę .
Ostatecznie ściągnąłem przewód dolotowy do przepustnicy , posmarowałem stworzeń który pracuje na sucho i wszystko wróciło do normy, teraz od czasu do czasu smaruję WD sworzeń i nie mam żadnych problemów. pozdrawiam

: ndz paź 25, 2009 15:43
autor: VW Golf II
rafal89wlodz albo moze masz za slaby aku. Ja mam golfa II i mam 55 Ah akum i jest wszystko wporzadku;)

: ndz paź 25, 2009 16:00
autor: enesen
sprawdź naciąg paska do alternatora a na falowanie obrotów wlej do baku środek do czyszcenia wtryskiwaczy( gaźników) np. Xeramic, STP lub Valvoline